Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson S51 - podłaczenie świateł.

wolacinio 08 Jun 2012 13:49 18215 4
  • #1
    wolacinio
    Level 13  
    Witam.
    Mam problem z działaniem elektryki w Simsonie.

    Podłączyłem wszystko wg. schematu lecz nie działa tak jak (chyba) powinno.
    Otóż gdy zapalę i przekręcę kluczykiem na pozycje "światła" świeci mi przód jasno natomiast "tył" + hamulec nożny święcą bardzo słabo. Gdy przygazuję to normalnie, że z przodu świeci jeszcze jaśniej niż na małych obrotach, natomiast tył gaśnie, a gdy powróci do normalnych obrotów świeci (słabo).

    Przemieniłem kable 59 (magneto czerwono-biały) z jednym kablem od potrójnego styku, ten od magneto (biało-czerwony). Wynik był następujący, otóż teraz przód bardzo słabo świeci, a hamulec nożny i "tył" świecą jasno (prawidłowo).



    Sprawdziłem napięcie na kablach i na kablu 59 jest napięcie, natomiast na drugim kablu od magneto (biało-czerwonym) jest małe albo go nie ma. I nie wiem czy tak powinno być, czy źle zrobiłem pomiary.

    I teraz moje pytanie brzmi. Gdzie wg. was jest błąd?

    Simson S51 - podłaczenie świateł. Simson S51 - podłaczenie świateł.

    Z góry dziękuje.
    Pozdrawiam.
    Paweł.

    edit. Przepraszam za edycję zapomniałem napisać. Czy może być to winna magneto ? może być uszkodzone i nie dawać odpowiedniego napięcia, ale wydaje mi się to raczej nie możliwe, bo jak na drugim kablu daje prąd to musi działać(chyba).
  • #2
    jack63
    Level 43  
    To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia nie był zmasowany.
    Sprawdź jak jest w twoim przypadku. Może stosujesz schemat nieadekwatny do cewek jakie masz pod magnetem.
    PS. Kabel czerwono-biały jest tylko jeden w sensie oznaczeń. Nie ma kabla biało-czerwonego! Ten od cewki ładowania/stop jest szaro-czerwony a drugi z tej samej cewki jest czerwono-zółty.
    Nie można mieszać obwodów. Zrobiłeś zamianę bez sensu.
  • #3
    wolacinio
    Level 13  
    Jest tak jak na schemacie. Jeden koniec kabla od cewki jest zmasowany natomiast drugi kabel prowadzi do stacyjki. Jakieś pomysły ?
  • #4
    jack63
    Level 43  
    Jeżeli cewka jest "masowa", to trzeba sprawdzić jej masowanie. Koniec drutu nawojowego jest lutowany do nabiegunnika cewki. Trzeba sprawdzić i poprawić to lutowanie mocną lutownicą (150W). Dzieje się tak, gdyz często przez zły montaż (krzywy wał lub magneto) magneto ociera o nabiegunniki cewek. Trzeba sprawdzić szczelinę powietrzną między magnesami koła magnesowego a nabiegunnikami w różnych połózeniach wału. Ma być 0.4-0.6 mm.
    Czy masz dławiki w tym feralnym obwodzie? Może pomyliłeś połączenia i na światla dałeś ładowanie aku?
  • #5
    thomas__1
    Level 23  
    Biało-czerwony 59b idzie od razu na STOP (u mnie tylko STOP z tego szedł a na Twoim schemacie po załączeniu stacyjki idzie też na tylne światło). Może masz zwarcie na lampie STOP. Jęśli po wypięciu z listwy 59b nie ma napięcia względem masy to walnięta jest cewka lub przerwany kabel. A co jest z 59a czerw-żóltym - ładowanie? To jest odczep z tej samej cewki.