Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi Concert CD- jak podłączyć do auta bez CAN?

duszekz 12 Sty 2005 23:40 52011 59
  • #1 12 Sty 2005 23:40
    duszekz
    Poziom 10  

    Witam chciałbym podłączyć do auta Audi A4 z 95roku radio Audi Concert CD. Problem w tym ze to radyjko jest sterowane po magistrali CAN(sterowane w ten sposób jest np. podswietlanie)
    Czy wie ktoś jak to połączyć i czy wogóle sie da?
    Aktualnie mam podłączone Audi Gamma z aktywnym(oryginalnym) naglosnieniem z tyłu(bez BOSE). Do głośników kostki pasują.

    4 29
  • Relpol
  • #2 13 Sty 2005 00:17
    slowmot
    Poziom 18  

    Naturalnie że się da-tylko połowa walorów tego radia idzie w las.Nie będziesz miał automatyki zapłonu,nie będzie podswietlenia klawiszy.Nie byłoby lepiej pozbyć się go i wymienić na radio sterowane klasycznie? O ile wiem, to wezmiesz za niego parę groszy więcej....Reszta jest tu www.studio24.prv.pl

    0
  • #3 13 Sty 2005 00:26
    duszekz
    Poziom 10  

    Ze tak sie da podłączyć to wiem:) A pytałem czy da sie tak podłączyć zeby właśnie dzialało to podświetlanie klawiszy i on/off zapłonem?? Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Sty 2005 00:30
    and1112
    Poziom 12  

    Na dzień dzisiejszy możesz tylko podłączyć podświetlanie. Zdejmij spód obudowy i w pobliżu gałki odjadź złącze 18-stykowe pomiędzy płytą główną a panelem wyświetlacza. PIN 8 liczony od śrubki w pobliżu to jest podświetlanie. Wyprowadź od niego przewód na zewnątrz i podłącz do PINu 6 czarnej wtyczki ISO(podświetlanie). Nie będzie działać GALA i radio co godzinę się samo wyłączy (brak sygnału CAN), nie włączy ci się też samo po odpaleniu silnika. Trwają prace - także na tym forum nad symulacją sygn. CAN ale ja gotowych roziązań nie znam.

    1
  • #5 13 Sty 2005 13:24
    djlj24
    Spec od car audio

    Jest interface DIETZ zmieniający dane na sygnał CAN. Ale cena nie jest mi znana.

    0
  • #6 05 Kwi 2006 00:17
    banderola44
    Poziom 10  

    Hej.tez mam taki problem, poniewaz mamy wyjscia analogowe a potrzebne jest tutaj zastosowanie sterowania cyfrowego czyli dokladnie szyna CAN-BUS.Monza cos takiego zrobic tylko lecimy finansowo, podaje ci link adaptera CAN-BUS http://allegro.pl/item95430025_audi_concert_chorus_can_bus_adapter_konwerter.html
    oraz kontakt Tel.: 075 718 5003
    Kom.502452550 lub 509786118.Jezeli sie zdecydujesz napisz czy sprawdza sie to!!
    A jeszcze takie pytanko czy jak nie mam sterowania przez szyne CAN-BUS głosniki z przodu moga sie nie załączac zawsze, musze wyłączyc z trzy razy i jest dobrze, mam własnie taki problem!!!!Pozdrawiam specjalistów w tej dzidzinie:)

    0
  • Relpol
  • #7 07 Kwi 2006 16:40
    adpap2005
    Poziom 12  

    uzywanie nowszych Chorus2 i Concerto2 ma niepodważalna zaletę braku problemów z regulacja głośności :) sam tez tak zrobiłem, zmieniłem Concerta na Chorusa2 i po problemie, jest sterowanie zmieniaczem, wiec OK
    brak podświetlenia można rozwiązać, brak GALA - az tak nie przeszkadza jak i wyłączanie po godzinie...

    Mam podobny problem w przednimi głośnikami - raz na jakiś czas nie graja i pomaga kilkukrotne wł i wył radia - czyli cos "standardowego"....

