Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDCI 115 km - twarda praca, dymienie

guciu19 05 Cze 2012 19:59 13996 17
  • #1 05 Cze 2012 19:59
    guciu19
    Poziom 7  

    Witam

    Proszę o pomoc w następującym temacie.
    Kupiłem Focusa miesiąc temu. Oczywiście podczas jazdy próbnej jak to zwykle bywa wszystko było ok, auto ładnie chodziło, nie dymiło. Na drugi dzień podczas gwałtownego przyspieszenia przy około 80 km/h zaczęła sie świecić sprężynka i auto strasznie dymiło na biało. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Następnego dnia problem ponownie wystąpił przy przyspieszeniu, przy delikatnej jeździe problem nie wystepował, jednak tym razem sprężynka nie zgasła. Auto strasznie dymiło i cieżko zapalało gdy silnik był zimny. Po teście przelewowym wyszlo że wszystkie cztery wtryski przelewają i są rozkodowane, mechanik także sprawdził pompe i okazało sie ze nie jest w najlepszym stanie. W chwili obecnej jestem po zmianie przekładek we wtryskiwaczach - nie przelewają a i pompa jest ok.
    Problem taki ze auto lekko dymi na siwo i twardo pracuje. Sam nie wiem co robić, ręce po prostu opadają, czytałem ze może być to jakiś czujnik położenia wałka rozrządu ale sam już nie wiem.
    Zwracam sie z prośba o jakąś poradę co robić, może miał ktoś podobny problem, auto stoi juz miesiąc u mechanika.

    0 17
  • #2 05 Cze 2012 20:31
    misiek-888
    Poziom 33  

    A wtryski są w kodowane :?: :?: :?:

    0
  • #3 05 Cze 2012 21:22
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    guciu19 napisał:
    jestem po zmianie przekładek we wtryskiwaczach
    Rozumiem, że masz układ Delphi - czy jesteś na 100% pewny, że zmieniane zaworki były oryginalne w fabrycznych opakowaniach Delphi?
    Nawet najlepsze zamienniki są nic nie warte, a zdarzają się takie, że auto przejedzie najwyżej kilkaset km...

    0
  • #4 05 Cze 2012 21:57
    guciu19
    Poziom 7  

    Z tego co wiem wtryski są zakodowane, a przekładki były z oryginalnych czarnych pudełek z czerwonym napisem Delphi wiec mysle ze tutaj wszystko jest ok. Nie jestem mechanikiem ale myśle ze tutaj wszystko było dobrze zrobione. Czy moze byc to jakis moze zawór na pompie? nie jestem mechanikiem ale swoje wnioski wyciagam napodstawie tego co przeczytam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam także że po całej wymianie przekładek wtryskiwaczy i pompy mechanik kazał mi sie przejechać, przy dodaniu gazu przy wyższej predkości znowu wyskoczyła sprężynka i zaczął dymić. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasła ale auto lekko dymiło, mechanik sie przejechał na maksa i wszystko było ok. Nie wiem czy to złośliwość rzeczy martwych ale juz nie wiem co robić. Dodam może to pomoże ze dzwoniłem do serwisu i z tego co udało mi sie dowiedziec to problem może być z elektroniką.

    0
  • #5 05 Cze 2012 22:14
    misiek-888
    Poziom 33  

    Ostatnio robiłem mondeo z takim samym problemem .Człowiek który wymienał mi przekładki powiedział ,że przełożył je z nowych wtrysków od reno bo problem jest z zakupem orginału. Po zamontowaniu wtrysków auto chodzi jak nowe bez dymienia stukania itp. Sam byłem zdziwiony efektem końcowym . Nie raz robiłem takie auto i były problemy po regeneracji nawet posuwałem sie do tego ,że zamiast kodu pisałem same zera i potem mała traska ok 20 km

    0
  • #7 06 Cze 2012 09:09
    guciu19
    Poziom 7  

    Powiem szczerze że dla mnie auto chodzi podobnie jak przed regeneracją kiedy wtryski rozkodowywały sie, jest dymienie chociaż troche mniejsze, identyczna twarda praca silnika tyle że przed wymiana przekłądek zapalała sie sprężynka a teraz nie. Na moje auto wyglada jak by wtryski przelewały, jak jest ciepły to ssobie jakoś radzi ale przy zimnym silniku jest ciężko. Co może być przyczyną? ma ktoś pomysł

    Dodano po 47 [minuty]:

    Czyli próbowac jeszcze raz zakodowac?

    0
  • #8 06 Cze 2012 09:38
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    guciu19 napisał:

    Czyli próbowac jeszcze raz zakodowac?
    Zacytuję ci fragment oryginalnej fordowskiej instrukcji dotyczącej napraw i diagnozowania układów CR Delphi.

    "Dostosowywanie do wtryskiwaczy. Ze względu na tolerancje mechaniczne, które zmieniają się w trakcie eksploatacji zaworów elektromagnetycznych wtryskiwaczy, moduł IDM musi być w regularnych odstępach czasu dostosowany do zmienionych tolerancji. Dostosowywanie odbywa się oddzielnie dla każdego cylindra w czasie 900 sekund na każdy cylinder. Dostosowywanie odbywa się w takiej samej kolejności jak zapłon. Zaczyna się od cylindra 1. Aby możliwe było przeprowadzenie dostosowywania muszą być spełnione następujące warunki:Temperatura silnika co najmniej 70 °C, Prędkość obrotowa silnika pomiędzy 1800 a 3500 obr/min, Prędkość pojazdu pomiędzy 50 ... 70 km/godz. Jeśli podczas procesu dostosowywania wartości te wyjdą poza podany zakres (warunki nie będą już spełnione), dostosowywanie zostaje wstrzymane i jest kontynuowane podczas następnego spełnienia warunków. Podczas dostosowywania wtrysk wstępny jest wyłączony. Moduł IDM wysyła do zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza sygnał wtrysku o długości zapisanej w charakterystyce (na przykład 8 ms). Na podstawie poboru prądu przez zawór elektromagnetyczny moduł IDM może stwierdzić, czy zawór elektromagnetyczny może zrealizować wytyczne modułu IDM i czy reaguje szybciej (np. w ciągu 7 ms) lub wolniej (na przykład w ciągu 10 ms). Pobór prądu przez zawór elektromagnetyczny służy więc jako odniesienie do sygnału wysłanego z IDM. Dlatego w razie odchylenia reakcji zaworu elektromagnetycznego od wysłanego sygnału musi zostać przeprowadzone dostosowanie w charakterystykach adaptacyjnych. WSKAZÓWKA: Podczas procesu dostosowywania sygnał wtrysku jest tak krótki, że iglica wtryskiwacza nie jest podnoszona. Skutek: w tym czasie dochodzi do wypadania zapłonów, które można odczuć przy podanej prędkości obrotowej i prędkości pojazdu.Wskazówka:Jeśli w ekstremalnych przypadkach warunki odpowiednie do przeprowadzenia dostosowywania nie zostaną osiągnięte przez dłuższy czas, mogą się pojawić nieprawidłowości. Nieprawidłowości te to: nierówna praca silnika, zwiększone wytwarzanie czarnego dymu głośne szumy spalania. Po zakończeniu dostosowywania jednego cylindraproces kontynuowany jest w następnym cylindrze (zgodnie z kolejnością zapłonu). Objawy w razie usterki nierówna praca silnika zwiększone wytwarzanie czarnego dymu głośne szumy spalania ciśnienie paliwa poza zakresem (patrz odpowiednie informacje w tej broszurze). "

    Samoadaptacja istnieje i działa, jeżeli nie może się dokonać - to przyczyna nie leży najczęściej w kodach. Faktem jest, że czasami to trwa nawet kilkaset kilometrów, dodatkowo nowe zaworki zanim się stopniowo ustabilizują także mogą zmieniać warunki wtrysku. Zauważ w tekście zdanie: "Podczas dostosowywania wtrysk wstępny jest wyłączony" - czyli silnik pracuje wówczas tylko na wtrysku podstawowym - stąd twarda praca....
    Ile już przejechałeś na tych zregenerowanych wtryskach? Może jeszcze trochę zaczekaj...

    3
  • #9 06 Cze 2012 10:17
    guciu19
    Poziom 7  

    Mówicie Panowie że czasami pomimo zakodowania nie zawsze to pomaga, wiec probować do skutnku?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dziekuje WojciechJanusz, w sumei z moim mechanikiem przejechałem jakies 30 kilometrów wiec niewiele, czyli radzisz jeszcze pojeździc troche? Mam pytanie bo czytałem ze samoadaptacja wystepuje w silnikach 2.0 Ford Mondeo, jestes pewny ze w moim silniku 1,8 tez ona wystepuje?Z góry serdecznie Ci dziekuje i pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze jedno, napisałęś zesilnik bedzie dymił na czarno według intrukcji a moj przydymia na szaro jak by nie przepalał ropy, czy to jakas różnica?

    0
  • #10 06 Cze 2012 12:03
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    guciu19 napisał:
    Mam pytanie bo czytałem ze samoadaptacja wystepuje w silnikach 2.0 Ford Mondeo, jestes pewny ze w moim silniku 1,8 tez ona wystepuje?
    Wg instrukcji w układach Delphi następuje samoadaptacja systemu wtryskowego.

    Wg moich doświadczeń - po regeneracji wtrysków układ zaczyna pracować w miarę prawidłowo po kilkuset km, a i tak zdarza się, że występuje spalanie stukowe jeszcze długo, długo potem. Ale znam przypadki, że było prawie od razu super. Ten układ jest trochę nieprzewidywalny...
    W twoim przypadku nie wiadomo w jakim stanie są końcówki wtrysków - czyli czy wtryski nie leją (nie myl z przelewaniem). Dopiero sprawdzenie wtrysków na specjalnym stole dałoby 100% pewności, czy wtryski są ok.
    W tej sytuacji ja bym jeszcze pojeździł nawet kilkaset km - dopiero jeżeli się nie poprawi, trzeba będzie działać...

    0
  • #11 06 Cze 2012 12:24
    guciu19
    Poziom 7  

    Dziekuje bardzo, chyba nie bede miał wyjścia i rzeczywiście troche jeszcze pojeżdze. Dodam że wtryski byłby sprawdzane na stole, także końcówki myśle ze w tej kwesti wszystko jest ok.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A czy to spalanie spalanei stukowe nei wpływa negatywnie na silnik?

    0
  • #12 06 Cze 2012 14:21
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    guciu19 napisał:

    A czy to spalanie spalanei stukowe nei wpływa negatywnie na silnik?
    Wpływa, świadczy najczęściej o zbyt dużej dawce lub lejącym wtrysku i w ekstremalnych przypadkach doprowadzić może nawet do pęknięcia tłoka i wypalenia w nim dziury. A to już katastrofa... Także zawory - zwłaszcza wydechowe i układ korbowy - dostają po zębach...
    Jeżeli postukuje przy przyspieszaniu (depnięciu), a potem niknie - to jeszcze może być. Najgorsza jest stała, długa jazda przy dużym obciążeniu z tym hałasem - to prosta droga do uszkodzenia silnika.

    0
  • #13 08 Cze 2012 14:38
    guciu19
    Poziom 7  

    Ok dziekuje za informacje. W tej chwili staneło na tym ze zmienimy czujnik położenia walku korbowego i zobaczymy czy pomoże. Mam nadzieje ze to to.

    0
  • #14 13 Cze 2012 13:15
    guciu19
    Poziom 7  

    Okazało sie że to nie czujnik położenia wału. Mechanicy stwierdzili że to musi być pompa bo cała reszta jest sprawdzona. Pompa została zakupiona z samochodu który miał zrobione 70 tys km. i to ona prawdopodobnie jest winna. Panowie co myślicie na ten temat?
    Czy to rzeczywiście mzoe byc pompa?

    0
  • #15 13 Cze 2012 23:22
    pc21xd
    Poziom 9  

    Miałem taki sam przypadek, auto miało przejechane 120tys, oryginalny przebieg, okazało sie że to pompa wysokiego cisnienia zacierała sie i zaczęła piszczec, po wymianie było wszystko ok. jezeli w twoim przypadku bedzie tez pompa a tak obstawiam, nie zapomnij wyczyścic układu paliwowego bo zaraz po tym pójdą wtryski.

    0
  • #16 14 Cze 2012 11:50
    guciu19
    Poziom 7  

    Pompe mam juz w sumie druga, ta pierwsza nie nadawłą sie do niczego i znaleźlismy inna gdzie sprzedający dawał miesiąc gwarancji, której w zasadzie nikt nie daje, ale okazało sie ze auto nierówno pracuje i dymi, a cała reszta sprawdzona, wtryski i tak dalej, wiec pompa bedzie reklamowana i mam nadzieje ze uda sie znaleźć inna na której auto bedzie dobrze działać

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    PC21XD troche mnie uspokoiłeś, bo w sumie walcze z tym autem dosyć długo i pomału mam brak cierpliwości, mogle sie tylko o to zeby była to pompa bo nic innego juz nei przychodzi mojemu mechanikowi do głowy. W sumie to nienormalne żeby nowe przekładki we wtryskach i używana pompa kosztowały połowe samochodu, ale to juz moje przemyslenia

    0
  • #17 25 Cze 2012 12:45
    guciu19
    Poziom 7  

    Dziękuje za wszystkie posty. Może mój przypadek pomoże komuś. Okazało sie że tak jak przewidywaliście Panowie, problem był z zakodowanie wtryskiwaczy, w końcu udało sie i Focus łądnie pracuje jak na razie.

    0
  • #18 28 Wrz 2012 21:52
    grzesiek3108
    Poziom 2  

    A ja opiszę dokładnie swoją sytuację tylko w skrócie (pomijając opis wożenia do wymiany 2 używanych pomp). W momencie przyspieszania, tak jak u kolegi, migała sprężynka i auto gasło, po odpaleniu było to samo, później przestało odpalać. Diagnostyka komputerowa - awaria pompy wtryskowej. 2 razy kupiłem używaną, mechanicy wymieniali itd., focus nie chciał nadal odpalić, ale to pomijamy. To co mogę polecić po doprowadzeniu w pełni samochodu do jazdy: oddać całe auto do autoryzowanego serwisu Boscha, u mnie pompa i wtryski nadawały się tylko do regeneracji. Jestem z warmińsko-mazurskiego, najbliżej miałem do Bosch Diesel Serwis w Iławie. Mechanicy pierwsza klasa, od razu zdiagnozowali usterkę, w 2 dni się uporali ze wszystkim, pisemna gwarancja i paragon na wszystko, co robili i jak na razie zero jakichkolwiek problemów. To wszystko wyszło drogo bo prawie 5000 zł, ale niestety trzeba w tym wypadku. Stały tam jeszcze 3 Focusy z tym samym przypadkiem a i kilku moich znajomych ma ten sam problem więc chyba to jakaś wada fabryczna. Ale ogólnie w tym wypadku polecam oddać auto do serwisu Boscha. Może trochę drożej będzie, ale na pewno będzie dobrze.

    1