Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p, gaśnie, nie odpala na ciepłym silniku

marolos22 07 Cze 2012 22:50 7944 24
  • #1 07 Cze 2012 22:50
    marolos22
    Poziom 9  

    Witam,
    Przeczytałem już chyba wszystkie wątki dotyczące Fiata 126p i nie odpalania na ciepłym silniku.
    Np ten temat też przeczytałem i mi nie pomógł: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic282634.html

    W czym rzecz:
    1. na początku maluszek nie odpalał wcale.
    2. po wymianie cewki i świec, odpalał ale gasł po 3 minutach i nie chciał więcej odpalić.
    3. wymieniliśmy z ojcem po kolei wszystko na nowe: cewkę, świece, przewody (2 razy), pompę paliwa, szczotkotrzymacz i nowe szczotki, kondensatorki przy cewce i przy zapłonie
    4. samochód odpali na zimnym silniku, pochodzi i po 3-4 minutach jak się rozgrzeje - gaśnie

    Ustawiliśmy luzy na zaworach, zmieniliśmy paliwo 3 razy, bez zmian.

    Błagam, podpowiedzcie co jest z nim nie tak.
    Załamałem się, bo nie potrafię go uruchomić od miesiąca albo i dłużej...

    Maluszek jest z 1980 roku i ma niecałe 50 000 przebiegu. Garażowany.

    0 24
  • #2 07 Cze 2012 22:56
    transoptor
    Poziom 15  

    Sprawdz ciśnienie w cylindrach po nagrzaniu.Mogą być zapieczone pierścienie.

    0
  • #3 07 Cze 2012 23:00
    polonez15
    Poziom 32  

    A ssanie? Wygląda na to, że jest cały czas "włączone".

    0
  • #4 07 Cze 2012 23:02
    bulek01
    Poziom 15  

    A wyczyściliście gaźnik, bo od tego należało zacząć oraz czy zapłon jest dobrze ustawiony, przerwa na platynkach?

    1
  • #5 08 Cze 2012 09:55
    zibiii
    Poziom 23  

    Sprawdz rozdzielacz, mozliwe ze zwiera ci po nagrzaniu sie i dlatego gasnie, mialem tak w moim bobie, trzeba bylo wyciagnac wyczyscic papierem sciernym ustawic przerwe na zyletke zaplon na 12 stopni i chodzil jak rakieta.

    0
  • #6 08 Cze 2012 11:55
    Zico63
    Poziom 37  

    Odkręcić wlew paliwa (ten "korek") i niech popracuje z otwartym "bakiem". Może zatkany/załamany przewód odpowietrzenia?

    1
  • #7 08 Cze 2012 13:29
    markslew
    Poziom 27  

    Sprawdz w gazniku ustawienie plywaka w komorze plywakowej.

    Sprawdz czy nie dostaje lewego powietrza.

    Skontroluj dzialanie ssania, na goracym silniku ssanie bedzie zaklocac prace silnika.

    A moze zawor w gazniku odcinajacy paliwo? Kiedys mialem Skode 120 i tak bylo tam rozwiazane wylaczanie silnika.

    0
  • #8 08 Cze 2012 19:16
    MlodyAmator
    Poziom 13  

    Witam.
    Nie jestem mechanikiem, ale kilka lat jeździłem "Maluszkiem" i zawsze dojechałem do domu. ;)

    Po tym wszystkim co wymieniłeś.
    1.Czy sprawdzałeś iskrę w momencie kiedy nie chce odpalić? (Na rozruszniku)
    2.Czy w momencie kiedy zgaśnie, pompa paliwa "mocno" pompuje paliwo? (Na rozruszniku)
    3.Czy ustawiłeś PRAWIDŁOWO* przerwy na zaworach? (Ssanie 0.2, Wydech 0.25)

    Z podanych informacji i mojego skromnego doświadczenia wynika, że winna jest pompa (nowa wcale nie oznacza, że sprawna) albo jej popychacz może być zużyty, za krótki (ten pręt który popycha pompę i wychodzi z bloku) lub za mała przerwa na zaworach, osobiście stawiam przerwę. To jest prosty silnik, "cudów" nie ma.

