Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126p z napędem elektrycznym

Jeaa 06 Jun 2012 13:12 9965 16
  • #1
    Jeaa
    Level 10  
    Fiat 126p z napędem elektrycznym

    Witam wszystkich ! Zamierzam sobie zmontować takie autko. Mam problem z
    dobraniem odpowiedniego silnika i akumulatorów. I mam pytanie czy takie zestawienie jak opisze poniżej będzie działać i ciągnąć tego malucha.



    Silnik-1000 W 48V,
    Sterownik-1000 W 48V,
    Akumulator- żelowy Ah 12V ,
    Stacyjka- 12V ON/OFF.




    Silnik elektryczny 1000W 48V podłączony pod sterownik silnika
    elektrycznego 1000W 48V, zasilany czterema żelowymi akumulatorami 12V 4 Ah , połączonymi szeregowo by dały 48V.Obroty były by kontrolowane przez pedał tak jak w niektórych silnikach wózków widłowych. Dodatkowo zamontowana będzie stacyjka 12V , rozłączająca cały układ i chroniąca pojazd przed kradzieżą .
    Maluszek będzie pozbawiony takich części jak :
    - kompletny silnik ,
    -skrzynia biegów ,
    -układ wydechowy,
    -zbiornik paliwa,
    -rozrusznik,
    -alternator,
    -akumulator ( seryjny).
    Mam nadzieje że odchudzi to fiacika o jakieś 200/300 kg.
    Zaznaczę tylko że zamierzam ten pojazd oznakować i poruszać się nim jako pojazdem wolnobieżnym więc jego prędkość nie musi wynosić więcej niż 20-35 km/h . Liczę na zasięg około 60 km lub 3h jazdy ( choć wystarczy o wiele mniej , jakieś 20-30 km zasięgu).
    Słyszałem że któryś z użytkowników ma Bisa , z takim właśnie napędem. Bardzo prosiłbym go o kontakt ( chyba to Grzesiek-johny) .
    Pozdrawiam Marek
  • #2
    rafbid
    Level 33  
    Jeaa wrote:
    zasilany czterema żelowymi akumulatorami 12V 4 Ah
    Chyba sobie żartujesz bo tak małej pojemności to się nadawają do roweru.
  • #3
    cirrostrato
    Level 37  
    To temat do weselszego działu....silnik 1000W(na tym w ogóle ruszy?) i akumulator 4Ah, jeśli w ogóle wystartuje to zasięg chyba z garażu do bramy posesji, powodzenia.
  • #4
    Jeaa
    Level 10  
    No , właśnie dla tego pytam. Ile to powinno mieć moce ( ten silnik) i jakie baterie zastosować.
  • #5
    Jeaa
    Level 10  
    No , właśnie dla tego pytam. Ile to powinno mieć mocy ( ten silnik) i jakie baterie zastosować.
  • #6
    whyki
    Level 21  
    Przy takim silniku i akumulatorach, zakładając 100% sprawności regulatora, pełną moc rozwiniesz na ok. 10 minut... Osobiście uważam że 1kW to trochę za mało jak na fiata 126p. Jakiś czas temu obsługiwałem takie małe samochodziki co to w wesołym miasteczku jeżdżą po szynach, i tam był silnik 750W na 36V. Wystarczyło żeby przewieźć dzieciaka autkiem o masie jakieś 100kg (we dwójkę spokojnie go przenosiliśmy) z prędkością nie większą niż 6-8km/h
  • #7
    Jeaa
    Level 10  
    Czyli że ile bym potrzebował ? 2 albo 4 kw?
  • #10
    Jeaa
    Level 10  
    ohoho ! Kieszeń schudnie. A jakby wsadzić od jakiegoś wózka widłowego ? Ruszyło by to malczaka? Tak jak pisałem , pędzić nie musi , byle by te 20 km/h jechało.
  • #12
    Jeaa
    Level 10  
    Znalazłem opis tamtego fiata Bisa :
    cyt. :
    ''Posiadam bisa przerobionego z napędem elektrycznym silnik kupiony na złomie za 100 zł od jakiegoś wózka elektrycznego włoskiego ale nie od napędu tylko od pompy olejowej moc 8 kw 48v do tego 20 szt akumulatorów 12v 38 Ah maluszek przejeżdza do 50 km z prędkością 65km/h max, ładuje się przez noc , codziennie robi ok 35km , kontroli drogowej jeszcze nie miałem, próby z słabszym silnikiem nie mają sensu silnik 3kw takiego maluch zozpędził do ok 40 km/h i po 5km prawie sie palił , szukam silnika 12-15kw prądu stałego za rozsądne pieniądze.
    moje rozwiązanie jest na akumulatorach żelowych 20szt 5 sekcji po 4szt akumulatory były podobno nowe z jednej partji ale tego nie jestem pewien po półrocznej eksplatacij sprawność ich spadła o jakieś 40 % zastosowane akumulatory nie są dobrym rozwiązaniem a na trakcyjne mnie nie stać zastanawiam sie nad kwasowymi 6v 190ah stosowanymi w traktorach jeden taki aku nowy na giełdzie samochodowej można kupić za 120zł , co do pwm to wykożystałem manetke i sterownik od chulajnogi elektrycznej wymieniłem tranzystory jak widać na zdjęciu po zmontowaniu musiałem dopasować częstotliwość do mojego silnika żeby płynnie regulował , proponuje temat samochodu na wode jest bardziej ciekawy może wspólnymi siłami udało by sie taki skonstruować ,,

    To cała jego wypowiedz na ten temat i dwa zdjęcia jeszcze dodał.
  • #14
    Jeaa
    Level 10  
    whyki : mówiłem o jakimś wykopanym na szrocie , a nie o nowych częściach.
    Dziadek zapalony złom-men .

    Dodano po 1 [minuty]:

    whyki wrote:
    I jak przy tym wygląda Twoje 1000W 4Ah?

    To była tylko nie przemyślana koncepcja.
  • #15
    whyki
    Level 21  
    Teraz wszystko zależy od tego co Ci się uda "wygrzebać". Dysponujesz opisem kogoś kto już to zrobił. Jeden znajomy próbował coś takiego zrobić ale na bazie golfa, i z silnikami asynchronicznymi z wózka widłowego. Nie wiem na jakim etapie utknął, bo jakiś czas temu urwał nam się kontakt, ale jak widać jest to do zrobienia. Jak będziesz już coś miał to się pochwal.
  • #16
    Jeaa
    Level 10  
    Oczywiście że się pochwale. Ale jest taki problem że inni bardziej doświadczeni użytkownicy krytykowali takie rozwiązanie nie zbyt pozytywnie.

    Dodano po 2 [godziny] 40 [minuty]:

    A gdyby tak zostawić silnik i zmienić tylko baterie na mocniejsze? Jechało by to ?