Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

hyundai santa fe 2.0 CRDi immobilizer

LandrynaR6 08 Jun 2012 10:45 33451 44
  • #1
    LandrynaR6
    Level 1  
    Cześć. Mam problem z hyundai santa fe 2.0 CRDi jest to silnik 113km. Wstałem rano pojechałem do sklepu, wróciłem i jak chciałem go odpalić zapaliła się kontrolka od immobilizera. Odczekałem chwilkę i odpalił na ok. 3 sec i potem zgasł do tej pory nie odpalił.
  • #2
    mcmtech
    Level 11  
    Ja tu widzę opis przygody z autem - zero konkretów - odpowiedź jest jedna - naprawić.

    Tylko że nikt nie wie jak Tobie pomóc, bo nie wiadomo czy jesteś tylko użytkownikiem, czy zajmujesz się samochodami? Posiadasz odpowiedni sprzęt czy nie? Bo raczej jako użytkownik nie będziesz kupował sprzętu, bo taniej wyjdzie laweta + usługa kogoś kto ma o tym pojęcie.
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Najczestrza usterka to petla immo i zasilanie na ster, króre objawia sie tak samo jak immo. Sprawdź zasilanie na ECU, szukaj zgnitych przewodów w skrzynce po lewej pod maska.
  • #4
    Dulan
    Level 26  
    fuelinyourblood wrote:
    Najczestrza usterka to petla immo i zasilanie na ster, króre objawia sie tak samo jak immo. Sprawdź zasilanie na ECU, szukaj zgnitych przewodów w skrzynce po lewej pod maska.


    To i ja zapytam, bo widzę, że kolega siedzi w temacie.
    Auto to samo, tyle, że motor 2.2 crdi na edc16c39. Rok 2006.
    Są problemy z uruchomieniem. Losowo, zapali lub nie. Na 10 rozruchów 7 razy zapali i pracuje, a te 3 razy, to uruchomienie na 2 sekundy. Czy z tym silnikiem te auta miały te same przypadłości?.
    Puchy immo, też nie widzę, jedynie od pętli wzmacniacz przykręcony do kolumny.
    Wzmacniacz i pętla wymieniona, klucze dopisane jeszcze raz i bez zmian.
  • #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Zrób diagnostyke. Błędy, wartości, zasilania, wtryski na powrotach.

    Z immo uważaj bo po 4 nie udanych próbach możesz zablokować ster.
  • #6
    Dulan
    Level 26  
    W tym rzecz, że błędów brak. Jeżeli chodzi o układ zasilania paliwem, to jest na 100% OK.
    Auto pali "od strzała", albo w ogóle nie odpali. Powrót stacyjki na off i ponowny rozruch - pali.

    Co do wartości zasilania, to coś mi się wczoraj nie widziało dopisując klucze SBB pokazywał mi wartość poniżej 11V (10.38V). Myślałem, że to przekłamanie samego programatora, a może i fakt?... Sprawdzę to.
  • #7
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Az tak bardzo zasilaniem bym sie nie przejmował.
  • #8
    Dulan
    Level 26  
    Zasilanie jest OK. Immo OK, widzi klucze nawet kiedy po 1 sekundzie zgaśnie. Wykręciłem całą puchę z bezpiecznikami i przekaźnikami. Jedyne co znalazłem, to lekko nadwęglone styki przekaźnika systemowego (które wyczyściłem) i nic poza tym.

    Podsumowując: auto odpala zawsze, tyle, że silnik pracuje przez sekundę i gaśnie (jakbyśmy wyłączyli zapłon). Jak zgaśnie, to żadne kontrolki nie zaświecają się. Próba uruchomienia bez wrócenia kluczyka w pozycję off - silnik nawet nie pierdnie, a ciśnienie na listwie przy kręceniu wynosi 35 MPa (prawidłowe), czyli wychodzi na to, że nie wysterowane są wtryski. Czyżby sterownik robił sobie jajca?.
    Jak auto zapali, to już samo od siebie nie zgaśnie.
  • #9
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Ok, co z zasilaniem na ster? Wypnij wtyczke z przepływki i zobacz czy nie ginie podczas krecenia? Czy w wartosciach widzi predkosc silnika?

    Pytanie o twój sprzet diagnostyczny. Ja pracowałem na GDS i Carman V scan. Jest tam opcja w immo "limp home mode" Wpisujesz kod 2345 i to pozwala na jednorazowe uruchomienie silnika nawet bez immo. Czy w wartosciach immo czasem nie pisze ze sterownik zablokowany?
  • #10
    Dulan
    Level 26  
    Co do zasilania na sterownię, to właśnie zostawiłem sobie to do sprawdzenia na jutro. Myślę, że chodzi o pin A 28?(ster i MAF).
    Nie sprawdziłem czy widzi obroty, ale sprawdzę.
    W wartościach immo wszystko jest OK (immo learned, ECU learned). To akurat stukam Launchem.
  • #11
    Dulan
    Level 26  
    Zasilanie na przepływomierz jest cały czas po stacyjce i podczas rozruchu.


    Mam problem z lokalizowaniem czujnika wału. Czy jest on w tym silniku nad kołem pasowym wału pod obudową rozrządu jak w 2.0 CRDi?.

    AD pokazuje, że ma być w okolicy pompy, ale chyba będę go z endoskopem szukać.
  • #12
    opelek corsa c
    Level 8  
    A sprobuj uruchamiać silnik i jednoczesnie walnij reką w licznik . W mojej corsie tak zadziałało 😉
  • #13
    Dulan
    Level 26  
    opelek corsa c wrote:
    A sprobuj uruchamiać silnik i jednoczesnie walnij reką w licznik . W mojej corsie tak zadziałało 😉


    Rozumiem, że kolega chce pomóc, ale to nie Corsa i walenie w cokolwiek jest bez sensu :)
  • #14
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Jeżeli dobrze pamiętam, to czujnik wału jest z tyłu silnika, na kole zamachowym.
  • #15
    Dulan
    Level 26  
    Czujnik widzi obroty prawidłowo podczas kręcenia rozrusznikiem nawet jak nie odpala ( sprawdzałem KTS-em).
    Co do czujnika, to AD wskazuje go jak na obrazku, ale nie specjalnie go tam widzę.
    Myślę, że można mu dać spokój.
    Problem częściej występuje na zimnym. Jak jest ciepły, to np. po odczekaniu 30 sekund znowu problem. Ciśnienie na listwie jest, obroty są ( jedynie synchro z czujnikiem wałka nie mam możliwości porównać).

    hyundai santa fe 2.0 CRDi immobilizer
  • #16
    Dulan
    Level 26  
    Po wysunięciu czujnika wałka widzi brak synchro więc tu jest OK.
    fuelinyourblood , powiedz mi czy czsem nie występowały w tych modelach problemy ze sterownikami?.

    W aucie były wymienione wszystkie wtryski, ale nawet jakby któryś podlewał, to ciśnienie na listwie by leciało, a tu trzyma ładnie 350 bar.

    Sterowanie wtrysków musi być odcinane przez ECU, bo inaczej przy tym ciśnieniu musiałby zaskoczyć, tylko dlaczego ecu je odcina kiedy wszystkie warunki do uruchomienia są spełnione (immo, czujnik wału i wałka ok), a co najciekawsze brak błędów.
    Dla pewności przeprogramowałem sterownię nowym wsadem, ale nie pomogło.
  • #17
    Dulan
    Level 26  
    Dwa poniższe zrzuty to właśnie moment kiedy silnik nie odpalił i kręce go rozrusznikiem. Trzeci obrazek to parametry o uruchomieniu.

    hyundai santa fe 2.0 CRDi immobilizer

    hyundai santa fe 2.0 CRDi immobilizer

    Silnik pracujący:
    hyundai santa fe 2.0 CRDi immobilizer
  • #18
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Ster w Hyundaiu wymieniałem tylko wtedy jak został zablokowany przez immo.

    Tak jak pisałem wczesniej. 4 błędnie wpisane immo i ster się blokuje. Spróbuj inny ster.

    Co z tą opcję "home mode" ? Masz ją ? Wpisywałes ten kod 2345?
  • #20
    Dulan
    Level 26  
    Nie mam tej opcji o której piszesz. Immo nie ma żadnych błędów, silnik też.
    Tak jak pisałem, auto odpali zawsze, tylko kwestia czy zgaśnie za sekundę czy nie. Nie gaśnie w taki sposób, że jak np. wyciągnę przekaźnik pompy NC, to zdycha powoli, tylko tak jakby mu nagle wyłączyć zapłon. Wtryski były wcześniej wymieniane o czym dowiedziałem się niedawno. Podobno po tym zaczęły się problemy. Kodowanie wtrysków prawidłowe. Auto chodzi b. dobrze i nie kopci.
    Wydaje mi się, że nawet jakby wtrysk puszczał, to ciśnienie na rampie by poleciało, a tu wszystko wzorowo.
    Fizycznie wtryski muszą nie podawać paliwa, bo inaczej by zapalił.
  • #21
    fuelinyourblood
    Level 35  
    OK czyli silnik tylko czasami nie zapala?

    Tak jak pisałem wczesniej. Jezeli jakis pseudo mechanik nie nagrzebał to z tym modelem nie było wiekszych problemów. Najczestrze to immo i tylko petla. Zasilanie na ster z puszki pod maska. Lejace wtryski i otwarty egr. Farba ochodziła w zbiorniku i blokowała pompe podajaca i filtr. Wiecej grzechów nie pamietam.

    W benzynie czujnik wału i tyle.
  • #22
    diodabg
    Level 30  
    Dulan wrote:
    Podsumowując: auto odpala zawsze, tyle, że silnik pracuje przez sekundę i gaśnie (jakbyśmy wyłączyli zapłon). Jak zgaśnie, to żadne kontrolki nie zaświecają się

    Wygląda na przekaznik podmieniałes, przekładałes ?
    Dulan wrote:
    Nie gaśnie w taki sposób, że jak np. wyciągnę przekaźnik pompy NC, to zdycha powoli,

    Znajdz taki przekaznik który wyłącza deskę a reszta działa...
  • #23
    Dulan
    Level 26  
    Czyli reasumując:

    1.Ciśnienie na listwie trzyma ładnie. Co zaprzeczałoby zasyfieniu filtra.
    2.Immo (pętla i wzmacniacz wymienione) - wyuczone.
    3.Zasilanie jakby znikało, zniknęłyby również wskazania ciśnień i obrotów.
    4. EGR nie będzie mieć tu znaczenia.
    5. Lejący wtrysk hmmm, spadłoby ciśnienie.

    Czyli w sumie nic z tych grzechów się nie pokryje z moim przypadkiem.
  • #24
    fuelinyourblood
    Level 35  
    poszukaj carman v scan lub gds
  • #25
    diodabg
    Level 30  
    Dulan wrote:
    Zasilanie jakby znikało, zniknęłyby również wskazania ciśnień i obrotów.
    To nie jest proste auto gdzie jeden plus po zapłonie i będzie wszystko działać...
    Pisałeś przecież że kiedy zgaśnie to na desce nic się nie zapala... A powinno prawda?
    Może trzeba się połączyć nie z ecu a deską lub poprostu sprawdzić w instalacji deski gdzie gubi zasilanie i będzie prościej ci zlokalizować problem...
  • #26
    fuelinyourblood
    Level 35  
    deska nie ma nic do palenia czy gaszenia silnika. immo jest osobno.
  • #27
    diodabg
    Level 30  
    Tak ale brak zasilania deski już ma ...
  • #28
    Dulan
    Level 26  
    diodabg wrote:
    Tak ale brak zasilania deski już ma ...


    Przepraszam, ale zasilanie na deskę jest. Sprawdzałem dzisiaj czy w momencie kiedy zgaśnie kontrolki zaświecą znowu i świecą ( mój błąd ).
    Wydawało mi się, że nie zaświeca kontrolka 4x4 i coś tam jeszcze. Ładowanie i olej świeci na pewno.

    Myślę, żeby obciążyć jeszcze zasilania i masy do ECU czy czasem nie brakuje mu prądu.
    hyundai santa fe 2.0 CRDi immobilizer
  • #29
    Dulan
    Level 26  
    Masy i zasilania są bez względu na to czy zgaśnie czy zapali.

    Smart Transponder Antenna ( SMARTRA ). Mam opcje pod immo, ale nie gada z tym. Czy to SMARTRA, to tylko nazwa jak np. NATS w Nissanie?.
    Wygląda mi na to, że te auto nie ma puszki immo. Wszystko zapisane jest w sterowniku silnika ( w eepromie).
    Mamy tylko pierścień-wzmacniacz-ECU i na tym koniec.
    Według zdjęcia: https://obrazki.elektroda.pl/7097642000_1354474399.gif
    to jest tylko wzmacniacz, ale nie ma w tym aucie typowej puszki. Wzmacniacz można wsadzić od każdego innego Santa Fe bez konieczności programowania, kluczy itp. Wymiana tego, to jak wymiana bezpiecznika.


    http://auto-diagnostics.info/pdf/hicom-manual-keys-en.pdf trochę masło maślane.
  • #30
    Dulan
    Level 26  
    diodabg wrote:
    Tak ale brak zasilania deski już ma ...


    Dzisiaj się temu dokładnie przyjrzałem.
    Kiedy odpali i zgaśnie, to zaświeca się oprócz oleju i aku kontrolka immobilisera, ale nie zaświeca się check engine jak po normalnym włączeniu zapłonu.