Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modem Thomson tcm420 po blokowane porty aplikacji

04 Cze 2012 21:15 3202 16
  • Poziom 8  
    Witam.
    Otóż dzisiejszego popołudnia pojawił sie u mnie następujący problem: porty aplikacji zostały po blokowane na urządzeniu, bądź też zablokował je dostawca.
    Chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje możliwość ręcznego odblokowania takich portów na urządzeniu Thomson TCM420?

    Jestem świeżo po przeinstalowaniu systemu operacyjnego i mam 100% pewność, iż za blokadę nie odpowiada ani zapora systemu, ani inne aplikacje.

    Aplikacja, dzięki której dostrzegłem problem to VOIP Teamspeak 3. Internet funkcjonuje mi całkowicie normalnie, a nie mogę połączyć się z żadnym serwerem.
  • Poziom 33  
    puzon133 napisał:
    Witam.
    Otóż dzisiejszego popołudnia pojawił sie u mnie następujący problem: porty aplikacji zostały po blokowane na urządzeniu, bądź też zablokował je dostawca.
    Chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje możliwość ręcznego odblokowania takich portów na urządzeniu Thomson TCM240?
    [ciach]
    Jesteś pewien, że masz takie urządzenie?? Wyszukiwarka znalazła thompsona tcm 420. Operator zwykle nie blokuje portów. Podasz kto dostarcza internet??
  • Poziom 8  
    Ooops, niedopatrzenie z mojej strony, wybacz. Tak, to model TCM420, dostawcą internetu jest Vectra.
  • Poziom 39  
    Nie ma możliwości blokowania portów na tym elemencie sieci czyli modemie kablowym. Podpinając się pod port ethernet modemu, jesteś "przeźroczysty" w sieci, tj. nic nie istnieje po między tobą a siecią, a znaczy to tyle, że otrzymujesz adres taki jakie modem dostanie IP w sieci. Gdybyś miał na przykład modem z wbudowanym routerem to dostał byś adres sieci prywatnej czyli adresacja 192.168.x.y ale wracając do portów. Nie da się nic poblokować w na samym modemie.
  • Poziom 8  
    W takim razie na czym polega problem? Siostrzniec od południa nie mógł połączyć się z serwerem Minecraft, ja nie mogę połaczyć się z serwerami TeamSpeak 3. Jestem w kropce, próbowałem dodzwonić się do obsługi klienta Vectry, ale żmudne moje starania.
  • Poziom 33  
    Kolega wyżej wszytko napisał, blokadę masz na poziomie OS-a.
  • Poziom 8  
    Okej, w takim razie uderzę inaczej. Jak mogę dane porty odblokować z poziomu systemu? Mój OS to Windows 7 Ultimate x64.

    Odbyłem już stosunek z http://www.canyouseeme.org/ sprawdzając czy port 9005 jest otwarty. Niestety nie jest i nie wiem jak t zmienić.

    EDIT: Dodatkowo sprawdzałem jeszcze grę League of Legends - również brak możliwości połączenia.

    Sprawdzałem jeszcze port serwera Minecraft siostrzeńca przez canyouseeme.org i w kazdy przypadku 'connection timed out'.

    (porty otwierałem manualnie poprzez ustawienia zaawansowane zapory windows)
  • Poziom 43  
    Blokować porty może Zapora Windows lub jakiś antywirus/pakiet bezpieczeństwa z budowanym firewallem, np. Comodo. Najlepiej na chwilę wyłączyć Zaporę, a antywirusa wręcz odinstalować.
  • Poziom 8  
    Antywirus odinstalowany, zapory powyłączane.

    Sprawdzałem tematy na poszczególnych forach aplikacji jak league of Legends czy Teamspeak 3. Wszystkie rozpoczete tematy nie mają solucji problemu.

    Wszędzie jest mowa o DNS, portach TCP i UDP. Odblokowywuję je jeden po drugim, a to nadal nic nie daje. Teraz dodatkowo wiem, że nie mam połączenia z aplikacją Steam. Nie pomagają porty, restart modemu, przeinstalowanie systemu.

