Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi Concert CD- jak podłączyć do auta bez CAN?

duszekz 28 Nov 2008 12:00 57378 59
Wago
  • #31
    ślepak
    Level 10  
    Hejka:)

    Czy w tym radiu:
    Audi Concert CD- jak podłączyć do auta bez CAN?

    zrobienie podświetlenia robi się tak samo jak w w\w sposób?


    I jak podłącze taką przejściówkę(mam iso w aucie)
    Audi Concert CD- jak podłączyć do auta bez CAN?

    to rozumiem że problem podświetlenia jak i zapłonu będzie występował dalej?Czy muszę kupić tą przejściówkę żeby w ogóle radio uruchomić????? Bo nie bardzo odróżniam gniazda CAN od ISO:) A auto mam od paru miesięcy.Pozdrawiam serdecznie
  • Wago
  • #32
    damiancz
    Moderator of Car Radios
    A jakie złącze masz w radiu.

    CAN nie określa typu złącza bo występuje i w zwykłym ISO i w tzw. FAKRA.

    Bo na zdjęciu masz właśnie redukcję ze zwykłego starego ISO na nowe złącze FAKRA. {o ile się nie mylę to twoje radio ma właśnie takie gniazdo i musisz ją zastosować :arrow: ale to przecież ty masz radio i widzisz czy wtyczki są inne i nie pasują}

    Problem podświetlania i logiki zapłonu rozwiązują tzw. emulatory CAN.
  • #33
    ślepak
    Level 10  
    damiancz :

    radyjko z tyłu wygląda tak:
    Audi Concert CD- jak podłączyć do auta bez CAN?

    Więc kupić mam taką przejściówkę której dałem zdjęcie??
  • #35
    ślepak
    Level 10  
    damiancz

    Dziękuje serdecznie za odp:))Dokładnie tak w aucie mam standardowe ISO auto jest z 1990 roku.



    A czy sposób wymieniony na poprzedniej stronie co do "uruchomienia" podświetlenia w moim radiu też się sprawdzi?Jest to Audi Concert i jak widać na zdjęciu 2DIN
  • Wago
  • #36
    Nawigator
    Level 33  
    Na pewno ma w środku inną konstrukcję i lutowanie w ciemno przewodów z podanym zasilaniem +12V to gwarantowane uszkodzenie.
    Pzdr. N.
  • #37
    dropsone
    Level 2  
    a tak wogole to jak do a4/b5 do roku 98 wrzucicie concerta 2 lub chorusa 2 to mozecie miec problem z obbieraniem radia poza miaste gdyz brak w tych radiach jest sterowania wzmacniacza antenowego dodatkowym kablem
  • #38
    sebuskowalczyk
    Level 1  
    moze odswieze lekko temat czy da sie podlaczyc audi navigation to auta bez can??
  • #39
    alvaroalvaro
    Level 12  
    podłączyć sięda i RNS-D i RNS-E z tym że do RNS-E potrzebować będziesz CAN adapter (albo zegary VDO D12)
  • #40
    szikaka
    Level 14  
    Witam

    A może ma ktoś opis wiadomości hulających po can'ie w audiku? bo też planuje zrobić sobie adapter tylko nie mam drugiego auta do zeskanowania magistrali

    pozdrawiam
  • #41
    ArcziS
    Level 12  
    szikaka wrote:
    Witam

    A może ma ktoś opis wiadomości hulających po can'ie w audiku? bo też planuje zrobić sobie adapter tylko nie mam drugiego auta do zeskanowania magistrali

    pozdrawiam


    Ciekawy pomysł kolego.

    To ja może żeby zagmatwać cały wątek, wtrącę swoje "5 groszy"
    Ale od początku.
    Co byście powiedzieli na "mój temat". Otóż mam Concerta CD (Grundig), auto A4 z '95r, zegary zmienione na "poliftowe". Radio połączone z zegarami za pomocą dwóch kabli (Can H i Can L). W ori kostkach ISO nic nie ruszałem. Po prostu je podłączyłem i.........
    wszystko działa jakbym miał magistralę CAN.
    Regulacja podświetlenia, wyłączanie/włączanie radia "po kluczyku", info z RDS na FIS'ie, nie wyłącza się po godzinie.
    Czyli jak widzicie wszystko jest OK bez magistrali CAN i CAN adaptera.

    Jedynie podświetlenie przycisków było zrobione przez faceta , który sprzedał mi to radio (kabel wyprowadzony z 8pina i przylutowany w środku - nic nie wychodzi na zewnątrz radia).

