Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak sygnału TV DVB-T -a może zła antena?

09 Cze 2012 14:37 3549 6
  • Poziom 8  
    Witam,
    wiąże się problemem jak w temacie, a dokładniej:
    profil terenu - https://obrazki.elektroda.pl/9202351100_1339244683.png
    Dotychczas TV analogowa obierała na antenie siatkowej ze wzmacniaczem, TVP1,TVP2,Polsat, ale obraz był zaśnieżony. Postanowiłem kupić antenę ATX-91, wzmacniacz lna-169, nowy kabel i podłączyłem do tunera manta i nic nie łapie. Nie mogę uzyskać, żadnego sygnału. Nie jestem pewny czy dobrze złożyłem antenę. Moje pytania brzmią:
    -czy puszka antenowa ze wzmacniaczem powinna być odrębnym elementem od anteny tzn. nie jest połączona z konstrukcją anteny za pomocą elementów przewodzących(nie znam się na tym, nie wiem czy tak powinno być)
    -czy na antenie ATX-91 ze wzmacniaczem powinienem łapać kanały analogowe o podobnym sygnale co antena siatkowa? Gdy podłączam antenę z pominięciem dekodera, sygnału analogowego nie ma praktycznie w ogóle.
    Dodam, że antenę umieszczam około 15 metrów nad ziemią. W czym może tkwić problem, proszę o ewentualne podpowiedzi.
  • Moderator
    Puszka nie musi być połączona "elektrycznie" z resztą anteny Ważne by była założona w miejscu symetryzatora i zgodnie z instrukcją montażu anteny.

Z opisu wnioskuję, że coś zmontowałeś nie tak. Po pierwsze trzeba sprawdzić czy napięcie zasilania z zasilacza dochodzi do kabla antenowego i czy wzmacniacz przy antenie to zasilanie otrzymuje.
    Antena powinna normalnie odbierać sygnały analogowe. Jeżeli ma wzmacniacz to musi on być zasilany.
    Sprawdź dokładnie podłączenie kabla po obu końcach, w typowych wtyczkach i wzmacniaczach na płytkach można bardzo łatwo zrobić zwarcie, mocując kabel.