Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 205 1.6 przerywa, dusi się do 2 tys obr. LE-Jetronic

03 Cze 2012 14:39 2459 11
  • Poziom 18  
    Cześć, mam problem z Peugeot 205 1.6 GTI 105 lub 115 KM, wtrysk LE-Jetronic. Auto przerywa, dusi się do 2, 2.5 tys obr. Powyżej działa bardzo dobrze.

    Sprawdziłem:

    przepływomierz - czujnik powietrza zasysanego reaguje na ciepłe powietrze z suszarki, zmienia się oporność; oscyloskop pokazuje płynną zmianę sygnału, gdy ruszam klapką.

    czujnik temperatury - prawidłowy opór

    zawór od wolnych obrotów, działa, otwiera się kilka minut po podaniu napięcia, kilka minut po zabraniu zamyka się

    ustawienie rozrządu

    nowe świece

    nowe przewody

    rozdzielacz względnie czysty, minimalnie wypalony

    czujnik zamknięcia i otwarcia przepustnicy

    wydajność pompy paliwa - 320 ml w ciągu 15s, ciśnienie postaram się dzisiaj zmierzyć

    dolot szczelny, pryskałem plakiem, dmuchałem dymem z papierosa.

    Auto zaczyna chodzić lepiej, gdy wykręcę śrubę regulacji CO.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    przepływomierz - oscyloskop pokazuje płynną zmianę sygnału, gdy ruszam klapką.

    To jeszcze nie oznacza, że właściwie liczy ilość powietrza, a na dowód tego sam znalazłeś potwierdzenie
    Cytat:
    Auto zaczyna chodzić lepiej, gdy wykręcę śrubę regulacji CO.

    Tego typu przepływomierze dość często są trudne do zdiagnozowania, za to mozna je trochę podregulować :)
    Czy samochód ma ilstalację LPG?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Auto nie ma lpg. Klapka spiętrzająca pracuje bez zacięć.

    Rozumiem, że oscyloskopem wykluczyłem tylko uszkodzenie ścieżki potencjometru?

    Czujnik temperatury powietrza zasysanego też sprawdziłem, zmienia się opór w funkcji temperatury.

    Jak rozumiem wykręcając śrubę regulacji CO zubażam mieszankę - czyli sterownik otrzymuje informacje o mniejszej ilości powietrza, tym samym skracając czas wtrysku, poprawa świadczy o tym, że wcześniej silnik był zalewny paliwem w zakresie do 2 tys. obr? Dobrze myślę?

    Jak poprawnie zdiagnozować przepływomierz? Czy tylko posiadając charakterystykę i stosując rotametr?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Rozumiem, jak mogę to potwierdzić, wykluczyć?
    Przepływomierz to Bosch 0 280 202 109, czy może posiadasz jego charakterystykę?

    Czy masz na myśli uszkodzenie lub złe ustawienie sprężyny?
  • Poziom 14  
    Nawet gdybyś miał taką chrakterystykę to w warunkach warsztatowych nie bardzo jest możliwość dokonania pomiaru(brakmożliwości regulacji strumienia powietrza) Poniżej przykładawowa charakterystyka klapowych przepływomierzy Boscha

    Peugeot 205 1.6 przerywa, dusi się do 2 tys obr. LE-Jetronic

    Najlepszym rozwiązaniem jest podpięcie się serwisowy testerem i odczytanie bloków pomiarowych (tylko nie pamiętam teraz czy w tym modelu Peugeota są wartoci rzeczywiste i wymagane czy też tylko rzeczywiste), a jeszcze lepszym jest podmiana przepływomierza na inny.
    Możesz spróbować też przeregulować go na wstępnym napięciu sprężyny. Potwierdzeniem uszkodzonego przepływomierza będzie również zmiana punktu startu klapy spietrzającej. Delikatnie przyblokuj ją aby nie zamykała się do końca w różnych pozycjach i zobacz czy silnik zacznie sie wkręcać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Cytat:
    Widziałes kiedy LE-Jetronica którego możesz zdiagnozowac jakimś testerem? Powiedz, widziałeś?

    Fakt poniosło mnie z tym testerem. Bardzo dawno już nie miałem problemów z LE2-Jetronickiem i poleciałem schematem..

    Wracając do tematu przekopałem swoje zbiory i jeśli hodzi o ten konkretny przepływomierz to napięcia między zaciskiem "-" a 7 pinem sterownika powinny być:

    bieg jałowy 5,8 - 6,0 V
    2000 obr/min 6,9 - 7,3 V
    3000 obr/min 7,4 - 7,8 V
    4000 obr/min 7,8 - 8,2 V

    Jeśli chodzi o czujnik temperatury między zaciskiem "-" a 8 pinem w temperaturze 20 stopni ma być 9 V
  • Poziom 18  
    Po południu sprawdzę napięcia.

    Zakładając, że będą różne od podanych, w jaki sposób dokonuje się regulacji tego przepływomierza? Będę dysponował analizatorem spalin.

    W jaki sposób połączyć regulację naciągu sprężyny (regulacja pod plastikową obudową przepływomierza) z regulacją śrubą regulującą CO. Producent podaje CO<0.5%


    Pytałem o charakterystykę dlatego, że mam możliwość podłączenia przepływomierza do stanowiska z regulacją strumienia objętości gazu.
  • Poziom 18  
    Napięcia sprawdziłem

    czujnik temperatury 8,8V

    900 obr 2.2V
    2000 obr 6,4
    3000 obr 7,4
    4000 obr 7,8


    Pin 9 - napięcie akumulatora

    Spaliny są gryzące, czuć z wydechu benzyną.


    Po maksymalnym wkręceniu śruby CO udało mi się uzyskać około 4 V przy 900 obr

    W tej chwili - napięcia są niższe, czyli sterownik widzi mniej powietrza, zmniejsza czas wtrysku, mimo to auto wyraźnie zalewane jest benzyną.

    Jeśli poluzuję sprężynę cofającą klapę napięcia na przepływomierzu to napięcia wzrosną, sterownik będzie widział więcej powietrza, czas wtrysku się wydłuży i problem się pogorszy.

    Może to uszkodzone wtryskiwacze?
  • Poziom 18  
    W aucie były zamontowane wtryskiwacze o większej wydajności (od 1.9) i uszkodzony (rozregulowany) przepływomierz. LE JETRONIC ma sztywną mapę, nie ma też sondy lambda. Po wymianie wtryskiwaczy na mniejsze i ustawieniu przepływomierza na analizatorze czterogazowym i hamowani auto zaczęło jeździć, ale nigdy nie osiągnęło mocy fabrycznej, maksymalna moc była kilkanaście procent niższa od deklarowanej przez producenta, podobnie, jak moment.

    Prawdopodobnie przyczyna tkwiła w zmienionym układzie dolotowym i wydechowym przez poprzedniego właściciela. Wszystkie przeróbki uczyniły auto głośniejszym i słabszym. Rajdówkę później sprzedałem i kupiłem inną.