    0
  • #8 30 Gru 2006 12:34
    ninja2
    Poziom 15  

    Co to jest GALA? U mnie w opcjach jest ustawione GALA ODB, co to oznacza ?

    0
  • #9 30 Gru 2006 14:00
    slowmot
    Poziom 18  

    Geschwindichkeit Abhenige Lautstarke Regelung-Regulacja głośności zależna od prędkości.

    0
  • #10 30 Gru 2006 14:17
    ninja2
    Poziom 15  

    No fakt, tylko jak to teraz działa?
    Po przytrzymaniu przycisku 2 i wlaczeniu radia widnieje GALA ODB, to oznacza ze jest wlaczone czy wylaczone?
    Ktorym przewodem wchodzi sygnał predkosci do radia?

    0
  • #11 01 Sty 2007 01:56
    wojpa
    Poziom 1  

    Gala jest przekazywana przez Can-Bus, dlatego ta funkcja nie dziala jezeli podlaczysz te radio to samochodu bez Can-Bus..
    Gala ODB jest wlaczona..

    Ja mialem Concert II radio podlaczone w 97 A4, i 99 A6 4b, w A4 oswietlenie przyciskow zrobilem poprzez kabel przylutowany do Pin 8 ...
    w A6 jak przenioslem kupilem Can-Bus Adapter z Kufatec, zeby miec nie tylko oswietlenie ale wylaczanie kiedy kluczyk jest wyjety,..

    2
  • #12 02 Sty 2007 14:36
    ninja2
    Poziom 15  

    Juz wszystko wiem, miernik w reke i jasność.

    Cytat:
    Gala jest przekazywana przez Can-Bus, dlatego ta funkcja nie dziala jezeli podlaczysz te radio to samochodu bez Can-Bus..

    Bzdury!. Piszesz głupoty dla punktów? Mam Concerta i A4 z 97r, tam nie bylo CAN a radyjko plynnie zmienia wzmocnienie (przy ok 120km/h - +4DB ) a na dodatek oddzielnie zmienia jasnosc wyswietlacz i przyciski, czyli bez CAN i działa ful wypas. Z A6 sie zgodze

    0
  • #14 02 Sty 2007 17:12
    ninja2
    Poziom 15  

    Oczywiście koncert 1 nie ma CAN, ale koncert 2 juz ma.

    0
  • #15 16 Lut 2007 16:29
    djset
    Poziom 12  

    A moze ma ktos schemat tej przejsciówki can-bus? ;)

    0
  • #16 19 Lut 2007 16:38
    djset
    Poziom 12  

    and1112 napisał:
    Na dzień dzisiejszy możesz tylko podłączyć podświetlanie. Zdejmij spód obudowy i w pobliżu gałki odjadź złącze 18-stykowe pomiędzy płytą główną a panelem wyświetlacza. PIN 8 liczony od śrubki w pobliżu to jest podświetlanie. Wyprowadź od niego przewód na zewnątrz i podłącz do PINu 6 czarnej wtyczki ISO(podświetlanie).


    Poniżej zamieszczam zdjęcia jak dokonać tej modyfikacji.

    Sposób dobry :D Ale czy można jakoś w podobny sposób "ominąć" np to by sie radio samo włączało po podaniu "gdzieś" plusa zasilania (tak jak z podświetleniem) i wyłączało po zaniku tego napięcia? A moze jest ktoś, kto by mi jakoś przeprogramował? Bo słyszałem, ze można takie coś zrobic... Trzeba tylko pierwsze jakies liczby FF zmienic na 00 czy jakoś tak...
    Pozdrawiam

    -1
  • #17 13 Kwi 2007 10:47
    rakoczy42
    Poziom 18  

    ninja2 napisał:
    Oczywiście koncert 1 nie ma CAN, ale koncert 2 juz ma.



    no to jak w koncu jest ma cana czy nie?
    jedni pisza tak inni inaczej .czy ktos ma juz rozwiazania co do zalaczania radia wraz z zaplonem podswietlanie sobie dzis zrobie


    ja mam takie ktos mi powie jakie to??