    EDIT:
    Nadal jestem w kropce. Tak czy inaczej dziękuję za pomoc Panowie, ale dziś już się poddaję. Będę z tym walczył jutro.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    lukashb napisał:
    Nie ma możliwości blokowania portów na tym elemencie sieci czyli modemie kablowym.


    Mylisz się - jest taka możliwość, ale żaden normalny operator z tego nie korzysta.

    Cytat:

    Podpinając się pod port ethernet modemu, jesteś "przeźroczysty" w sieci, tj. nic nie istnieje po między tobą a siecią, a znaczy to tyle, że otrzymujesz adres taki jakie modem dostanie IP w sieci.


    Modem działa jako brigde, ale ma możliwość ustawienia filtrów IP.
  • Poziom 8  
    szczerze mowiac i znajac podejscie miejscowego dostawcy do takich spraw... nie zdziwil bym sie. To wygladalo nastepujaco. Ogladalem sobie swoj serial, gdy od aplikacji TeamSpeak uslyszalem komunikat 'connection lost'. Zaraz po tym probowalem polaczyc sie na serwer - 'error', psrobowalem na inny - to samo. Chwile pozniej sprawdzalem gre league of legends - connection timed out. Podobnie jest w przypadku kazdej kolejnej aplikacji. Znajomy polecil, zebym sprawdzil serwisy 'pobraniowe' i na zadnym z nich nie moge pobrac najmniejszego pliku, za kazdym rasem "uplynal limit czasu polaczenia". Skanowalem komputer za pomoca ESET Nod - znalazl tylko 2 nieszkodliwe adware'y.

    Na dzien dzisiejszy nadal nie moge polaczyc sie z zadnym z wyzej wymienionych serwerow.

    Podczas próby połączenia się z pvp.net od League of Legends
    Modem Thomson tcm420 po blokowane porty aplikacji

    Czy to możliwe żeby jakieś porty nagle same pozamykały się z poziomu OS?
  • Poziom 43  
    Ale coś mi się tu nie podoba w twoich opisach - próbujesz się łączyć do serwerów i nie działają ??

    To jakie tutaj ma znaczenie otwarcie portów nasłuch??

    ISP może ci blokować porty nasłuchu na które przychodzą połączenia ale nie może blokować portów nawiązujących połączenie bo wtedy by cię odciął od internetu.

    Masz IP na PC z podsieci publicznych czy wewnętrznych??
  • Poziom 8  
    Jak to mogę sprawdzić?
    Edit: dobra, mam
    Modem Thomson tcm420 po blokowane porty aplikacji
    Czyli się znaczy, że zewnętrzne

    Staram się to wytłumaczyć najjaśniej jak potrafię.
    Tak, serwery odrzucają moją prośbę o połączenie.
    Jestem noga w tych sprawach, ale staram się najlepiej jak potrafię wytłumaczyć mój problem.
    Co ja mogę z takim fantem zrobić? Jak odblokować porty z ISP?

    Tak czy inaczej... zmierzam właśnie do biura vectry i dowiem się o co chodzi.
  • Poziom 43  
    To będzie prawdopodobnie problem po twojej stronie - zrestartuj prądowo modem i odpal na PC Live CD.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    puzon133 napisał:
    szczerze mowiac i znajac podejscie miejscowego dostawcy do takich spraw... nie zdziwil bym sie. To wygladalo nastepujaco. Ogladalem sobie swoj serial, gdy od aplikacji TeamSpeak uslyszalem komunikat 'connection lost'. Zaraz po tym probowalem polaczyc sie na serwer - 'error', psrobowalem na inny - to samo.


    Czyli na pewno nie jest to zmiana filtrów IP na modemie - wymaga ona restartu modemu.

    Poprę przedmówców przypisując problemy do PC.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Widzę, że ISP przydziela ci adres z IPv6 i może konfiguracja PC sobie po reinstalacji coś źle poskładała.
  • Poziom 8  
    Sprawa załatwiona, problem leży po stronie niekompetencji miejscowego dostawcy. Dzięki za chęci pomocy Panowie, szkoda trochę, że bezcelowe, ale mimo to doceniam.
    Temat do zamknięcia.