    Czy gaźnik nie zalewa możesz sprawdzić szybko wykręcając świecę jak sam zgaśnie.

    Ciśnienie na cylindrach też warto sprawdzić jeżeli masz możliwość, jeżeli nie, to zająłbym się tymi 3. punktami w pierwszej kolejności.

    *PRAWIDŁOWO - oznacza w odpowiedniej fazie pracy cylindra.

    Pozdrawiam,
    Pior.

    0
  • #9 08 Cze 2012 20:10
    markslew
    Poziom 27  

    A kąt zapłonu prawidłowy? Styki na elektrodach wyregulowane (odstęp)? I czy nie są wypalone?

    Jeszcze co mi przychodzi do głowy to regulacja obr. biegu jałowego na gaźniku oraz sprawdzenie gaźnika, może dysza zapchana.

    0
  • #10 23 Cze 2012 22:55
    marolos22
    Poziom 9  

    polonez15 napisał:
    A ssanie? Wygląda na to, że jest cały czas "włączone".


    Tak. Jest włączone.

    bulek01 napisał:
    A wyczyściliście gaźnik, bo od tego należało zacząć oraz czy zapłon jest dobrze ustawiony, przerwa na platynkach?


    Gaźnik jest wyczyszczony. Mam 3 gaźniki i wszystkie są w bardzo dobrym stanie. Wymieniane były zaworki, uszczelki etc. Gaźnik odpada.

    Zapłon jest prawidłowo ustawiony. Sprawdzaliśmy z żarówką.

    zibiii napisał:
    Sprawdz rozdzielacz, mozliwe ze zwiera ci po nagrzaniu sie i dlatego gasnie, mialem tak w moim bobie, trzeba bylo wyciagnac wyczyscic papierem sciernym ustawic przerwe na zyletke zaplon na 12 stopni i chodzil jak rakieta.


    Mam nowy przerywacz. Tego jeszcze nie wymieniliśmy. Sprawdzimy i na pewno odpiszę czy pomogło. Kolejna próba odpalenia w przyszłym tygodniu.

    Zico63 napisał:
    Odkręcić wlew paliwa (ten "korek") i niech popracuje z otwartym "bakiem". Może zatkany/załamany przewód odpowietrzenia?


    Zapowietrzenie? Odpada. Benzyna wprost z kanistra.

    MlodyAmator napisał:
    Czy sprawdzałeś iskrę w momencie kiedy nie chce odpalić? (Na rozruszniku)


    Tak. Wszystko OK.

    MlodyAmator napisał:
    Czy w momencie kiedy zgaśnie, pompa paliwa "mocno" pompuje paliwo? (Na rozruszniku)

    Jak zgaśnie to pompa nie pracuje.

    MlodyAmator napisał:
    Czy ustawiłeś PRAWIDŁOWO* przerwy na zaworach? (Ssanie 0.2, Wydech 0.25)


    Napisałem, że tak.

    0
  • #12 23 Cze 2012 23:06
    polonez15
    Poziom 32  

    Właśnie :) Ja uważam, że to jest przyczyną.

    0
  • #13 25 Cze 2012 12:39
    marolos22
    Poziom 9  

    mihal2002 napisał:
    To wyłącz po zagrzaniu silnika i będzie pracował normalnie.


    Po rozgrzaniu silnika samochód nie odpala i nie ma to znaczenia czy jest włączone ssanie czy nie.

    0
  • #15 25 Cze 2012 13:56
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Poluzuj nieco pokrywę zaworów. Poważnie!

    0
  • #16 25 Cze 2012 14:11
    mczapski
    Poziom 38  

    Ano właśnie pokrywa zaworów. Na wszelki wypadek wycisnąłbym ją ile możliwe i leciutko dokręcił w miarę możliwości na miękką uszczelkę.