    Audi Concert CD- jak podłączyć do auta bez CAN?

    0
  • #18 13 Kwi 2007 11:34
    djset
    Poziom 12  

    masz concert 2. zreszta na nalepce z tylu radia powinno byc napisane

    0
  • #21 13 Kwi 2007 13:01
    rakoczy42
    Poziom 18  

    Nie no sa ale nie ma ze concert II

    0
  • #23 15 Lis 2007 00:45
    pontuś
    Poziom 18  

    Witam!
    Ktoś rozwiązał problem adaptera Can do radia?
    Jeśli tak to prosiłbym o jakieś głębsze informacje!
    Pozdrawiam!

    0
  • #24 15 Lis 2007 19:36
    djset
    Poziom 12  

    tak. mozna zakupic na allegro lub gdzies indziej bo nie warto kombinowac... (jest wszystko opisane tutaj na forum)
    podswietlenie mozesz zorbic we wlasnym zakresie - tez jest opisane na forum

    2
  • #25 18 Sty 2008 00:42
    alvaroalvaro
    Poziom 12  

    przepraszam za odgrzewanie starego wątku ale w Audi bez CAN da się podłączyć Concert CD nie tylko przy użyciu Can adaptera ale również jeżeli ktoś ma zegary VDO D12

    2
  • #26 18 Sty 2008 03:12
    djset
    Poziom 12  

    alvaroalvaro napisał:
    przepraszam za odgrzewanie starego wątku ale w Audi bez CAN da się podłączyć Concert CD nie tylko przy użyciu Can adaptera ale również jeżeli ktoś ma zegary VDO D12

    a mogłbyś napisać w jaki sposób i jakie to są konkretnie zegary...?

    0
  • #27 18 Sty 2008 13:54
    alvaroalvaro
    Poziom 12  

    napisałem jakie zegary VDO D12 w A4 B5 są to zegary po 2 lifcie z cyfrowym zegarkiem i białym podświetleniem

    1
  • #28 18 Sty 2008 14:37
    djset
    Poziom 12  

    a w jaki sposób można to podłączyć? i czy w B5 były białe zegary...?

    0
  • #29 18 Sty 2008 16:23
    alvaroalvaro
    Poziom 12  

    kolego wyraźnie napisałem nie białe zegary tylko białe podświetlenie i wyraźnie napisałem gdzie - w B5 po drugim lifcie (99-00) więc po co się jeszcze raz pytasz gdzie ??

    lepiej niech mi ktoś proszę napisze GDZIE jest GALA w mercedesie W210 po lifcie (00-02 roku) i czy gala idzie + czy -

    0
  • #30 22 Lip 2008 13:19
    a3_concert
    Poziom 1  

    djset napisał:
    tak. mozna zakupic na allegro lub gdzies indziej bo nie warto kombinowac... (jest wszystko opisane tutaj na forum)
    podswietlenie mozesz zorbic we wlasnym zakresie - tez jest opisane na forum


    mam pytanie - podajcie proszę link gdzie można znaleźć info jak zrobić podświetlenie, mam CAN'a ale chyba źle podłączony bo:
    - nie ma podświetlenia klawiszy (tylko wyświetlacz)
    - nie uruchamia mi się wraz z zapłonem i nie wyłącza po wyciągnięciu kluczyków, tylko ręcznie.

    Ponadto mam jeszcze problem - nie grają mi tylne głośniki.
    Wcześniej miałam Alpine i wszystko grało, teraz zamontowany jest concert.

    Jeszcze jedno - jak sprawić by na ekranie między zegarami (na górnej części) pojawiała się informacja o stacjach radiowych itd?

    Będę wdzięczna za info - coś tam próbiwałam czytać ale nie jestem mocno osadzona w temacie, no i ... jestem dziewczyną :)))

    3
  Szukaj w 5mln produktów