    Dla ułatwienia tej zagadki, dodam, że podłączyłem Concerta CD od kolegi i niestety jego już nie "chodziło" tak jak moje.

    Może to kwestia innego wsadu w epromie ?

    Czy ktoś już się spotkał z takim czymś ?


    Pozdrawiam
  • #42
    szikaka
    Level 14  
    No więc zagmatwałeś ;)

    skoro w starszym radiu działa to CAN masz, ale poprzedni właściciel zmieniał zegary na nowsze bo szczerze mówiąc nie wydaje mi się żeby w tym roczniku był FIS.

    Jeśli mniej więcej zrozumiałem to masz radyjko i liczniki z fis, wszystko działa i chcesz inne radio wsadzić tak?

    Więc niestety rzecz w tym, że pomiędzy wersjami '4' i innych samochodów zresztą też producenci zmieniają VMM czyli Vechicle Message Matrix w związku z tym nowsze radio z CAN'em nie będzie działać ze starszą szyną CAN - i pewnie tak jest w Twoim przypadku, w takim razie musiałbyś mieć konwerter który odczyta wiadomości CAN ze starymi numerami ID i nada je z nowymi, ewentualnie zmieniając ułożenie sygnałów w wiadomości
  • #43
    ArcziS
    Level 12  
    szikaka wrote:
    No więc zagmatwałeś ;)

    skoro w starszym radiu działa to CAN masz, ale poprzedni właściciel zmieniał zegary na nowsze bo szczerze mówiąc nie wydaje mi się żeby w tym roczniku był FIS.


    FIS był od początku produkcji A4. Zależało to tylko od wersji.
    Zegary sam zmieniałem :)
    Jeżeli chodzi o magistralę CAN, to nie wydaje mi sie aby ją miał, bo w A4 CAN wprowadzili w wersjach "liftowych".


    Quote:

    Jeśli mniej więcej zrozumiałem to masz radyjko i liczniki z fis, wszystko działa i chcesz inne radio wsadzić tak?


    Kurcze, faktycznie zamotałem ten wątek ;)
    Nie chcę nic zmieniać.

    Chodziło mi tylko o to, dlaczego u mnie wszystko chodzi jak powinno (pomimo braku magistrali CAN) a u innych jest inaczej, tzn. radio gra tylko przez godzinę po czym wyłącza się, brak podświetlenia klawiszy i logiki zapłonu.
  • #44
    szikaka
    Level 14  
    ArcziS wrote:

    Chodziło mi tylko o to, dlaczego u mnie wszystko chodzi jak powinno (pomimo braku magistrali CAN) a u innych jest inaczej, tzn. radio gra tylko przez godzinę po czym wyłącza się, brak podświetlenia klawiszy i logiki zapłonu.


    wyjmij radio na górnej pokrywie jest opis złącza ISO jeśli masz tam can_l i can_h to masz i CAN w licznikach dla pewności możesz zmierzyć napięcie między tymi dwoma pinami powinno mieć około 2.6V, w takim przypadku u innych widocznie nie ma tej magistrali, w samochodach może być kilka linii CAN i może być tak, że u Ciebie będzie do diagnostyki normalnie K-line a liczniki z radiem gadają po CAN'ie

    w takim przypadku Twoje radio może faktycznie nie funkcjonować poprawnie u innych którzy mają uboższą wersję zegarów - bez FIS'a

    druga opcja to taka, że zamiast CAN masz linie opisane CLK DATA i ENA, te linie służą do obsługi 2 wyświetlacza (FIS), natomiast pozostałe sygnały jak 12V po stacyjce, podświetlenie itd idzie normalnie drogą analogową, w tym przypadku jeśli ktoś ma nowsze auto i ma CAN nie będzie miał tych sygnałów ponieważ tam na złączu jest wyłącznie zasilanie, k-line, ewentualnie BOSE i dwa-gnd pozostałe informacje idą po CAN
  • #45
    Andrevvw
    Level 10  
    szukam pomocy posiadam radyjko blaupunkta rcd300 w aucie nie mam instalacji , jest to golf 2 mam to radio z odcięta oryginalną końcówką iso2 czy jakoś tak mam niestety te przeklete kable can czy mogę gdzieś je podłączyć żeby radio jako takie działało ? podac tam jakieś napięcie ?
  • #47
    Andrevvw
    Level 10  
    o stary uratowałeś mi życie , pewnie byś chciał żebym tak napisal coo :]

