Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BOSCH WAA16161PL CZY TO REZYSTORY CZY COS INNEGO

07 Cze 2012 17:10 6640 20
  • Poziom 10  
    Witam Państwa.
    Przepraszam za moje dziwne przedstawienie problemu ale jestem laikiem jeśli chodzi o elektronikę, jednakże potrafię odkryć rożne niepokojące rzeczy.
    Posiadam Pralkę BOSCH wyposażona w układ sterowania SIEMENS EPW65002. Pralka wiruje, wypompowuje wodę, podaje wodę ale nie pierze. Dostałem się do sterownika i widać ewidentnie wystrzał z czegoś co przypomina triaka (tak jak mówiłem jestem laikiem ) oznaczyłem oba elementy na zdjęciu. Pierwszy ma oznaczenie S R 75 i jest uszkodzony, ten 2 ma oznaczenie RJ 74A i wygląda na sprawny... w okół 1 elementu szwedzie była jakby czarna sadza i widać dziurę jak by go wyrwało.. chciałbym naprawić sam pralkę zonie i dlatego proszę was o pomoc.
    Jak nazywa się ten element i czy mogę dostać go na allegro... Bardzo zależy mi na tym aby się wykazać i naprawić tą pralkę BOSCH WAA16161PL CZY TO REZYSTORY CZY COS INNEGO
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • SterControlSterControl
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Żaden z tych zaznaczonych elementów nie jest triakiem.
    Triak ma zawsze trzy nóżki.
    Oba elementy są diodami z tym, że pierwszy jest prawdopodobnie transilem.
    Świadczyłoby o tym oznaczenie SR. Drugiego niestety na razie nie rozszyfrowałem.

http://www.s-manuals.com/smd-files/pdf/s/smaj_l.pdf
  • SterControlSterControl
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    icam87 napisał:
    widać ewidentnie wystrzał
    icam87 napisał:
    widać dziurę jak by go wyrwało
    Gdzie, bo ja mimo długiego wpatrywania się nie widzę żadnego śladu "wystrzału".
    icam87 napisał:
    przypomina triaka