Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Halasy po wymianie rozrzadu 407

83piotrek 03 Cze 2012 17:26 6509 10
  • #1 03 Cze 2012 17:26
    83piotrek
    Poziom 12  

    Witam.Sprawa dotyczy peugeot 407 1.8pb 116km 2005 rok. Niedawno wymienilem kpl rorzad (rolki ina,pasek contiego,pompa ruville). Niestety po wymianie z rozrzadu dochadze dziwne dzwieki. Poprostu slychac bardzo glosno jak ten caly uklad rozrzadu pracuje, jakby tak lekko nierownomiernie- w sumie ciezko ten dzwiek okreslic- slychac jak obracaja sie rolki, jakby piszczaly, do tego dochodza jakies stuki z obudowy rozrzadu,jakby cos o cos ocieralo.
    Zaraz po odpaleniu te szmery sa ledwo slyszalne , nasilaja sie po jakims odcinku, a czasami cichnie do minimum ze trzeba przykladac ucho do obudowy rozrzadu...

    W piatek bylem u mechanika co to robil, nie mial czasu rozebrac obudowy, jednak na sluch stwierdzil, ze padla rolka napinajaca. Zasugerowalem mu, ze mogl zbytnio naciagnac. On na to, ze na rolce jest skala i ze naciagnal zgodnie z nia. Jutro wstawiam mu auto, ma jeszcze raz obejrzec rozrzad.
    Z uwagi, iz to ja dostarczalem rozrzad i ja odpowiadam za czesci od razu zaznaczyl, iz za wymiane rolki bedzie rzadal kolejnej zaplaty- jak za pelna wymiane-ma racje ?

    0 10
  • #2 03 Cze 2012 18:16
    pryjom
    Poziom 10  

    Jeżeli rolka padła nie z jego winy tylko z winy producenta rolki to ma rację, gdyż musi wykonać całą operację jak przy wymianie rozrządu, tylko myślę, że trudno będzie udowodnić kto był winny awarii.

    0
  • #3 03 Cze 2012 19:21
    83piotrek
    Poziom 12  

    A mogla pasc rolka z jego winy ? Mogl cos schrzanic, ze teraz rozrzad stuka ?

    1
  • #4 03 Cze 2012 19:36
    martinobmw
    Poziom 12  

    pytanie czy wymienił????? niech rozbiera komisyjnie przy tobie, bo sam to może zrobić cię w balona .

    0
  • #5 03 Cze 2012 22:07
    pryjom
    Poziom 10  

    Z jego winy raczej nie. Popieram wersję kolegi martinobmw

    0
  • #6 04 Cze 2012 14:24
    putin2208
    Poziom 18  

    Dlatego ja zawsze proszę mechanika żeby sam kupił części. Jak będzie jakiś problem to jego wina nie moja. I w ramach gwarancji będzie to robił.

    0
  • #8 05 Cze 2012 20:56
    tomzet79
    Poziom 9  

    Witam. Rozwiązaniem tego problemu będzie wymiana paska rozrządu na GATES-a lub DAYCO. Peugeot strasznie nie lubi współpracować z paskami CONTITECH.Są za twarde. CONTI nadaje się najlepiej do grupy VW. Tylko najnowsze pugi mają fabrycznie montowanego CONTI. A wybór rolek jak najbardziej słuszny.

    0
  • #9 07 Cze 2012 09:37
    83piotrek
    Poziom 12  

    hmm ciekawa teoria,nigdy sie z taka nie spotkalem. mechanik kazal wlasnie kupic mi contiego jako najlepszy pasek. tylko ciekawi mnie to: halas twardy pasek moze powodowac, ale skad te delikatne stuki ?

    0
  • Pomocny post
    #10 07 Cze 2012 20:07
    tomzet79
    Poziom 9  

    To nie teoria tylko doświadczenie. Conti to nie jest zła firma tylko tak akurat się zachowuje. Wymień pasek na GATESA a zobaczysz że twe problemy się skończą. P.S. 15 lat pracuje w zawodzie z czego 7 lat to serwis autoryzowany PEUGOTA.

    1
  • #11 22 Cze 2012 09:59
    83piotrek
    Poziom 12  

    Auto wrocilo od mechanika. Nie wiem czy czytal ten temat, ale powiedzial mi dokladnie to co tomzet79. Wymienil pasek na dayco, ustawil od nowa rozrzad na blokadach(wg niego poprzedni mechanik delikatnie go przestawil).
    Efekt jest taki, ze autem juz tak nie rzuca(wyczyscil tez przepustnice).
    Co do odglosow slychac delikatny szum, klekotanie ustalo w 95% !
    Niestety powiedzial mi ze mam juz "wyklepane" szklanki. Silnik delikatnie chodzi nierowno nadal, dokladnie tak jak go kupowalem, pewnie za rok czeka remont mnie.....

    1