Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sam już nie wiem co z tym gazem!

vanarturro 08 Cze 2012 12:33 1167 3
  • #1 08 Cze 2012 12:33
    vanarturro
    Poziom 2  

    Witam!
    dużo czytałem na temat gazu, ale już nie mam siły więc piszę swój pierwszy post w nadziei, że wreszcie uda mi się rozwiązać ten problem.
    Moje auto- daewoo nubira II 2.0 2000rok, z gazem sekwencyjnym. parownik- Landi Renzo SE.81. problem dotyczy wolnych obrotów. Raz obroty są idealne, wszystko fajnie, auto wchodzi szybko na obroty, wolne obroty są równe i w ogóle och i ach, tylko po przejechaniu kilku kilometrów znowu coś się zmieni i wtedy auto przy hamowaniu traci obroty, przy postoju również, obroty falują, bądź auto zgaśnie.. dla wyprzedzenia porad- tak, wymieniłem silniczek krokowy, jest nowy, parownik też również jest nowy ( pół roku) mam wrażenie czasem że to coś z mieszanką gazu jest, lecz gdy nubira ma swoje "dobre chwile - (czas w którym wszystko jest dobrze- idealnie jak opisałem wyżej) moje wrażenie mija.. co to może być, że tak się zmienia, jaka może być przyczyna? proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co to może już być..

  • #2 08 Cze 2012 12:53
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    W jakiej pozycji jest zamontowany parownik?
    Czasami właśnie podczas hamowania lub przyspieszania potrafi dławić instalację, kiedy oś płaszczyzny membrany umieszczona jest równolegle do kierunku jazdy (wzdłuż samochodu). Wtedy działające siły bezwładności, działające na tę membranę podczas hamowania lub ruszania mogą powodować przydławianie gazu.
    Parownik należy w takim przypadku umieścić tak, żeby oś płaszczyzny membrany była równoległa do osi kół.
    Sprawdź też filtr gazu.
    Ponadto jak długo użytkujesz tę instalację?
    Możliwe też, że jeżeli instalacja jest stara to w parowniku mogła się wytrącić parafina. Podobnie też się dzieje, kiedy parownik jest niedogrzany. Możliwe, ze trzeba będzie go oczyścić, albo nawet wymienić komplet naprawczy lub cały parownik, jeżeli już są w nim wżery.

  • #4 08 Cze 2012 13:01
    vanarturro
    Poziom 2  

    Plumpi napisał:
    W jakiej pozycji jest zamontowany parownik?
    Czasami właśnie podczas hamowania lub przyspieszania potrafi dławić instalację, kiedy oś płaszczyzny membrany umieszczona jest równolegle do kierunku jazdy (wzdłuż samochodu). Wtedy działające siły bezwładności, działające na tę membranę podczas hamowania lub ruszania mogą powodować przydławianie gazu.
    Parownik należy w takim przypadku umieścić tak, żeby oś płaszczyzny membrany była równoległa do osi kół.

    Jest tak jak mówisz- równolegle do kierunku jazdy, ale czemu tak się dzieje, że czasem jest dobrze, a czasem przestawia się na źle- niezależnie czy jadę, czy stoję..
    Plumpi napisał:
    Sprawdź też filtr gazu.
    - sprawdzony- wyczyszczony
    Plumpi napisał:

    Ponadto jak długo użytkujesz tę instalację?

    już długo- 7 lat?
    Możliwe też, że jeżeli instalacja jest stara to w parowniku mogła się wytrącić parafina.
    Plumpi napisał:

    Podobnie też się dzieje, kiedy parownik jest niedogrzany. Możliwe, ze trzeba będzie go oczyścić, albo nawet wymienić komplet naprawczy lub cały parownik, jeżeli już są w nim wżery.

    - parownik nowy jest

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME