Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne zachowanie alternatora

06 Cze 2012 16:07 1961 14
  • Poziom 12  
    Witam, jak w temacie, przyjechał do nas autobus z problemem, że podczas jazdy zapala mu się kontrolka ładowania i już nie gaśnie, jak stoi odpalony to nic, teraz zapala mu się nom stop, faktycznie nie ładuje, Alternator poszedł do fachowca który zajmuje się tylko tym i mówi, że mu działa na i bez obciążenia, wstawiam do autobusu i już na starcie kontrolka nie gaśnie, znów do gościa a on mówi że mu działa. Co może być problemem, dodam ze alternator jest firmy boscha 28v (tylko tyle moglem wyczytać), ja zaś przeczyściłem wszystkie styki od akumulatora (były zaśniedziałe) i styki od alternatora, nawet dałem osobne podłączenie od aku do altka i to samo. piszę ten post, bo zrobiłem co moglem, a i tak mam jeszcze coś sprawdzić, gdzie już nie wiem co skoro u fachowca działa :cry:
  • Poziom 12  
    Szef był i za drugim razem i sam widział a dwa współpracujemy z nim od kilku lat bo ja nie mam stołu a on siedzi w tym i trzy szukam na forach i chyba tylko ja mam taki przypadek, chyba coś czuje, że pod wiertarkę go podłącze.
  • Poziom 11  
    Witam w nowszych modelach aut napięciem ładowania steruje ecu może i w tym autobusie tak jest więc u pana elektryka altek ładuje ok ,a po podpięciu w autobusie ecu nie pozwala wzbudzić się altkowi. Niech kolega jeszcze sprawdzi napięcie na akumulatorach pomimo świecenia kontrolki ładowania.
  • Moderator Samochody
    Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już nie
  • Poziom 12  
    Wzbudzenie jak i regulator napięcia jest wbudowane w alternatorze więc ta opcja odpada, jego wyjścia to B+, B- oraz D gdzie B+ i B- są bezpośrednio pod akumulator a D wiadomo

    Dodano po 4 [minuty]:

    carrot napisał:
    Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już nie


    Pasek napięty jak baranie .... no a autobus jest 95r.
    Chyba raczej jak przyjedzie w piątek to po wiertarkę bo raczej nic nie wymyślimy

    Dowiedziałem się przed chwilą, że u gościa który sprawdza to też przez pasek podłączał na stole, ale nadzieja umiera ponoć na końcu i ostatnia... ponoć :cry:
  • spec od auto-elektro
    Sam napisałeś jeżeli dobrze zrozumiałem że jak autobus stał to ładowanie było a jak jechał zapalała się kontrolka więc prawdopodobnie przywiera wiązka do ramy. Daj osobną kontrolkę i będziesz wszystko wiedział.P
  • Poziom 12  
    viper555 napisał:
    Sam napisałeś jeżeli dobrze zrozumiałem że jak autobus stał to ładowanie było a jak jechał zapalała się kontrolka więc prawdopodobnie przywiera wiązka do ramy. Daj osobną kontrolkę i będziesz wszystko wiedział.P


    Tak, kierowcy się tak działo wcześniej a teraz świeci nom stop, sprawdzałem stan akumulatorów gdy nie ładowało i nawet jak odłączyłem kabel to dalej nie ładował ale zauważyłem, że gdy odłączyłem kabel kontrolki (oczywiście nie ładował nic) to na panelu dalej widniał symbol akumulatora, to normalne
  • Poziom 38  
    Kolego, masz zwarcie przewodu kontrolki do masy.
    Alternator z "normalnych" lat sprawdza się prosto- podajesz na zacisk D napięcie +24V przez żarówkę np 5 W i wystarczy krótki impuls, (przedtem odłączyć ten oryginalny przewód wzbudzenia) żarówka powinna zgasnąć, miernikiem stwierdzić napięcie ładowania na zacisku baterii, czy też B+.
    Co ciekawe, możesz już odłączyć tą żaróweczkę, alternator otrzymuje zasilanie z prostownika pomocniczego i ładowanie będzie przebiegało do momentu wyłączenia silnika.
    Alternator z "nienormalnych lat" sterowany z modułu ECU też idzie sprawdzić w taki podobny siermiężny sposób, jednak już trzeba wiedzieć gdzie co podać, bo wtyczka zawiera np.6 pinów.
    Kolega wyżej już to zasugerował, teraz doczytałem.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Zasadę Alternatora znam ale to moja "pięta archillesowa" ale jak kolega wyżej, robiło się tak a ja zapomniałem, w piątek tak zrobię i dam znać i być może to będzie przyczyną, Z góry dziekuję
  • Poziom 38  
    W niektórych ciężarówkach odłączenie wzbudzenia, nie gasi faktycznie tej lampki, jednak wtedy świeci wyraźnie słabiej, to zależy jakie są rozwiązania elektryczne pod "deską"
  • Poziom 35  
    Zrób krótki obwód +B na alternatorze , kontrolka 24V i zacisk kontrolki.

    Odłacz kontrolke od instalacji autobusu.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie, po pierwsze dziękuje wszystkim za szybkie odpowiedzi a po drugie, nim gość wrócił do nasz to w innym warsztacie stwierdzili zwarcie w samym alternatorze więc może innym razem będę mógł sprawdzi sposoby podane wyżej. Pozdrawiam i to wszystko z mojej strony
  • Poziom 35  
    Etelberg napisał:
    innym warsztacie stwierdzili zwarcie w samym alternatorze


    Wcale sie nie dziwie, że diody wzbudzenia upaliło.

    Ale to nie koniec, następny alternator tez spali.