Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung smart hub UE40ES6100 - nie ma internetu

ewa805 06 Feb 2013 11:04 82100 60
Nazwa.pl
  • #31
    robertd01
    Level 12  
    Właściwie to jest niby oczywista sprawa ale zazwyczaj jakoś człowiek nie pomyśli o tym. Masz dobre pole i zasięg w lapise gdzieś na stole przy kanapie więc TV też powinien chodzić :)
    A tu prawdopodobnie nie rozminę się z prawdą jeżeli napiszę, że w 90% przypadków jeżeli TV zostanie powieszony na ścianie lub nawet we wnęce w ścianie (w obu przypadkkach dochodzi dodatkowo jakaś konstrukcja na wsporcza) to będzie w tym miejscu słabsze pole niż np na środku pokoju :) Jakimś rozwiązaniem było by zamontowanie w TV portu antenowego do podłączenia zewnętrznej anteny. Ciekawe gdzie w TV Samsung montuje antenę wifi, pewnie gdzieś z tyłu :)
  • Nazwa.pl
  • #32
    robertd01
    Level 12  
    "nie regulować odbiorników"
    Dzisiaj ponownie wystąpił problem z dostępem do aplikacji smart.
    Sprawdzałem na:
    UE32ES6340S
    Dzwoniłem do samsunga i facet w helpdesku potwierdził, że to problem z ich serwerami i na części urządzeń może może nie działać.
    Mają usunąć awarię do 06-03-2013
  • Nazwa.pl
  • #33
    lewus11
    Level 2  
    Dobrze kolego, że napisałeś o kolejnej awarii bo ja od wczoraj mam problemy własnie z smart tv i już wgłowe dostaje co i jak. PS pobrałem właśnie firmware T-MST10PDEUC na USB instalować to ?
  • #34
    robertd01
    Level 12  
    @lewus11
    Myślę, że z USB powinno pójść i bez dostępu do serwerów, ale ja bym się wstrzymał do czwartku. Niech najpierw naprawią, bo jak ci coś nie będzie chodziło to będziesz zachodził w głowę czy to wina serwerów czy coś po update się nie skwasiło :)
    A jak poprawią dostęp to przez sieć możesz update zrobić.
  • #35
    lewus11
    Level 2  
    Już wczoraj wieczorem była jakaś poprawa Smart TV działała ale czasami zrywał komunikując brak połączenia z internetwm. Więc widać że coś robili bo przed wczoraj smart tv wcale mi nie działał
  • #36
    Maciej*B
    Level 9  
    Witam wszystkich,

    niestety ja w dalszym ciągu mam problemy ze Smart TV. TV UE32EH5300 podpięty do routera TP-Link WDR 3600 kablem. Od dłuższego czasu nie działa Smart TV - ciągle komunikat, że "brak połączenia z internetem". Telewizor jest w sieci, odpowiedź na pingi średni 3 ms. Kilka razy resetowałem Smart Hub, firmware najnowszy - co jeszcze można zrobić we własnym zakresie?
    Zgłaszałem problem do Samsunga, ale po kilku e-mailach Pani mi powiedziała, żebym zmienił kanał Wi-Fi (szkoda, że TV podpięty kablem...). Jak do nich zadzwoniłem to doradzili mi tylko reset Smart Huba...
    Ma ktoś z Was jeszcze taki problem?
  • #37
    tadek-tadek
    Level 13  
    Witam.
    Problemy z internetem w tv samsung, maiłem również i ja do czasu podłączenia MK808.
    Często przy włączeniu telewizora następował brak połączenia z internetem i pozostałymi aplikacjami.
    Oglądając film (nie, krótki filmik) z YouTube po kilkunastu minutach następowało zerwanie z internetem. Sprawdzając szybkość przez speedtest, też zrywał połączenie. Jednym słowem mówiąc do bani to wszystko było.
  • #38
    robertd01
    Level 12  
    @Maciej*B
    hej, być może dalej serwery szwankują, warto zadzwonić na info i o to bezpośrednio zapytać.
    Chociaż u Ciebie pewnie może to być coś innego.
    Pewnie próbowałeś, ale może napiszę:
    sprawdź jak działa net gdy podłączysz tym samym kablem i w tym samym miejscu notebooka pod net. puść ping, mtr na jakieś serwery, potestuj speed testem i na www. Być może problem leży po stronie tplinka. Jeżeli testy wyjdą negatywnie (zrywanie, długie pingi, słaby transfer, ....), to może masz jakiś jakiś inny AP na podmianę i ponownie potestowanie. Jeżeli testy na tplinku wyjdą dobrze to na wszelki można też spróbować podmienić. Ja osobiście miałem kiedyś problem z AP linksys WRT54GC i po długich testach okazało się, że zasilacz podawał niezbyt stabilne napięcie i to powodowało zrywanie i słabe parametry pracy. Pracował jak gdyby na pół gwizdka i prędkość przesyłu danych była max 1mbps.
    Ale najpierw zalecam tel do samsunga i proste pytanie bo po co się męczyć :)

