Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prasa mimośrodowa F 1736 pali tyrystory i bezpieczniki

06 Cze 2012 19:02 1700 4
  • Poziom 9  
    Witam,
    jak w temacie Prasa F 1736 400 ton, produkcji rosyjskiej, lata 80. , silnik łukowo-stojanowy ok. 50 KW sterowany tyrystorowo w układzie przeciwrównoległym 2 faz oddzielnie dla każdego ruchu 1. w górę 2. w dół. Sterowanie bramkami za pomocą przekaźników zwiernych. Prasa pali tyrystory 300-16-50 i bezpieczniki 315A. Gdzie i w jaki sposób szukać przyczyny? Z góry dziękuję za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Witaj Kologo najpierw sprawdz przekażniki czy nie są sklejone lub przekazują bo jesli piszesz , że wyzwalanie jest przekażnikiem to wiadomo , że w jakiś sposób musza byc żle wyzwolone zakładajac , że wszystkie tyrystory sa ok i nie przewodza bez wyzwalania nie bardzo tylko rozumiem ten silnik łukowy czy chodzi o zasadę jak w prasach mimośrodowych może zdjęcia całej prasy lub napędu i jeszcze jedno , czy sa czujniki od położenia czyli pośredniczą w sterowaniu góra -dół .........pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Witaj, dziękuję za szybką odpowiedź, też o tym myślałem, właśnie zastanawiam się nad odłączeniem silnika i w jego miejsce wstawienia jakiegoś małego obciążenia aby poobserwować jak się zachowuje sterowanie. W momencie unieruchomienia prasy wywala również podstację elektryczną i to jest drugi trop. Pracownicy zakładu produkcyjnego twierdzą, że bardzo często zdarzało się, że w momencie dużego poboru (2 zakłady przemysłowe, zespoły kompresorów po 240 KW, piece indukcyjne itd.) pada zasilanie, zastanawia mnie czy moment kiedy wywala podstację nie jest krytyczny dla układu tyrystorów (w zasadzie obciążenia pojemnościowe i indukcyjne -przepięcia). Zdjęcia zrobię w piątek, czujniki są magnetoelektryczne sterowane kurtyną, która porusza się wraz z młotem. Z opisu i schematu wynika, że czujniku ustalają położenie młota, wyłączają zasilanie silnika tuż przed uderzeniem i załączają po uderzeniu pozwalają również na sterowanie ręczne z określonym zakresie. Sterują również hamulcem. Co do sterowania to są dwa zespoły tyrystorów tak jak napisałeś wyzwalane z przekaźników dla pracy góra i dół każdy-z oględzin wynika, że wcześniej wymieniano 2 tyrystory po stronie sterowania do góry, sam wymieniłem następny. Tyrystory występują na 2 fazach, jedna faza idzie bez sterowania. Teoretycznie nie ma możliwości aby obydwa przekaźniki zadziałały równocześnie. Zacznę od przekaźników być może, któryś się skleja. Dziękuję za podpowiedź, pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Masz jakiś schemat? Jeśli tak to pokaż.

    Nie wydaje mi się, by tyrystory padały z powodu podstacji. Jeśli podejrzewasz przepięcia, to zamontuj na tyrystorach warystory np. na 800V. Jak będą strzelać to będziesz miał pewność że przyczyną są przepięcia.

    W układach tyrystorowych czasami tyrystor wydaje się sprawny, a pod obciążeniem może się otworzyć bez impulsu bramkowego. Dlatego dobrą zasadą jest wymiana wszystkich.
  • Poziom 9  
    Witam, dziękuję za pomysł z warystorami, przestudiowałem wczoraj dokładnie literaturę i oprócz przeciążenia odbiornikiem lub błędnego zadziałania innego tyrystora podaje się usterkę przepięcia w układzie zasilania wynikające z wyłączenia trafo. Na dziś zaplanowałem "zaemulowanie" działania, czyli: odłączony silnik główny, w jego miejsce zestawy lampek i małe zabezpieczenia, żeby wykluczyć wywalenie podstacji w trakcie prób.