Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic 1.6 8v nie odpala, strzela w wydech i kolektor ssący.

04 Cze 2012 22:19 10281 27
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich serdecznie.
    Mam następujący problem z autem Renault Megane Scenic 1.6 8v.
    Dwa tygodnie temu wymieniłem silnik z powodu pękniętego bloku.
    Po wymianie już nie odpalił.
    Strzela w wydech i kolektor ssący. Na chwilę załapie i strzał. Iskra jest trochę dziwna. Jest 4 razy w ciągu jednego cyklu (sprawdziłem lampą stroboskopową).
    Pod kompa jeszcze nie podłączałem,
  • Poziom 23  
    Pewnie pozamieniane przewody.
  • Poziom 10  
    jak to sprawdziłem ? Zaznaczyłem sobie punkt białym markerem na kole wałka rozrządu i podłączyłem sondę lampy pod pierwszy przewód zapłonowy i podczas kręcenia rozrusznikiem pokazywały się 4 znaki co 90 stopni,brzmi banalnie ale się sprawdziło,a powinna być tylko raz w skrajnym górnym położeniu tłoka.Co do przewodów zapłonowych są podłączone prawidłowo ,są dwie cewki ,poza tym kolejność jest opisana na pokrywie zaworów 4,1,3,2.
  • Poziom 35  
    A czasem nie majstrowałeś przy kole zębatym lub nie zapomniałes zamienic kół zamachowych ?
  • Poziom 10  
    założyłem orginalne koło te które było przy starym silniku i efekt ten sam bez poprawy.
  • Poziom 35  
    A osprzęt ze starego silnika?

    Zapnij swiece , obserwuj iskry.
  • Moderator Samochody
    Powinny być 2 iskry na obrót wałka rozrządu bo jedna jest tracona, 4 to rzeczywiście trochę dziwne, może po prostu sonda lampy zbyt czuła i łapie z innego przewodu.
  • Poziom 35  
    ociz napisał:
    może po prostu sonda lampy zbyt czuła i łapie z innego przewodu


    Czyli odpięcie sterowania cewką załatwi sprawę lampy , ale kichania nie bardzo.
  • Poziom 10  
    a czy jest taka możliwość że ECU zgłupiało ??
  • Poziom 34  
    Tak sobie myślę co do wypowiedzi kolegi Ociz. Jak by łapało z innego przewodu to iskra byłaby tylko dwa razy na obrót co 180 stopni. Jeśli silnik byłby na aparacie zapłonowym to wtedy się zgodzę co 90 stopni. Przy zakładaniu nie pomyliłeś przypadkiem przewodów sterujących na cewki?
  • Poziom 10  
    są dwie jedna biała i czarna i tak samo na cewkach, a samych cewek nie ma możliwości zamiany miejscami ,inaczej nie pasują .
  • Poziom 34  
    Troszkę namotałem w poprzednim poście pisałem o jednym obrocie wału. Ale po czesci miałem tez troszkę racji jeśli lampa będzie łapać iskrę z innych przewodów to powinna błysnąć co 180 stopni na cykl a nie tak jak autor tematu napisał co 90. Rozrząd wymieniałaś podczas przekładania silnika? Może się czepiam tych przewodów, ale ustaw pierwszy cylinder przed GMP i sprawdź na której świecy pojawi się iskra. Nieraz były przypadki że można było dyskutować i autor zaklinał się że przewody są dobrze podłączone a jak co do czego to okazało się że ich wina. Chyba że kolega już próbował przekładać i nic to nie dało.
  • Poziom 10  
    już chyba wszystkie kombinacje wypróbowałem,rozrząd sprawdzałem ,punkty się zgadzają z wytycznymi kreskami na pasku ,brakuje mi już cierpliwości i pomysłów .
  • Poziom 34  
    Silnik z pewnego źródła? Jeśli na starym silniku chodziło dobrze, a był wymieniony tylko z powodu pęknięcia i to sam słupek to powinien chodzić bezproblemowo. A jeszcze jedno pytanko. Czujnik położenia wału kolega ma ze swojego silnika czy z kupionego?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do sprawdzenia impulsy sterujące na cewkę, możliwe zwarcie obu przewodów sterujących da takie objawy. Dodatkowo pomierzyłbym zasilania, masy i spadki napięć.
  • Poziom 10  
    silnik jak najbardziej pewny ,z chodzącego auta,czujnik polożenia walu podstawialem z innego sprawnego auta .Jeszcze jedno po wyjęciu silnika mylem komorę silnika (bateria odlączona) dwa dni sechl na slońcu.
  • Poziom 35  
    Podejrzyj obroty silnika w ECU. Ale wcześniej zbadaj
    Pawel wawa napisał:
    możliwe zwarcie obu przewodów sterujących
    .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A od której strony liczysz cylindry?
  • Moderator Samochody
    Woda w sterowniku albo zwarcie w wiązce, w renówce jest specyficzny wieniec na kole zamachowym, jak go nie przeczyta w całości, to nie da iskry, dlatego czujnik wału bym pominął
  • Poziom 17  
    Sprawdź kable dające impuls na cewki (środkowe w obu wtyczkach). Po prostu sprawdź je omomierzem czy nie są zwarte,nie mogą mieć impulsu w tej samej chwili tylko na przemian.
  • Moderator Samochody
    Przemo9826 napisał:
    A od której strony liczysz cylindry?

    To i tak bez znaczenia, bo 1 z 4 i 2 z 3 dostają iskrę jednocześnie, przewody między nimi można sobie dowolnie zamieniać.
  • Poziom 10  
    w renault pierwszy przypada od strony koła zamachowego sprzęgła,wielkie dzięki za podpowiedzi jutro będe działał ,dam znac co i jak prace się mają.
  • Poziom 35  
    Czy przewody masowe koło mocowania miarki oleju są dokręcone (tam jest masa sterownika silnika) :D
  • Poziom 10  
    pamiętałem o nich ,przykręcone .jeszcze pominołem jeden fakt iż auto psiada instalacje lpg sekwencyjny wtrysk gazu lotnego.ale po odpęciu kompa od lpg bez zmian.
  • Poziom 10  
    poddaje się, mam serdecznie dość tego rumpla oddaje go jednemu magikowi ,niech się on trochę pomęczy.Ciekawe co wymyśli,jestem ciekaw.
  • Poziom 11  
    Pomijając dyskusje na temat iskry zapłonowej, to jakbym czytał o moim aucie. Start chwila i PAH!!! PAH!!!

    Był padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i dawało za dużą dawkę paliwa. Może uszkodził się przy przekładce, może wtyczka uszkodzona.





    Błąd ortograficzny poprawiłem.
    [Z]