    Dodano po 5 [minuty]:

    @Tadek-tadek
    hehehe, tzn czy podłączenie MK808 poprawiło sytuację z smart tv w samsungu ;)
  • #39
    bambamfcorp
    Level 12  
    kubulutek wrote:
    Mam identyczny problem ;/ Kupiłem nowy telewizor, nie działa internet... Przenosiłem telewizor do pokoju, gdzie znajduje się router, działa przez kabel, lecz do mojego pokoju jest jakieś 10 m i nie mam możliwości podłączenia pod kabel ;/
    masz mozliwosc, kupujesz routerek z wispem tp-linka, laczysz tv przez kabel i wszystko dziala bezprzewodowo a jednak po kablu
    krzyk4cz wrote:
    Ja mam podobnie w UE55 6500. Tyle, ze problem polega na tym, ze czasami rozlacza mnie od sieci - musze potem odpalac kreator i znow wpisywac haslo. Problem sporadyczny - przez 3 miechy moze z 10 razy się pojawil, a Smart Hub jest ze tak powiem katowany :)

    problem z pewnoscia lezy po stronie samsunga - opcji masz kilka w routerze, podzialaj tydzien z wpa2 aes potem z wpa aes jak rozlacza to nie bedziesz miec N'ki ale moze rozwiazesz problem ustaw wpa2 tkip lub wpa tkip ... majac standard G na 2,4Ghz masz przepustowosc do 24Mbitów wiec i tak spory zapas bo FullHD z youtuba to ok 8Mbitow, czasem kilkanascie , jakies pytania macie to piszcie, pracuje w TV Kablowej no i nie raz takie telewizorki podlaczalem do Internetu, a jak ktos po wifi nie chce to po jednej fazie Power Ethernet Adaptery, kosztuje ponad stówke ale leci to po kablu.
    Kupując taki tv , polaczenie go po wifi przy tak zatloczonym paśmie 2,4Ghz przez bluetoothy, myszki, klawiatury bezprzewodowe, mikrofalówki , oraz routery ktore
    stoją za Telewizorem , no i sasiadami w bloku ktorzy sieją na tych samych kanalach ma prawo zacinac i krzaczyc obraz na tv , wyciagniecie routera (chodzi o laptopy i brak lacznosci) spod pulki pod tv na zewnatrz i oddalenie 1,5m od tv powiekszylo zasieg,
    robertd01 wrote:
    @Gordon80
    hej, zrywanie połączenia to raczej nie jest wina przepływności, raczej obstawiał bym, że może Twój dostawca internetu coś zmieniał albo Samsung coś może jeszcze robi na serwerach.
    Ja tak miałem na wszystkich 3ch urządzeniach Samsunga ze smartem. Ale teraz chodzi wszystko ok.
    prędkość możesz sprawdzić a komputera:
    www.speedtest.net
    a ew zrywanie możesz puścić na dłuższy czas ping lub mtr lub winmtr ściągnąć. Co prawda możesz sprawdzić jakiś dowolny serwer np o2.pl
    cmd
    ping -t o2.pl (pod windą chyba musi być parametr -t)
    samsungowych adresów nie znam.
    Jeżeli będzie gubił jakąś dużą liczbę pakietów lub ping będzie b. długi to będziesz wiedział, że to Twój dostawca szwankuje.
    Ew jeżeli wszystko chodzi ok to może spróbuj jeszcze zresetować soft w smarcie (smart->tools->reset). Mi to przywróciło niewidoczne ikonki na plaźmie.