    tak wiem znalazłem to juz dawno
    wszyscy tacy mądrzy ale nikt nie potrafi odpowiedzieć na pytanie .... szukaj google nie boli i w ogóle mega śmietnik sie robi .... problem napisać ze sie nieda podłączyć radia bez can albo ze trzeba podłączyć safe 12 mase i powinno śmigać albo jak ominąć to żeby się nie wyłączało po jakimś czas , a może w ogóle mi sie nie wyłączy

    pozdrawiam wszystkich znawców i osoby co mnie skrytykują ... ale jestem rzadkim bywalcem for bo wiem ze tu zawsze jakis sie znajdzie "szukaj" " było"

    peace and love:D
  • #48
    szikaka
    Level 14  
    Andrevvw wrote:

    pozdrawiam wszystkich znawców i osoby co mnie skrytykują ... ale jestem rzadkim bywalcem for bo wiem ze tu zawsze jakis sie znajdzie "szukaj"


    Skoro wiesz, to czemu się w końcu nie przystosujesz? w linku który podałem jest napisane co trzeba podłączyć, żeby radio działało, dwa posty niżej napisałem dlaczego radio może nie działać nawet jak ma CAN, ba, cały wątek traktuje o tym jak podłączyć radio bez CAN'a czego Ci jeszcze potrzeba?
  • #49
    Andrevvw
    Level 10  
    moze nie rozumiem do końca działania tego kabla can wiem technika i troche czlowiek sie gubi i ja jestem chyba troche zagubiony :D

    problem jest w tym ze dopiero kończę instalacje elektryczna w aucie i radio dopiero zaczne robić , gościu w sklepie mówi ze podłączyć mam 12 mase i safe i radyjko smiga w każdym aucie bez can ,nie wyłącza się ani nic z takich , nie sprawdziłem na własne oczy dlatego tak dociekam czy ten can jest tak bardzo potrzebny? , jeśli sa te adaptery can jakoś muszą oszukiwać radia
  • #50
    szikaka
    Level 14  
    Andrevvw wrote:
    moze nie rozumiem do końca działania tego kabla can wiem technika i troche czlowiek sie gubi i ja jestem chyba troche zagubiony :D

    problem jest w tym ze dopiero kończę instalacje elektryczna w aucie i radio dopiero zaczne robić , gościu w sklepie mówi ze podłączyć mam 12 mase i safe i radyjko smiga w każdym aucie bez can ,nie wyłącza się ani nic z takich , nie sprawdziłem na własne oczy dlatego tak dociekam czy ten can jest tak bardzo potrzebny? , jeśli sa te adaptery can jakoś muszą oszukiwać radia


    To czy się wyłączy czy nie zależy od konkretnego modelu radia nie miałem Twojego w rękach ale ludzie piszą że tak, związane jest to z tym, że samochód w sposób cyfrowy nadaje informacje o tym jaki jest stopień podświetlenia klawiszy, prędkość samochodu czy zapłon jest włączony czy nie itp... u mnie w chorusie działa to tak, że pomimo braku CAN z radia da się skorzystać nie działa logika zapłonu- sam muszę je włączyć/ wyłączyć, podświetlenie załatwiłem sposobem z pierwszej strony, nie działa również GALA, no i wyłącza się po godzinie, ale to mi na razie nie przeszkadza, kończę budowę adaptera - czegoś na kształt sprzedawanych na allegro, przy czym mnie osobiście nie satysfakcjonuje wyrzucenie 300zł na adapter którego elementy warte są około 50zł.

    podsumowując jeśli chcesz, żeby wszystko działało jak vw wymyślił musisz zakupić bądź złożyć sobie adapter który oszuka radio, drugie wyjście to nie przejmować się drobnymi niedociągnięciami braku i cieszyć wypasionym oryginalnym radyjkiem

    nt. CAN znajdziesz info choćby na wiki, w skrócie magistrala cyfrowa, o sporej przepustowości i całkiem zmyślnej logice działania, do tego ze względu na różnicowy sygnał dość odporna na zakłócenia - podanie napięcia nie załatwi sprawy, musisz to napięcie w dość specyficzny sposób zmodulować -> can controller...

    powodzenia
  • #51
    ArcziS
    Level 12  
    szikaka wrote:


    kończę budowę adaptera - czegoś na kształt sprzedawanych na allegro, przy czym mnie osobiście nie satysfakcjonuje wyrzucenie 300zł na adapter którego elementy warte są około 50zł.



