Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio II - centralny działa, silnik nie odpala

donbaleron 07 Jun 2012 02:04 4944 7
  • #1
    donbaleron
    Level 10  
    Witam! Ostatnio na forum założyłem taki sam temat : https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10944636#10944636
    Problem został rozwiązany tylko na chwile. Mianowicie dzieje się to samo co wcześniej:
    donbaleron wrote:
    Witam! Mam Clio II rocznik 2000 z silnikiem 1.9 dTi. Problem powstał rok temu. Podczas próby odpalenia samochodu zaczęła migać kontrolka od immo i samochód nie chciał odpalić. Po kilku próbach udało się jednak odpalić silnik. Odkryłem, że wystarczy mocniej przycisnąć kluczyk przy odpalaniu i wszystko jest ok. I tak jeździłem aż do dzisiaj. Okazało się, że immobiliser już nie reaguje na ściśnięcie pilota. Profilaktycznie wymieniłem baterię w pilocie i przeczyściłem styki jednak bezskutecznie. Dodam, że centralny zamek działa z pilota. Proszę o pomoc co z tym mogę zrobić. Czy jest możliwa naprawa kluczyka we własnym zakresie ( o ile to wina kluczyka). Niestety nie posiadam zapasowego kluczyka. Widziałem na forum różne posty tego rodzaju, lecz nie można bylo z nich wyciągnąć żadnych wniosków. Cena dorobienia nowego kluczyka jest dość duża i szkoda mi wydawać tyle pieniędzy.





    Dzisiaj przyszedł do mnie kolega z laptopem i podpięliśmy samochód. Błedów nie wykazało. Zaciekawiły mnie jednak odczyty o przekręceniu kluczyka:

    Blokada zapłony - aktywna
    chwilowe zablokowanie wprowadzania kodu -nieaktywne
    czujnik otwarcia drzwi -aktywny
    funkcja przyuczenia pilota zablokowana -nie
    informacja o uderzeniu - nieobecna
    kluczyk obecny - tak
    kod kluczyka otrzymany - tak
    kod kluczyka zatwierdzony - nie
    konfiguracja przyuczenia kluczyka - 1 kluczyk
    ostatnie sterowanie zamkami - otwarte
    otwarcie zaworu diesla - nieaktywne
    pilot przyuczenie - wykonane
    pilot przyuczenie w trakcie - nie
    pilot sygnał otrzymany - nie
    pilot sygnał prawidłowy - nie

    położenie ostatniego sterowania zamkami - centralny zamek
    poziom wyposażenia - 3
    prędkość pojazdu - 0 km/h
    przycisk centralnego zamka - działanie dwustronne
    przyuczenie 1-ej pozycji kluczyka - tak
    przyuczenie kluczyka wykonane - tak
    silnik - nieaktywny
    wylącznik opóźnienia oświetlenia wnętrza - aktywny
    zabezpieczenie - nieaktywne
    zablokowanie/odblokowanie - nieaktywne

    Nie wiem czy udać się z tym z powrotem do Pana od kluczy czy szukać usterki gdzie indziej. Proszę o pomoc i pozdrawiam
  • #2
    Hans30
    Level 27  
    Masz uszkodzony kluczyk. Żeby to skutecznie wyleczyć udaj się do elektronika samochodowego .
  • #4
    donbaleron
    Level 10  
    niestety jeszcze nie. nie miałem chwilowo czasu się tym zająć.
  • #5
    hey_ka
    Level 2  
    Witam, i udało się rozwiązać ten problem?
    niestety mam podobny i nie wiem co z tym zrobić?

    Dodano po 5 [minuty]:

    tylko w moim przypadku najpierw na stałe świeciła się kontrolka blokady rozruchu, a po zmianie kluczyka na zapasowy zaczęła migać. Mimo to dalej nie chce odpalić. gdy już odpali to jego praca jest rewelacyjna. Nie szarpie, mało pali, ma przyspieszenie. Tylko zapalić nie chce:( to od imo?
  • #6
    donbaleron
    Level 10  
    Dopiero dzisiaj zaprowadziłem samochód do elektronika. Wcześniej nie miałem zbytnio czasu i pieniędzy, a zaczęli mnie straszyć dużymi kosztami naprawy. Elektronik powiedział, że najprawdopodobniej samochód nie widzi kluczyka. Powiedział, że w tym tygodniu nie ma czasu i zaglądnie do niego dopiero po niedzieli. Będę na bieżąco relacjonował co było uszkodzone.
  • #7
    hey_ka
    Level 2  
    U mnie sprawa się wyjaśniła chodź dopiero u trzeciego mechanika. na szczęście nie godziłam się na naprawę u 2 pierwszych partaczy i trafiłam to prawdziwego fachowca. okazało się, że w komputerze padła jakaś mała część i nie podawała sygnału dalej. Naprawa i sprawdzenie na kompie kosztowało w sumie 150 zł i sprawa załatwiona od ręki(dwie godziny). Inni mechanicy kazali mi od razu bez zaglądania wymienić rozrusznik, akumulator i immo, a ich przewidywalny koszt naprawy ok. 1000 zł!!!
  • #8
    donbaleron
    Level 10  
    ja oddałem samochód i elektronik mówił bardzo pewnie. Z tego co wyczytałem na forum i dowiedziałem się z różnych źródeł wynika, że gość ma pojęcie. Zobaczymy co stwierdzi jak się do tego dobierze.
    Gratuluję dobrego fachowca ;)