    kolego, ! przy wifi i radioliniach pracuje , ważne gdzie router stoi i jaką wolną dużą przestrzeń ma koło siebie, czy nie nadajecie na tych kanalach wifi analyzer na androida sciagnij i bedziesz duzo wiedziec bo analizator widma na windows to mozesz nie znalezc ale netstumblerem zajetosci pasma na laptopie posprawdzasz
    robertd01 wrote:
    Dla tych którzy mają tv lub inne urządzenie podłączone do sieci przez wifi.
    Pewnie już u większości jest po problemie, ale ...
    Ponieważ kolega miał taki problem to na wszelki wypadek napiszę.
    Okazało się, że u niego w pomieszczeniu w większości miejsc jest dobry sygnał, a w miejscu gdzie wisi TV na ścianie ledwo co drgnie. Prawdopodobnie w większości przypadków przy ścianie sygnał będzie gorszy.
    Warto sprawdzić poziom sygnału danej sieci wifi za pomocą np tel z androidem i programu wifi analyzer (free) w miejscu gdzie jest spodziewana antena w TV lub innym urządzeniu. Chwilkę trzeba w danym miejscu przytrzymać tel żeby dobrze sprawdzić. Weryfikacja połączenia i poziomu sygnału w innym miejscu np za pomocą notebooka może być bardzo myląca.
    Dodam, że kolega w AP WiFi zmienił antenę na większą tzn z większym zyskiem i faktycznie poziom sygnału się poprawił w całym pomieszczeniu (był jeszcze lepszy) a w miejscu gdzie wisi TV nic się nie zmieniło. Być może ściana (np ze zbrojeniem) tłumi sygnał lub rozkład pola w pomieszczeniu jest taki, że w danym miejscu sygnał jest b. słaby. W takim przypadku najprościej można spróbować przenieść AP w inne miejsca i sprawdzić poziom sygnału.
    Może komuś to zaoszczędzi trochę czasu i nerwów.

    kolega dobrze prawi , zbrojenia mają dużo do gadki ale jakbys chcial odbierac internet za tą scianą , wałkowałem temat samunga 42 cale przez kilka dnia, przedluzenie kabla ethernetowego i przesuniecie routera od niego o 1,5m pomoglo jak pisalem, gdy tv wylaczylem z kabla sila sygnalu na wifi analyzerze wzrosla w tym samym miejscu, telewizory są za słabo ekranowane, stąd te problemy a oni tv testują, ale nie sądze żeby w takich zagraconych mieszkaniach z zelbetonowymi scianami. Jak komus otwarlem oczy to sie ciesze :-) PS. prosze na priv mi dac znac jakie tv led nie chce 3d ale ze smartem 46-52 cale ze stajni samsunga kupic :) ?
  • #40
    robertd01
    Level 12  
    @bambamfcorp
    hej widzę, że kolega z branży :)

    u Gordon80 raczej to była wina serwerów samsunga ew dostawcy bo to samo miał po kablu i po wifi.

    Co do TV LED to oglądałem UE55ES7000S i UE55ES8000S (też chciałem kupić LEDa) ale finalnie kupiłem PS64E8000GS i chociaż zdania są podzielone na różnych forach to jeżeli mam polecić to kupuj plazmę. Z Twojego przedziału masz PS51E8000GS.
    Niemniej LEDy z serii ES7000S i ES8000S to są bardzo dobre TV i myślę, że też będziesz zadowolony, .... ale moja opinia - kupuj plazmę.
  • #41
    bambamfcorp
    Level 12  
    nie chcialo mi sie na wszystko odpisywac,
    chyba na ue50es5700s padnie 98 wattow w stresie :-) plazma 468 wattow
    a ja cos oszczednego potrzebuje :D
  • #42
    robertd01
    Level 12  
    @ wyboru TV LED a PDP
    też myślałem tak jak Ty dopóki:
    TV LED 65" ~100W = 0,1kW
    TV PDP 64" ~300W = 0,3kW
    różnica w poborze ~0,2kW

    0,3zł/kWh x 0,2kWh x 8h/dzień x 365 dni = ~175,2zł/rok :)

    a jeżeli postawisz w normalnych warunkach (nie przy oświetleniu jarzeniowym) obok siebie LED a PDP to stwierdzisz, że LED świeci a PDP wyświetla :)
    Mam w domu LED co prawda mniejszy i PDP i mogę powiedzieć, że oglądanie na PDP naprawdę cieszy oko.
    Muszę powiedzieć, że do sklepu jechałem z nastawieniem zakupu LEDa i bym go kupił gdyby nie kierownik, który z obsługą postawił mi 2 TV obok siebie i dał czas na porównania.
  • #43
    bambamfcorp
    Level 12  
    no z tymi oszczednosciami to faktycznie przeliczylem to i na plus plazmy wychodzi , tyle ze chcialbym cos ponizej 3000 wydac

    http://www.ceneo.pl/16278080
    Samsung Smart TV PS-51E550 ??
  • #44
    robertd01
    Level 12  
    Hej,
    Z tą kasą za prąd to większość ludzi się na to łapie.
    Heheh, ja też do momentu złapania za kalkulator. :)
    Dodatkowo, z tego co zauważyłem to PDP są tańsze od LEDów, więc biorąc pod uwagę zużycie prądu, to się to po jakimś czasie wyrówna.