    No to kolego czekamy na efekty Twojej pracy. Oczywiście jestem również zainteresowany kupnem Twojego produktu :)
    PS
    Ci sprzedawcy z Allegro to chyba chcą się dorobić fortuny w miesiąc czasu, hehe
  • #52
    kriokor
    Level 10  
    Odnosnie wyłączania radia bez emulatora CAN

    W VW możesz włączyć radio na postoju nawet jak kluczyka w stacyjce nie ma. Wyłączy się po godzinie zgodnie z zapisem w instrukcji o ochronie akumulatora w przypadku nieświadomego uruchomienia radia. Instrukcja również mówi o tym, że jeżeli będzie słabe napięcie na aku to radio również się wyłączy bo to dla niego będzie oznaka rozładowanego aku.

    CAN em leci informacja do radia o stanie auta. Jeżeli po CANie nic do radia nie wchodzi, bo nie masz CANa więc jak, to radio będzie interpretować ten stan tak, jakby auto stało z wyłączonym zapłonem.
  • #53
    urbaniakadam
    Level 12  
    a czy ktoś próbował podłączyć radio z canem do zegarów z 1/2fiz z ar b5 po lifcie ?

    mam dokładnie a4 b5 z grudnia 99 roku ( z zegarami z białym podświetleniem, 1/2fis - 8D0920900 VDO D09 ) i chce podłączyć radyjko z a4 b7 ( Concert III (II+) EU B7 SOUL 8E0035186 AK )

    Podłączyłem linie can z radia do pinów 22 i 23 w zegarach (22 - CAN low speed (comfort) (high +), 23 - CAN low speed (comfort) (low -)) i vagiem przekodowałem kanały 61 i 62 w adaptacji zegarów lecz podświetlenie i reszta nie działa. Czy wynika to z faktu że jest to linia CAN low speed (comfort) ? (a nie jak w przypadku zegarów z pełnym fisem VDO D12, w którym podobno taki myk działa, linia CAN high speed display) czy są to jakieś dwie różne szyny CAN ?
    Jest jeszcze w moich zegarach linia CAN high speed (powertrain) i jest ona zajeta i kodowanie kanału 60 dotyczącego tej lini też nie jest puste, więc szyna CAN na 100% w moim samochodzie jest i działa tylko czy tej właśnie lini mogę użyć do podłączenia radia czy jest ona "stworzona do wyższych celów" i nic mi ona nie da ?

    Jeszcze na koniec pytanie o linie diagnostyczną K-line. Odłączyłem tą linie ze starego radyjka chorus (przewód chyba zielono niebieski) i podłączyłem do tego nowego(concert III) i nie moge się skomunikować z radiem vagiem KKL na kanale radio(56). Czy może być to wina zbyt słabego interfejsu do tak nowego radia czy zły kanał czy może coś nie tak podłączone(nie jestem nawet pewien czy kiedyś z chorusem się mogłem skomunikować, także obstawiam że może coś tam być nie tak)
  • #54
    szikaka
    Level 14  
    urbaniakadam wrote:
    a czy ktoś próbował podłączyć radio z canem do zegarów z 1/2fiz z ar b5 po lifcie ?

    mam dokładnie a4 b5 z grudnia 99 roku ( z zegarami z białym podświetleniem, 1/2fis - 8D0920900 VDO D09 ) i chce podłączyć radyjko z a4 b7 ( Concert III (II+) EU B7 SOUL 8E0035186 AK )

    Podłączyłem linie can z radia do pinów 22 i 23 w zegarach (22 - CAN low speed (comfort) (high +), 23 - CAN low speed (comfort) (low -)) i vagiem przekodowałem kanały 61 i 62 w adaptacji zegarów lecz podświetlenie i reszta nie działa. Czy wynika to z faktu że jest to linia CAN low speed (comfort) ? (a nie jak w przypadku zegarów z pełnym fisem VDO D12, w którym podobno taki myk działa, linia CAN high speed display) czy są to jakieś dwie różne szyny CAN ?
    Jest jeszcze w moich zegarach linia CAN high speed (powertrain) i jest ona zajeta i kodowanie kanału 60 dotyczącego tej lini też nie jest puste, więc szyna CAN na 100% w moim samochodzie jest i działa tylko czy tej właśnie lini mogę użyć do podłączenia radia czy jest ona "stworzona do wyższych celów" i nic mi ona nie da ?

