Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II - Jaki silnik disla ?

Arcania1991 06 Cze 2012 13:04 7511 6
  • #1 06 Cze 2012 13:04
    Arcania1991
    Poziom 9  

    Witam. Jestem zawodowym taksówkarzem i zamierzam zmienić samochód na Opla Astre II w kombi z dislem, tylko właśnie nie wiem jakim dislem... Są różne opinie na temat silników 1.7 czy 2.0. Jaki byście państwo polecili mi silnik do tego modelu auta ? dodam że na zakup mam maksymalnie jedynie 7500-8000 więc co do rocznika to pewnie będzie mnie stać na 1998 - 2000 max, niestety na większą kwotę nie mogę sobie pozwolić, a szukam auta oszczędnego z racji mojej pracy oraz w miarę bezawaryjnego i taniego w eksploatacji gdyż mój obecny samochód kosztował mnie w przeciągu niespełna 2 lat, 10 lat realnego życia...
    Bardzo bym prosił o jakieś porady odnośnie tego auta, czy by się nadawał, jaki silnik disla wybrać ( dodam że rozchodzi mi się jedynie o silnik disla, nie gaz, nie benzyna )
    oraz jak z naprawami i ich kosztami. Z góry bardzo dziękuje. Pozdrawiam.

    0 6
  • #2 06 Cze 2012 15:21
    mazi0000
    Poziom 19  

    Kup mercedesa w124.

    0
  • #3 07 Cze 2012 00:02
    tzok
    Moderator Samochody

    Ojciec ma Astre II z silnikiem X20DTL... 2.0 z turbiną i "całe" 82KM. Silnik dużo zniesie i ale zagrzać go to trzeba z 10km przejechać, więc na krótkie trasy się nie nadaje (jak żaden silnik diesla zresztą). Przebiegu nie znam ale na pewno jest spory, myślę że grubo ponad 300tys. km. Niby padają tam pompy wtryskowe ale ta działa i nie chce paść. Główny problem z tym autem to rdza - progi pod tymi plastikowymi nakładkami rdzewieją na potęgę. Pali rzeczywiście mało, ostatnio wychodziło coś trochę ponad 6l/100km i to raczej na krótkich trasach i po mieście.

    Na Twoim miejscu szukałbym czegoś z FIATowskim 1.9JTD, np. Lancia Lybra ew. Stilo Multiwagon.

    0
  • #4 07 Cze 2012 00:19
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 10 Cze 2012 19:16
    sputnik1
    Poziom 16  

    Moja rada dla Ciebie silnik VW SDI o ile nie jeździsz jak "Kubica", ewentualnie TDi 90 -ka lub 110, jeżeli te z opla to 1,7 DTI (może trafisz na już wyremontowaną głowice bo po tylu latach oringi w niej są jak beton), ewentualnie 1,9 DTI renówki, ale najlepiej to merca 190 w dieslu:-)

    0
  • #6 10 Cze 2012 19:23
    838008
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 10 Cze 2012 23:46
    sputnik1
    Poziom 16  

    Co do silnika to powiem Ci tak, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś narzekał na SDI (chyba że na przyśpieszenie) lub też na taki który ma przejechane pewnie z 500 tys km., silnik SDI to ostatni klekot robiący bez wiekszych problemów setki tysięcy km, silniki nie do zajechania!!!!!, sam mam auto z takim silnikem i wiem, a wtryski po przebiegu o którym piszesz polecą ale wtedy jak jeździsz licho wie na czym.
    Co do opla, 1,7 dti (isuzu) ma wtryski które przeżyją pewnie blachy w aucie, nie ma dwumasy, turbo ma "zwykłe" i pali w granicach 5,5 litra (wiem bo też mam takie auto), a jak chcesz zorientować się czy nie trzeba będzie zaraz po zakupie robić głowicy to też jest na to w miarę pewny sposób, a co do 2,0 dti z tego co pamiętam to ma kosztowną dwumasę i "świetną pompę wtryskową z osprzętem", ale ma lepsze przyśpieszenie... to fakt, tylko z tego co pamiętam to taksówkarz pyta.

    0