Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hyundai santa fe 2.0 CRDi immobilizer

LandrynaR6 09 Gru 2013 23:13 27592 44
  • #31
    Dulan
    Poziom 26  
    Ciąg dalszy Panowie.
    Tak jak pisałem wcześniej, wszystkie parametry prawidłowe.
    Ciśnienie fizycznie na rampie jest, ale... brak sterowania wtrysków z ECU. Sprawdzałem na oscyloskopie i na próbniku. Kręcę, autko zapala i nagle znika zasilanie na wtryski, tak jakby nagle było zwarcie na cewce wtrysku i sterownik ratuje się odcinając ich sterowanie.

    Gdyby było zwarcie, to sterownik zarejestruje błąd i odetnie sterowanie(sprawdziłem). Podobnie wygląda sprawa odłączenia sterowania z któregoś wtrysku, tyle, że silnik nie zgaśnie, a będzie palić na 3 gary i wywali błąd. Wygląda na to, że nie jest to wina któregoś z wtrysków - brak błędu. Jedyne co mogę powiedzieć, to w momencie jak motor zgaśnie i kręcę nadal, to mogę sobie rozpinać wtyczki z wtrysków, a ECU nie notuje absolutnie żadnego błędu!.
    Wiem, że nasuwa się rozwiązanie, że wina jest po stronie sterownika, ale podstawiłem drugi ster i nic to nie wniosło. Najbardziej dziwne dla mnie jest, to, że wtryski są sterowane bezpośrednio ze ECU i nie ma nic po drodze co mogło by zakłócić ich działanie.

    Mam otwarty przekaźnik systemowy i kiedy np. zgaśnie, to kręcę nadal i wystarczy, że na moment rozłączę styki przekaźnika, to auto odpali, ale to tak nawiasem mówiąc, bo to w zasadzie działanie identyczne jak powrócenie kluczyka w pozycję off i on.

    Rozpinałem też po kolei wtyczki z wtrysków i próbowałem odpalać na 3. Zapala, ale też potrafi zgasnąć.

    Nie wiem czy pisałem, ale przelewy po równo 30ml na jałowym po 5 minutach.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #32
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    ster zablokowany. zle wpisane immo lub nie czyta kluczy. pisałem ci ze 4 razy zle wpisane immo blokuje ster.
  • #33
    Dulan
    Poziom 26  
    fuelinyourblood napisał:
    ster zablokowany. zle wpisane immo lub nie czyta kluczy. pisałem ci ze 4 razy zle wpisane immo blokuje ster.


    Ale powiedz mi czy taki jest objaw, że zapali i zgaśnie po czym przy ponownym rozruchu zapali ponownie i silnik pracuje nawet przez godzinę?
  • #34
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    a co ty! immo odcina po kilku sekundach.

    problem lezy gdzie indziej! masz uwalony czujnik wału. Lub ster lezy, chociaz to niespotykane. predzej jego zasilanie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #35
    Dulan
    Poziom 26  
    fuelinyourblood napisał:
    a co ty! immo odcina po kilku sekundach.

    problem lezy gdzie indziej! masz uwalony czujnik wału. Lub ster lezy, chociaz to niespotykane. predzej jego zasilanie.


    Sprawdzałem bez wzmacniacza pierścienia odpalić i gaśnie w przeciągu pół sekundy.

    Sterownik podstawiłem drugi.

    Zasilania wszystkie sprawdzone pod obciążeniem żarówą 21W.

    Myślisz, że czujnik wału nie wyrzuciłby błędu?.
  • #36
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    poczytaj go czyms innym
  • #37
    Dulan
    Poziom 26  
    KTS, CDP i Launch pokazują to samo.
  • #38
    jello
    Poziom 11  
    Witam,
    Ja może odgrzebię trochę temat.

    Mam identyczną sytuację jak opisywał @Dulan. Hyundai Santa Fe, silnik 2.2 CRDI 155KM. Czasami nie odpala od pierwszego strzału - objaw ten sam: odpala i po sekundzie gaśnie. Kluczyk w stacyjce na OFF - ponowne odpalenie i już chodzi.

    Czy udało Wam się zdiagnozować od ostatniego postu co było przyczyną?
  • #39
    Dulan
    Poziom 26  
    jello napisał:
    Witam,
    Ja może odgrzebię trochę temat.

    Mam identyczną sytuację jak opisywał @Dulan. Hyundai Santa Fe, silnik 2.2 CRDI 155KM. Czasami nie odpala od pierwszego strzału - objaw ten sam: odpala i po sekundzie gaśnie. Kluczyk w stacyjce na OFF - ponowne odpalenie i już chodzi.

    Czy udało Wam się zdiagnozować od ostatniego postu co było przyczyną?


    Sprawdź złącza z prawej strony na dole przedniego słupka.
    Zobacz na rozrząd - zerwany klin.

    Zauważyłem, że w tych autach np. KIA Ceed 1.6 , H SantaFe 2,2 jest problem w tym, że jak synchronizacja wału-wałka jest skopana, to sterownik nie wypluwa co go boli. Jeżeli np. założysz inny wałek z motoru o innych oznaczeniach, to nie odpalisz i nie będziesz mieć błędu, chyb, że pomordujesz rozrusznik przez kilkadziesiąt sekund. Jak odepniesz lub wyciągniesz czujnik, błąd pojawi się momentalnie.
    Sprawdź to i daj znać.
  • #40
    jello
    Poziom 11  
    Czyli może być to czujnik położenia? Tylko pytanie - wałka rozrządu czy wału korbowego?
  • #41
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Wypnij cp walka i zobacz czy bedzie pali. jezeli tak to sprawdz rozrzad. jezeli nie to podmien cp walu.
  • #42
    jello
    Poziom 11  
    Ok. Dzięki za info. Będę się odzywał za jakiś czas.
  • #43
    jello
    Poziom 11  
    Wracam do tematu, póki co z dobrymi wieściami (i oby tak zostało) :)

    Okazało się, że był walnięty tranzystor w sterowniku silnika. Mechanik porobił pomiary sterownika na oscyloskopie i wyszło, że na wtryski idzie niższe (sorry) "coś tam". Wymiana tranzystora rozwiązała problem.
  • #44
    daniel_lhr
    Poziom 13  
    Witam. Mam identyczny problem w santafe 2.0crdi 2005r. Odpala na ułamek sekundy i gasnie . Pokazuje blad czujnika wałka rozrzadu jak odpali. Miał przewazne problemy na zimnym z rana , pózniej juz bez problemu. Cisnienie paliwa dobija powyzej 300bar , zakluczuje jeden raz wtryski ,i można krecic aż padnie aku.
  • #45
    pitool
    Poziom 31  
    daniel_lhr napisał:
    Pokazuje blad czujnika wałka rozrzadu jak odpali

    I tu jest problem.Czujnik wału/wałka do wglądu w parametry.