    Jeszcze na koniec pytanie o linie diagnostyczną K-line. Odłączyłem tą linie ze starego radyjka chorus (przewód chyba zielono niebieski) i podłączyłem do tego nowego(concert III) i nie moge się skomunikować z radiem vagiem KKL na kanale radio(56). Czy może być to wina zbyt słabego interfejsu do tak nowego radia czy zły kanał czy może coś nie tak podłączone(nie jestem nawet pewien czy kiedyś z chorusem się mogłem skomunikować, także obstawiam że może coś tam być nie tak)


    Ja osobiście nie mam can;a w aucie ale może Ci coś podpowiem jak najbardziej może i często jest więcej jak jedna magistrala CAN

    W radiu w ogole masz liniie w kostce z K-line ? bo może diagnostyka radia już po CAN;ie leci,

    w chorusie 2 z CAN;em jest tylko low speed więc może w 3 jest podobnie, a jeśli nie to może są inne ID dla funkcjonalności w B7 jak w B5, najprościej to podłączyć jakiś interfejs do radia i zobaczyć co sam z siebie nadaje może google coś wypluje - tak znalazłem opis message do chorusa 2
  • #55
    urbaniakadam
    Level 12  
    W radiu mam pin K-ltg, co jak mi się wydaje oznacza K-leitung, czyli właśnie linia diagnostyczna :D wczoraj podłączyłem radyjko na stole z vagiem i nie chciało się skomunikować. Sprawdziłem napięcie na tej lini i jest ok.1.8V. Jako że nie mogłem wejść przez kanał Radio(56) spróbowałem zrobić skan wszystkich możliwych adresów i też nic. Z tego wynika że prawdopodobnie ten interfejs/program co mam jest zbyt słaby do tego radyjka(Vag KKL + Vagcom 311-2).

    Na liniach radia oznaczonych jako CAN H i L jest napięcie około 2,5V co oznaczałoby że linie są sprawne i próbują się z czymś skontaktować. niestety linie od licznika (piny 22 i 23) nie wykazują żadnej aktywności. Z tego co gdzieś wyczytałem ten Concert ma już CAN high speed ale pewien tego nie jestem. Czy mogę coś zepsuć jeśli spróbuję to radio podłączyć pod tą drugą linię CAN z licznika CAN high speed (powertrain) ? jest ona już zajęta i aktywna. Z tego co się uczyłem na polibudzie to można podłączyć do Cana bez problemu kolejne odbiorniki bo one nasłuchują linię tak i nic raczej nie namieszają, ale nie jestem pewien a nie chce uszkodzić zegarów czy jakiś innych sterowników.

    Jeszcze zauważyłem wczoraj że climatronik też prawdopodobnie jest sterowany przez CAN bo ma charakt. nr 920 w nr części i jego podświetlenie włącza się sekunde później niż zwykłe oświetlenia przycisków. I tak myśle czy tam się może nie wpiąć z tym radiem...

    Jeśli nic mi się nie uda wykombinować to niedługo czeka mnie wymiana zegarów na te z pełnym Fis-em i tam powinno już się obejść bez problemów :D
  • #56
    manek888
    Level 1  
    Witam wszystkich mam ten sam problem co koleżanka nie mam podświetlenia klawiszy nie raz gra tylko tylko tył po ponownym uruchomieniu gra wszystko i na wyświetlaczu miedzy zegarami brak wyświetlania stacji radiowych proszę o pomoc w tym temacie jeśli koledzy mieliście podobny problem z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi pozdrawiam
  • #57
    mario_555
    Level 11  
    Podłączenie modułu TMC rozwiązuje problem z komunikacją pomiędzy zegarami (fis) a radiem - TMC przerabia jakoś sygnał na CAN - u mnie to rozwiązało problem braku magistrali CAN
  • #58
    zbig10101
    Level 14  
    licznik XXX 920 xxx posiadają magistrale can stąd po zastosowaniu radia TMC z adapterem wyświetla informacje na wyświetlaczu licznika. Ponadto 920 to tzw 1/2 fis a 940 full fis.
  • #59
    glapsson
    Electronics specialist
    temat stary ale warty dopisku z mojej strony

    Inne rozwiązanie podświetlania dla aut bez CAN ale dla Audi chorus

    Audi Concert CD- jak podłączyć do auta bez CAN?

    Moderated By damiancz:

    Tyle że nie bardzo na temat.

  • #60
    bart.auto
    Level 21  
    Do Urbaniakadam wepnij ten can radia do cana climatronica i powinno ruszyć