Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprezarka z silnika od kosiarki.

Zigus 08 Cze 2012 23:16 3412 5
  • #1 08 Cze 2012 23:16
    Zigus
    Poziom 14  

    Witam.

    Chciałbym się Was drodzy forumowicze zapytać, o pewne rozwiązanie problemu. Kupiłem na złomie silnik od kosiarki, czterosów, modelu nie znam. Posiadam głowice z oryginalnej sprezarki z ursusa c 360, blok silnika 55?, w tym modelu silnika, spreżarka była wmontowana na stałe w karter silnika, wiec nie mogłem wymontować calej sprężarki, a szkoda.. poczytałem trochę w internecie, i jest iskra nadziejii, by to wszystko zadziałało, głowica w kosiarce jest odkrecana, co daje jakies tam możliwości. Więc tak, mam silnik, glowice z oryginalnej sprezarki, jak to wszystko połączyć, bo ty zadziałało, w silniku od kosiarki sa 2 zawory, co z nimi? wymontować? zostawić?, jesli je zostawie, to wnioskuje ze bedą one haczyc o idealnie prosta nawierzchnie glowicy z sprezarki z ursusa.. Prosze o porady, by osiagnąć cel, jakim jest zrobienie sobie małego kompresora, nie mówcie mi, że kup gdzies na szrocie sprezarkę, czy cos, szukam od wielu tygodni, i nic, a chce miec cos w domu, by chociaz napompować kola :D. Zbiornik mam, silnik mam[3kw jak i 8kw], zawory itp, odolejacz mam, brakuje tylko spręzarki.

    0 5
  • #2 09 Cze 2012 03:11
    k-sierra
    Poziom 21  

    Witam.
    Sprawa wydaję się bardzo prosta.Trochę namieszałeś chyba z tymi zaworami ?
    Zawory silnik ma w głowicy a nie w silniku ?
    Wszystkie silniki 4suwy jakie widziałem mają zawory w głowicy,zwalasz głowicę i montujesz tą od sprężarki.Sposób mocowania głowicy wedle pomysłów,ma się trzymać solidnie i tyle.Mogą być nawet jakieś solidne obejmy.
    Cały rozrząd z 4suwa wywalasz....Pozdrawiam.

    0
  • #4 09 Cze 2012 08:45
    Zigus
    Poziom 14  

    Taki wlaśnie posiadam silnik, dolnozaworowy. Co z tymi zaworami?, pozostałe kanały wydechowy, i ten od gażnika mam uszczelnić blacha?, ponieważ wlot ,i wylot powietrza znajduje sie w glowicy od sprezarki, czy mam racje?

    0
  • #5 10 Cze 2012 22:44
    k-sierra
    Poziom 21  

    Zigus napisał:
    wlot ,i wylot powietrza znajduje sie w glowicy od sprezarki, czy mam racje?
    Tak,masz rację.
    Nie wiem co z tymi zaworami,nie widziałem takiego silnika na oczy.Nie wystarczy rozłączyć napęd rozrządu i zostawić zawory zamknięte ?Sprężyny zamkną zawory i już się nie otworzą.

    0
  • #6 12 Cze 2012 23:07
    soniak2
    Poziom 19  

    Najlepiej to wyjąć wałek rozrządu (jeśli na nim nie ma pompki oleju) by zawory sie nie otwierały
    Jak nie rozbierasz karteru to patrzysz ile sie otwierają zawory, potem rozpinasz je. Na szlifierkę i tniesz po długości tylko by sie nie otwierały i montujesz je.

    Tylko najpierw zobacz czy ta nowa głowica pasuje do cylindra (czy uszczelka pasuje).
    No i oczywiście ten silnik musi pracować z wałem pionowo.

    0