Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

immobiliser opel Vectra B - jak sprawdzić działanie

The_Molka 04 Cze 2012 18:45 8821 12
  • #1 04 Cze 2012 18:45
    The_Molka
    Poziom 19  

    Witam,


    Sprawa dotyczy Vectry B model 2001 silnik Y26se - 2.6 V6. Silnik wraz z całym osprzętem i wiązką (silnika plus immo - reszta wszczepiana w budę wg schematu) został wszczepiony do opla Astry F. Po złożeniu całości silnik nie odpala - po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon na pompie paliwa nie pojawia się napięcie, dopiero podczas rozruch pojawia się ale jest zbyt niskie (9V) i pompa nie kręci. przekaźniki są sprawne. Sprawdziłem IMMO podłaczając pod woltomierz kabel od diody immo jednak nie mam żadnego sygnału (wzrostów czy spadkó napięć) więc może być taka sytuacja, że nie działa. Transponder i kluczyk oraz ECU było od jednego dawcy, jak sprawdzić czy to immo może być przyczyną moich problemów?

    T_M

  • Pomocny post
    #2 04 Cze 2012 19:37
    witman88
    Poziom 14  

    Odetnij kabel od pompy podaj na krótko i zobaczy czy odpali, skoro mówisz że pompa nie podaje paliwa...

  • #3 04 Cze 2012 19:55
    The_Molka
    Poziom 19  

    sorry nie pisałem, pompa sprawdzona - działa

  • Pomocny post
    #4 04 Cze 2012 19:56
    witman88
    Poziom 14  

    I odpala....?

  • #5 04 Cze 2012 20:23
    The_Molka
    Poziom 19  

    pompa odpala, rozumiem że mam podłaczyć pompę żeby dawała paliwo i wtedy odpalić auto? :)

    czy wraz z transponderem potrzebna jest cała stacyjka aby działało immo oraz sterownik zamka centralnego (w co wątpię ale prosze o info)?

  • Pomocny post
    #6 04 Cze 2012 20:45
    witman88
    Poziom 14  

    9V to trochę mało, nie sprecyzowałeś czy pompa działa podczas rozruchu czy nie jeżeli nie to podaj na krótko zasilanie odcinając zasilanie z instalacji...

  • #7 04 Cze 2012 21:48
    The_Molka
    Poziom 19  

    pompa nie chodzi podczas rozruchu, za małe napięcie, gdy podałem jej 12V zewnętrznie to działała, jutro sprawdzę jeszcze czy silnik zapali z pompą podłączoną na krótko pod 12V, pomijając przekaźniki. Będę miał wtedy pewność że immo zachowuje się ok a problem leży gdzie indziej.

  • Pomocny post
    #8 04 Cze 2012 22:38
    milejow
    Poziom 42  

    The_Molka napisał:
    Transponder i kluczyk oraz ECU było od jednego dawcy

    Do kompletu immo dołóż jeszcze puszkę z pętlą wokół stacyjki z dawcy silnika, z tym kompletem dopiero zapali

  • #9 05 Cze 2012 00:47
    The_Molka
    Poziom 19  

    Mam taki zestaw:
    http://www.ebay......
    To chyba wszystko co mi trzeba?

    Moderowany przez MakroSerwis:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

  • #10 05 Cze 2012 13:24
    The_Molka
    Poziom 19  

    biję się w pierś i załączam obrazek

    immobiliser opel Vectra B - jak sprawdzić działanie

  • Pomocny post
    #11 05 Cze 2012 20:26
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Masz wszystko. jeśli podłączone zgodnie ze schematem a na pompie nie ma zasilania, nie używaj miernika bo wywiedzie Cię w pole, to problem może być brak zasilania na sterownik, uszkodzony sterownik, uszkodzony przekaźnik załączający pompę, źle podłączone immo. Teraz eliminuj błędy. Możliwe też, że wcale nie masz kompletu z jednego auta. Tutaj już potrzeba by było specjalisty.

  • #12 14 Cze 2012 22:57
    The_Molka
    Poziom 19  

    ok, sprawa wygląda tak: pompa nie ruszała bo był problem z masą (choć było podłączenie to niestety zadziałało dopiero na nowym kablu a nie tym z budy...) podłączyłem się pod immo, myślę że jest ok? tylko co te błędy oznaczają?? problem mam następujący nie mam komunikacji z komputerem, czy ktoś wie jaki pin odpowiada na ecu odpowiada za tą komunikację? na schematach z tisa nie ma :/ mam złącze opel scaner. Na dzisiaj silnik nie odpala, ale pompa daje paliwo, nie zdążyłem dzisiaj sprawdzić czy jest iskra, co uczynię jutro. prosze o jakieś podpowiedzi..

    immobiliser opel Vectra B - jak sprawdzić działanie

  • #13 16 Cze 2012 18:22
    The_Molka
    Poziom 19  

    tak jak pisałem wcześniej, auto kręci ale nie odpala, paliwo dochodzi, status z immo powyżej w załączniku, miga kontrolka MIL co sekundę. Do cewek dochodzi napięcie i masa, sygnał sterujący z ECU - nie wiem, kolega wyżej pisał żebym nie sugerował się miernikiem - wskazuje niecały 1V podczas kręcenia (sygnał na jednym z cylindrów) skoro silnik nie pali to domyślam sięże nie ma iskry. Szukam przyczyny jednakże najłatwiej byłoby podłączyć ECU pod komputer i tutaj moje zapytanie. Swap polegał na przerzuceniu silnika wraz z wiązką silnikową i osprzętem, w bude została wszczepiona wiązka od ECU. Nie mam podłaczonych gidów/midów itp, reszta jest z Astry. Podłaćzyłem do interfejsu diagnostycznego immobiliser (pin 7) i jest przeczytany info powyżej, problem w tym, że nie mogę połączyć się z CU, w schematach nie ma bezpośredno pinu, który idzie do złącza diagnostycznego, w schemacie złacza opla (obd) na pin 7 jest tylko połączenie immo i instrument oraz elementy komfortu itp, nie ma ECU, w pozostałych pinach również nie ma ECU - mimo tego program podpowiada ten pin 7. Prosże o pomoc czy ECU powinno łączyć sie własnie przez IMMO? czy można jakoś inaczej je sprawdzić. Będe wdzięczny za każdą pomoc.

    immobiliser opel Vectra B - jak sprawdzić działanie


    pozdrawiam T_M

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME