Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C zamiana silnika z10xe na silnik z Corsy B x10xe ?

ppauto 05 Jun 2012 21:50 18595 24
  • #1
    ppauto
    Level 10  
    Witam,
    przeszukuje całe forum czytam i czytam ale nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje pytanie mianowicie;
    Czy można zastąpić silnik w corsie C z10xe na silnik z corsy B x10xe w moim z10xe wypadła dziura w bloku .
    Mam zamiar wymienić cały silnik bez osprzętu lub sam dół czyli blok z tłokami . z corsy B
    Czy ktoś z szanownych forumowiczów może robił coś takiego i wie co mnie czeka i czy w ogóle można to zrobić ?
    Wszystkim proponującym swap-y na 1.2 1.4 1.6 2.2 z góry dziękuje .
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Powinieneś założyć silnik o takim samym kodzie
  • #4
    ppauto
    Level 10  
    Wiem że powinienem ale różnica w cenie silnika z Corsy B a Corsy C jest dość duża.za silniki z corsy c chcą od 1400 do 2400!!
    a z Corsy B można znaleźć za 1/3 tej ceny,
    stąd moje pytanie .
    Pisze zapytanie na forum bo na pewno ktoś to próbował zrobić o te silniki masowo padają .
  • #5
    kidu22
    Level 35  
    ppauto wrote:
    te silniki masowo padają

    Jakie użytkowanie takie wykastrowanie.
    Jak chcecie jezdzić w 4 osoby to - nie tędy droga z tym silnikiem.
    Tylko w pojedynke i kierowca poniżej 70kg żywej wagi.

    Silnik pewno podejdzie ale osprzęt musisz poprzekładać i dekle silnika,łapy bo Z ma więcej czujników.
  • #6
    rob4028
    Level 25  
    Nie ma żadnych problemów z przekładką. Wszystko pasuje pod warunkiem że masz silnik Z10XE ,anie Z10XEP.
    Tak naprawdę ,to są te same silniki. (zmiany czysto kosmetyczne-mechanicznie)
  • #7
    ppauto
    Level 10  
    rob4028 Jesteś pewien ,co to znaczy kosmetyczne -mechaniczne ,przekładałeś coś takiego?
    Ja mam auto z 2000 r to powinien być z10xe Corsa C nie B.
    Z10xep były chyba później.
    Najlepiej bym przełożył goły słupek osprzęt z mojego starego???
  • #9
    rob4028
    Level 25  
    Przekładałem z B do C i odwrotnie.
    Nie ma żadnych różnic, ale jak chcesz przełożyć sam krótki silnik ,to powodzenia.

    Dodano po 7 [minuty]:

    ppauto wrote:
    co to znaczy kosmetyczne -mechaniczne


    aluminiowa pokrywa wałków rozrządu,inna pokrywa rozrządu,inna pompa wody itd. ale to wszystko " bzdety".
  • #10
    ppauto
    Level 10  
    Co kryje się pod " to powodzenia " możesz wyjaśnić ,albo lepiej powiedzieć jak to najlepiej zrobić żeby nie było komplikacji ?
  • #11
    rob4028
    Level 25  
    Normalnie,wymień cały.
    Bez komplikacji.
  • #12
    ppauto
    Level 10  
    Czyli instalacja el. podejdzie łapy silnika itp,niema z tym problemu ?
    Pytam, bo tak szukałem po internecie i różnie piszą, że to większa ilość czujników w z10xe ,gaz inaczej łapy inaczej .
    Mówisz, wyjąc z10xe i włożyć normalnie x10xe??

    A czemu z tym dołem mówisz "powodzenia" ,tak dopytuje bo mam taki dół do kupienia za parę złoty :)
  • #13
    rob4028
    Level 25  
    To kupuj i wymieniaj.
    "powodzenia życzyłem ci z czystej życzliwości.
  • #14
    ppauto
    Level 10  
    Oj tam Oj tam :)
    Dzięki za radę . rob4028
    Poszukam całego .
  • #15
    rob4028
    Level 25  
    przepustnica inna , ale masz starą.
    Więcej czujników ma Z10XEP,chociaż tylko na kolektorze ssącym
  • #16
    ppauto
    Level 10  
    To czyli tak jak myślałem na początku kupię goły słupek z x10xe i przełożę mój osprzęt .
    Z tym dołem to chciałem trochę zaoszczędzić ,mam dół za 200 zł do kupienia ,ale może masz racje uszczelki robocizna nie opłacalne ,znalazłem cały słupek za 550 zł to chyba odpuszczę ten dół !
    Jeszcze raz dzięki za poświęcony czas.
  • Helpful post
    #17
    rob4028
    Level 25  
    Pomogłem?
    Jeżeli tak ,to zamknij temat.
  • #18
    ppauto
    Level 10  
    Oczywiście dzięki :)
    zamykam temat
  • #19
    kubas1983
    Level 2  
    Witam
    Widzę, że temat został zamknięty ale mam ten sam problem mianowicie musze zmienić silnik. Prosze o podpowiedz czy x10xe można zamontować w corsie z 2003 roku?
  • #20
    rob4028
    Level 25  
    W roku 2003 Corsy C wyposażone w silniki Z10XE.
    Jeżeli można zamienić X10XE na Z10XE ,to na odwrót też.
  • #21
    maniek763
    Level 11  
    Witam odświeżę temam mam możliwość kupna samej budy corsy c 1.0 bez silnika czy można tam założyć silnik 1.2 , skrzynia biegów została ale nie znam żadnych symbolów Pozdrawiam
  • #22
    leburaque
    Level 17  
    ppauto wrote:
    Oczywiście dzięki :)
    zamykam temat
    Kolego, czy mógłbyś dać znać jak poszło? Tzn. udało się, czy nie? Oraz jesli się udało, to co musiałeś poprzestawiać?

    Dzięki z góry!
  • #23
    M-GO
    Level 2  
    No mógłby dać znać, hehe.
    Właśnie się zorientowałem że mam w CorsieC 2001rok silnik Z10XEP, bynajmniej po obudowie przepustnicy (gazu sobie pod maską manualnie nie dodam i z KW wychodzi prawie te 60KM, nie wiem w jakim miejscu jest oznaczenie silnika). Silnik brak ciśnienia na jednym cylindrze, tłok w nim pracuje, reszta w normie, z opisu bardziej zorientowanych w mechanice silnik zmęczony nie jest. Czyscilem przepustnice, w dolocie osad olejowy. Po tym mół, zdechł po około 90km trasy, jedynie po przczyszczeniu świec i odpoczęciu wrócił do domu jakieś 25km, regeneracja silnika mi się po prostu nie opłaca (pierścienie, planowanie głowicy, płyny, uszczelki, łańcuszek dzwonił przed awarią także i rozrząd może się prosić o wymianę. No i nie wiadomo co może jeszcze zaskoczyć po rozebraniu). No i teraz nie wiem jak się ma do tego Z10XEP podmianka z Z10XE lub z CorsyB X10XE. W wyposażeniu mam kimę (podgrzewane fotele też, ale to tylko info co do wersji). Czy wystarczy mi sam słupek, ewentualnie cały silnik Z10XE lub X10XE i sobie skompletuje, poprzekładam osprzęt?
  • #24
    leburaque
    Level 17  
    OK, ja tylko dodam od siebie, że to wszystko działa. Słupek silnika się niczym nie różni, osprzęt można bez problemu przełożyć. U mnie zadziałało, mechanicy robią to bez problemu, nic nawet nie musiałem dokupować. Wszystko będzie grać.

    Ale z doświadczenia wiem już teraz, że szukanie samego silnika np. na Allegro / OLX może się kończyć dramatami. Sprzedawcy robią co mogą żeby sprzedać uszkodzony silnik, a żeby go sprawdzić trzeba go przecież wmontować... czas, koszty, energia, wkurzenie. Sprawę rozwiązałem tak, że znalazłem auto w dramatycznym stanie (dziury w podłodze od rdzy, brak sprzęgła) ale z działającym silnikiem. Odpalony silnik można sprawdzić - a ten rzęch był w cenie niższej niż silniki Allegro. To tak podpowiadam.
  • #25
    kubas1983
    Level 2  
    Witam,
    19 Marca 2013 roku zadałem pytanie odnośnie wymiany silnika w Corsa C 1.0
    Auto posiadam do dziś, siedem lat temu kupiłem drugą głowicę i nawet założyłem hak i tak przejeździła ze mną ponad 140 tyś km bez dotykania serca pijąc do 0,7 litra oleju pod obciążeniem na 1000 km. Jednak jak na złość 26 czerwca tego roku przy przebiegu 212 tyś km straciła kompresję na środkowym cylindrze podczas jazdy. Ustawiając w ssuwie sprężania środkowy tłok i podając powietrze przez otwór w świecy słychać nieszczelność na zaworach wydechowych, po zdjęciu dekla zawory nie podparte. Z racji samej ciekawości czy takowa zmiana jest możliwa i wiedzy o corsie b z 2000 roku od pierwszego właściciela z polskiego salonu z przebiegiem 71000 km za cenę używanego roweru postanowiłem dokonać wymiany.
    Wnioski:
    słupki te same, podmiana kolektor dolotowy i wydechowy, oraz alternator ponieważ posiadam elektryczne wspomaganie i alternator w cc miał 70a a cb 55a a dodatkowo ciągam przyczepy.Inny egr nawet odlew się rożni bo otwory można nagwintować do rurki ale nawet podpięty na krótko nie współpracuje z moim ecu tak samo jak inny przepływomierz.
    Teraz minus o którym nikt nie napisał
    x10xe ma 40 kw w dowodzie myślałem , ze przekładając osprzęt będę miał moc jak z10xe jednak okazało się ze czuć lekki spadek mocy i z przyczepą kempingowa nie jest w stanie jechać na 5 biegu. Oryginalnie silnik x10xe współpracował ze skrzynią f374 a w cc z f394.
    Zero błędów na kompie i desce rozdzielczej, nie ubywa oleju i jest bardzo niskie spalanie.
    Moje pytanie inne wałki?
    Reset Ecu?
    Pojemność taka sama.
    Proszę o odp. jakieś sugestie.