    Po roku działań tylko takie wnioski?

    Kod: bash
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    W tym czasie kilkakrotnie naprawiono międzynarodową stację kosmiczną. Skoro brak inwencji to w okolicy znajdzie się warsztat.

    0
  • #17 26 Cze 2012 01:17
    kaka65
    Poziom 9  

    Poluzuj nieco pokrywę zaworów

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie, za powielanie odpowiedzi, które już padły. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #18 12 Maj 2013 01:21
    marolos22
    Poziom 9  

    Temat nadal aktualny, więc jako autor wznawiam dyskusję i czekam na porady - po dzisiejszym już nie wiem gdzie szukać usterki.
    Auto to samo. Po długiej przerwie wziąłem się do pracy :)
    Wymieniłem bendix bo już nie chciał kręcić - męczyłem go niemiłosiernie więc w końcu padł rozrusznik - norma.
    Przed montażem, sprawdziłem ot tak poziom oleju - ok. Powąchałem i się zdziwiłem - zapach benzyny!
    Spuściłem wszystko z miski olejowej - to nie olej - to benzyna z olejem! Porażka po całości - coś mu jest ale co? To nie jest normalne by benzyna mieszała się z olejem.
    Dodam dla przypomnienia, że auto odpalało na zimnym silniku a na ciepłym gasło i już nie odpalało. Przy ostatnich próbach widać było jakby olej się spalał i uciekał gdzieś bokiem (gdzieś z wewnątrz, za pokrywą zaworów). Po chwili auto gasło.
    Prośba o pomysły - tylko nie piszcie bym go zaprowadził do mechanika...

    0
  • #19 12 Maj 2013 14:58
    Zico63
    Poziom 37  

    Benzyna z olejem wskazuje na nieszczelność w jedynym chyba punkcie stycznym*) olej/paliwo: podstawa pompy paliwa. Do sprawdzenia separator, uszczelka, membrana.

    marolos22 napisał:
    Przy ostatnich próbach widać było jakby olej się spalał i uciekał gdzieś bokiem (gdzieś z wewnątrz, za pokrywą zaworów).

    Naprawdę, nie udaje się Wam tego zlokalizować, w 126p? Zdjąć może osłonę termostatu i spróbować, może jakim lusterkiem i lampą? Panowie - inwencji... Do Warszawy mam daleko, by to znaleźć :D
    Kompendium porad podał nam tutaj Kolega MlodyAmator i trudno coś dalej "odkrywać".

    *) - oprócz luzów "w cylindrach" ogólnie pisząc, więc pierścienie, tłoki.

    0
  • #20 26 Maj 2013 00:28
    marolos22
    Poziom 9  

    Pompa nowa - pisałem na samym początku.
    Wyjęliśmy tłoki i wymieniliśmy pierścienie. Jak w/w nie pomoże to nie wiem co to może być... Trzymajcie kciuki.

    0
  • #22 03 Cze 2013 22:21
    marolos22
    Poziom 9  

    Nie sprawdzaliśmy tego.

    0
  • #23 04 Cze 2013 22:31
    sputnik1
    Poziom 16  

    Jeżeli pompa ok i popychacz też ok spróbuj jeszcze raz cewkę podmienić.

    0
  • #24 05 Cze 2013 22:18
    marolos22
    Poziom 9  

    Na spokojnie...
    Wymienione pierścienie, uszczelki pod cylindrami, uszczelka głowicy, nowy olej itp. Wszystko będzie zmontowane do końca tygodnia i ... musi się udać. Zakaszle za pierwszym. Trzymajcie kciuki.

    0
  • #25 21 Lip 2013 22:29
    marolos22
    Poziom 9  

    Wszystko zmontowane i działa - maluszek zakaszlał - nie miał wyjścia.
    Problem uważam za rozwiązany. Robota była długa ale się opłacało. 33-letni maluch powrócił do życia. Teraz czeka go tylko upiększenie i fru w miasto.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi w poście. Pozdrawiam.

    0