Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira DTI 2005r. szarpanie, brak mocy

MRCZ 06 Jun 2012 13:42 3652 13
  • #1
    MRCZ
    Level 17  
    Witam, jak w temacie podczas przyspieszania auto szarpie. Na postoju trzymane np. na 3000 rpm potrafi wskoczy sam na 3500 rpm i znów spadnie. Potrafi przydymić na niebiesko.
    Co sprawdzone/wymienione:
    - brak błędów na kompie
    - pompa regenerowana w serwisie boscha rok temu (po gwarancji)
    - na kompie trzyma zadane ciśnienie, masa powietrza ok
    - turbo, map sensor, egr nowe
    - przepłwyka podmieniana
    - szczelność dolotu
    - drożność układu zasilania paliwem
    - w dolocie pojawiają się śladowe ilości oleju
    - auto odpala poprawnie

    Ma ktoś jakieś pomysł za co się złapać?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    MRCZ
    Level 17  
    edberg wrote:
    A jak tam wtryski ?
    Nie były sprawdzane, ale auto odpala dobrze, nie przydymia na czarno...
  • #4
    edberg
    Level 30  
    Jak to mam rozumieć "niby sprawdzane"?
    Wtryski mają sprawdzane wiele parametrów i powinieneś dostać wydruk z parametrami do każdego sprawdzanego.
  • #5
    MRCZ
    Level 17  
    edberg wrote:
    Jak to mam rozumieć "niby sprawdzane"?

    Źle odczytałeś, napisałem nie były sprawdzone.
  • #6
    kilero123456
    Level 14  
    Ja bym zwrócił uwagę na samym początku na wtryski. Jest to silnik 2.0 czy 2.2 ?
  • #7
    MRCZ
    Level 17  
    kilero123456 wrote:
    Ja bym zwrócił uwagę na samym początku na wtryski. Jest to silnik 2.0 czy 2.2 ?

    Silnik 2.0 101KM. Czyli wg Ciebie słabo rozpylają? Tylko dlaczego dobrze odpala, nie dymi...
  • #8
    kilero123456
    Level 14  
    Nie słabo, tylko poprostu mogą szwankować. . . raz działąją dobrze a raz nie. Sam napisałeś, że samochód faluje obrotami
  • #9
    edberg
    Level 30  
    Wtryski inaczej mogą zachowywać się przy odpalaniu, pracy jałowej silnika i przy różnym obciążeniu (też różnych ciśnieniach na listwie ). Dla tego test na stole nie trwa minuty tylko dłużej (nie wspominając o wygenerowaniu nowego kodu po regeneracji wtrysku)
  • #11
    brandy-p
    Level 31  
    edberg wrote:
    Wtryski inaczej mogą zachowywać się przy odpalaniu, pracy jałowej silnika i przy różnym obciążeniu (też różnych ciśnieniach na listwie ). ...


    W opisie jest DTI, czyli vp44 i wtryskiwacze dwustrezynowe.
  • #12
    MRCZ
    Level 17  
    Problem rozwiązany - oberwał się przewód/wężyk paliwa (w środku) i zatykał dopływ paliwa z filtra do pompy. Chwilami nawet było słychać głośniejszą pracę pompy przy wkręcaniu na obroty.
  • #13
    kilero123456
    Level 14  
    Troche ludzi wprowadzileś w błąd;/ Pisałeś że układ paliwowy drożny. . .
  • #14
    MRCZ
    Level 17  
    kilero123456 wrote:
    Troche ludzi wprowadzileś w błąd;/ Pisałeś że układ paliwowy drożny. . .

    Drożność była sprawdzana od zbiornika do filtra, gdyż zdarzały się przypadki przytkania na tym odcinku w tych modelach, nikt by nie pomyślał, żeby sprawdzić wąż od filtra do pompy. Pompa została zasilona paliwem bezpośrednio i dopiero wyszło, co jest przyczyną. Przedtem było robione to samo, ale przed filtrem paliwa.