Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 1.9 D-powyżej 3tys.rpm miga kontrolka ciśnienia oleju i piszczy.

07 Cze 2012 21:20 9819 21
  • Poziom 13  
    Witam,jadąc autostradą gdy auto przekroczy prędkość 130km/h i 3tys.obrotów zaczyna migać kontrolka ciśnienia oleju i załącza się piszczek.Pomaga zmniejszenie prędkości do 120km/h i spadek obrotów poniżej 3tys.Do tej prędkości wszystko jest OK.Olej niedawno wymieniany LOTOS półsyntetyk 10w40,poziom oleju OK.Pytanie czy ten alarm sugeruje zbyt niskie ciśnienie czy zbyt wysokie?Co moglibyście poradzić żeby rozwiązać problem.
    P.s
    Usterka tyczy się vw polo 1.9D,silnik AEF,1999r.
  • Poziom 18  
    zmierzył ktoś łaskawie ciśnienie oleju?
  • Poziom 13  
    Problem pojawił się dzisiaj.Jeżdżąc po mieście usterka ta nigdy się nie objawiła.A tak głównie jeżdżę.
  • Poziom 40  
    Niskie ciśnienie może brać się z zanieczyszczonego dna miski olejowej.
    Podczas zwiększania obrotów pompa także zwiększa swoje parametry przepustowości podczas pompowania.
    Jeśli filtr w misce będzie zanieczyszczony to pompa oleju nie nadrabia.
    Jak masz możliwość zmierz ciśnienie za pompą.
  • Poziom 13  
    A czy może być też za wysokie ciśnienie?Czytałem,że jest na pompie olejowej zawór maksymalny przelewowy,który po przekroczeniu nastwionego ciśnienia ma się otworzyć by je obniżyć.Gdyby faktycznie było zbyt wysokie a zawór jest zacięty mogło by sygnalizować lampką i piszczkiem?Ale to tylko moje gdybanie.Może ktoś miał doświadczenia z tymi silnikami i wie napewno jak to działa?Ale prawdopodobnie jak sugerujecie bez pomiaru ciśnienia u mechanika się nie obędzie...Chyba że ktośmiał identyczną sytuacje i udało mu się ją rozwiązać?
  • Poziom 13  
    Skoro przy wiekszych obrotach lampka się zapala to raczej nie o niskie ciśnienie oleju tu chodzi. Bo przecież wraz ze wzrostami obrotów rośnie ciśnienie. Mozna jedynie sprawdzić czujnik ale wydaje mi się że bez pomiaru ciśnienia u mechanika nie obejdzie się.
  • Poziom 27  
    Najlepiej nie jezdzic tylko zmierzyc to cisnienie manometrem na dobrze nagrzanym silniku i porownac z danymi fabrycznymi. Przyczyn moze byc kilka, zapchany smok w misce oleju, filtr oleju zapchany, zacinajacy sie zawor przelewowy przy pompie albo uszkodzony czujnik.
  • Poziom 39  
    Albo oddaj mechanikowi, albo dokładnie zapoznaj się z zasadą działania podwójnej kontroli ciśnienia oleju w vw.
  • Poziom 13  
    Gdyby wszystko wiedział to po co mu by było to forum? Po to się zwraca do ludzi tu zgromadzonych aby otrzymać wyjaśnienie, bo chyba o to tu chodzi?
  • Poziom 13  
    Czy mógłbyś coś więcej napisać o tej podwójnej kontroli ciśnienia vw?
  • Poziom 39  
    kilero123456 napisał:
    Gdyby wszystko wiedział to po co mu by było to forum?
    kilero123456 napisał:
    Po to się zwraca do ludzi tu zgromadzonych aby otrzymać wyjaśnienie
    No to mu to wyjaśnij.
  • Poziom 13  
    Kolega leszcz72 juz to zrobił i chwała mu za to!!!
  • Poziom 13  
    Dzięki,co nieco mi się rozjaśniło.Zwłaszcza kolega leszcz72 załączając linki z forum vw sporo mi pomógł.Byłem dzisiaj na pomiarze ciśnienia pompy olejowej-manometr wkręcony w miejsce czujnika podstawy filtra,silnik mocno zagrzany,i zdaniem mechanika OK.Na jałowym 1,8 bar powyżej 3tys.5 bar.Mechanik zaproponował mi wstawić autko na cały dzień,wtedy będzie mógł dokładniej go sprawdzić.Na chwile obecną nie może postawić diagnozy.Po tym sprawdzeniu przejechałem się trochę A2 i już jest dużo lepiej tzn.kontrolka migła i zapiszczał brzęczek dopiero po jakichś 20 km jazdy z prędkością 140km/h(dodam,że wcześniej sygnalizowała przy 100km/h,potem 120km/h).Także dzisiaj rekord!Nasuwa mi się wniosek ,że prawdopodobnie może być zabrudzony smok,lub coś przytkane i kiedy autko było dłuższy czas trzymane na 3 i 4 tys.obrotów może się lekko udrażnia(tak sobie tylko myślę).Czy będzie błędem gdybym zamiast zrzucania miski zalał go jakąś płukanką a następnie świerzym olejem syntetycznym?Silnik jest w dobrej kondycji.Była by szansa że się wyczyści bez ściągania miski...Ewentualnie czy komuś z forumowiczów narzucają się jeszcze jakieś wnioski?Pzdr.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Jeśli będzie dokonywał tylko płukania miski to może się okazać, że jakaś zawalidroga z dna przesunie się dalej. Utknie np. w kanale smarowania panewek i wtedy o uszkodzenie silnika nie kłopot.
    Półśrodki czasem nie wystarczają. Warto coś zrobić raz a dobrze. To zaprocentuje.
  • Poziom 9  
    Proponuje sprawdzic ładowanie altelnatora, miałem już taki przypadek, regulator był walnięty i za dużo ładował, też sie zaświecała kontrolka od ciśnienia oleju powyżej 3tys obrotów.
  • Poziom 13  
    Sprawdze go.Ktoś wcześniej też sugerował alternator.Chociaż ostatnio było zmieniane na nim sprzęgiełko i był przejżany w wyspecjalizowanym warsztacie.Trzeba zmierzyć napięcie na wyższych obrotach?
  • Poziom 9  
    Sprawdz na niskich i wysokich obrotach oraz pod obciążeniem, powłączaj światła ogrzewanie itd, ma byc w granicach 14V.
  • Poziom 13  
    Napięcie ładowania 14v,stabilne w całym zakresie obrotów,odma czysta.Póki co wymieniłem olej i filtr.Jak zrobie jazde testową dam znać.
  • Poziom 13  
    Jazda testowa wykonana-problem nie powrócił :D .Podsumowując przyczyną zapalania kontrolki był źle dobrany do tego silnika olej.