Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki eliminator - prośba o rozszyfrowanie elementów.

04 Cze 2012 22:58 2767 12
  • Poziom 28  
    Witam.
    Panowie i oczywiście Panie, jak tylko jakieś tutaj są, proszę o pomoc.
    Trafił w moje ręce moduł zapłonowy z Kawasaki Eliminator z 1994 roku.
    Kawasaki eliminator - prośba o rozszyfrowanie elementów.
    Motocykl stał długo nie jeżdżony. Znajomy go kupił i po rozgrzaniu silnik gasł, tracił sterowanie na cewki. "Mechanik" doprowadził do tego że w tym momencie moduł nie podaje iskry przy kręceniu tylko po wyłączeniu zapłonu przez chwile "strzela" sobie iskrą na chybił trafił.
    Wymieniłem elektrolity i zauważyłem że jeszcze dwa elementy są uszkodzone mechanicznie. Pomożecie mi rozszyfrować co to za elementy:

    Kawasaki eliminator - prośba o rozszyfrowanie elementów. Kawasaki eliminator - prośba o rozszyfrowanie elementów.

    Macie może jakąś koncepcje w czym może tkwić problem? Niestety nie znalazłem specyfikacji procesora, co ułatwiło by znacznie rozwiązanie problemu.
    Możliwe że to wina układu resetu procesora?

    Wszelkie porady mile widziane, a osobom "daj sobie z tym spokój" serdecznie dziękuję.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    A masz schemat tego motorka ?
    jestes pewien ze to modul ?
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Obrazek nr 1 to kondensator ceramiczny natomiast zdjecia numer 2 nie jestem pewien, ale obstawialbym rezystory. Z reszta wystarczy podniesc te elementy i sprawdzic oznaczenie graficzne :)
  • Poziom 28  
    Riger - czasem najprostsze rozwiązanie przychodzi na końcu. Elementy dzisiaj wymienię i zobaczę co będzie.
    Schemat mam, tylko że są same oznaczenia kolorów i nie wiadomo który gzie, dopiero jutro może uda mi sie spisać co gdzie dokładnie jest we wtyczkach, no chyba że odpali - w co mi się nie chce wierzyć.

    bartek_j a co byś jeszcze obstawiał? Do modułu dochodzi tylko zasilanie, wyprowadzenia na czujnik położenia wału i cewki. Musze sprawdzić jeszcze jak jest z zasilaniem po stacyjce.

    Jak ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe koncepcje to chętnie poczytam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Motronic żeby się nie okazało że to ten sam :)
    Pamiętasz może co wtedy było uszkodzone??
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Może mnie nakierujesz jak można go sprawdzić? Z jakich okolic jesteś??
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Motronic napisał:
    Nie ceramiczny a ferroelektryczny, no i dwa oporniki 680 om.
    Jakies 4 lata temu naprawiałem taki moduł, komuś z Tarnowa.


    Link

    Cytuje
    Cytat:
    Ze względu na bardzo dużą przenikalność dielektryczną ferroelektryki znajdują zastosowanie w kondensatorach o dużej pojemności. Często wykorzystywane są w tym celu ceramiki oparte na tytanianie baru, zwykle zawierające również inne związki ferroelektryczne o podobnej strukturze[2]. Ponadto są one używane w miernikach natężenia pola elektrycznego oraz układach techniki impulsowej.


    Jak juz stwierdzilem, ceramiczny ;)
  • Poziom 28  
    Motronic podzielisz się z nami wiedzą, albo chociaż ze mną na PW??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    No właśnie jaki sygnał podrzuciłeś zamiast sygnału z czujnika?
  • Poziom 28  
    Koledzy sterownika nie udało się naprawić, zamontowany został inny i motocykl pali.