    Wygląda, że Twój typ to dobry wybór, oceniają go bardzo dobrze:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2309006.html
    http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/samsung-plasma-tv/samsung-pn51e550.html
  • #45
    bambamfcorp
    Level 12  
    wiem go teraz na canal + 3d testuje :D 2799,99 w media expert ... jechalem po niego 160km w obie strony dzisiaj ! zdobylem liste kaj są i smignolem, bo taniej nie ma, a gosciowi kazalem tv postawic przy zlaczu hdmi a nie z anteny .. po hdmi byly ledy , zeby sprzedac ? i faktycznie led ino swieci ! pod katem jest do bani, a spytalem o dzieci - led przy puknieciu gasnie, plazma ma plexe i nic jej nie ma :-) dzieki robertd01 :-) nanostation 2 ustawilem w bridgeu i po wifi mam internet w nim , pozdrawiam ! :)
  • #46
    robertd01
    Level 12  
    @bambamfcorp
    Różnice w wyświetlaniu i świeceniu dopiero byś zobaczył jak byś postawił obok siebie 2 tv PDP i LED w normalnych warunkach pokojowych, a szczególnie wieczorem. Bo np w sklepie przy jarzeniowym ostrym świetle to miałem wrażenie, że nawet LED jest lepsiejszy, taki jakby wyraźniejszy. Dlatego fajnie jak sklep dysponuje jakimś zaciemnionym kącikiem żeby można było przetestować.
  • #47
    alii
    Level 11  
    Temat schodzi na inny tor, a problem niestety pozostaje. Jestem również (nie) szczesliwym posiadaczem ES-a w wersji 8000. Przez kilka miesiecy wszystko hulało. Bodajze od softu 2004 zaczely sie problemy z wifi, bo tak mi się wydawało, ale po podpięciu netu kablem problem nie ustępował. Brak netu i restarty na początku po właczeniu. Co najmnie 3 razy musi sie zrestartowac. Czasami uda sie tak, ze net dziala. Te restarty, to problemy z nawiazaniem polaczenia z siecia i chec aktualizacji smart huba. Po podpieciu netu kablem kilka razy pobieral juz aktualizacje i instalowal, ale zawsze konczyl przed dojsciem do 100% (mozna podgladac postep aktualizacji). Czasami przerywal przy 50 %, raz udalo sie mu dojsc do 93% ;) co gorsza, za kazdym razem informuje, ze aktualizacja sie powiodla. Serwis chce go zabrac, a to juz klopot bo maja czas do 30 dni i pytanie, czy jak go zniszczą w transporcie to do kogo pretensja.
    Kurcze, czy naprawde nikt nie zna przyczyny? Bo jakoś w ciągłą awarię serwerow nie chce mi sie wierzyc. Wydaje mi sie, ze przyczyna moze byc konflikt software-a telewizora z wersja smart huba. W tej chwili mam wersje 2006, ale nie mam zielonego pojecia, z jaka wersja smart huba, ktory ciągle probuje sie zaktualizowac...
    Gdyby bylo cos z hardware-m, to nie mialby przeblyskow, ze raz na 3 dni po restartach wreszcie zalapie ten net i stabilnie chodzi az do wylaczenia...
  • #48
    robertd01
    Level 12  
    @alii
    Jeżeli przez wifi i po kablu jest tak samo to faktycznie nie wina wifi.
    Myślę, że problem z serwerami Samsunga już został rozwiązany, bo u mnie na 2ch TV i na kinie BR (na wszystkim jest SMART) działa aktualnie bez zarzutu:
    PS64E8000GS firmware 2006.0
    UE32ES6340S firmware 1032.0
    HT-E5550 firmware 1014.1
    Tzn zdarzyło się, że uruchamiając jakąś aplikację wyskakuje komunikat o aktualizacji i czasem chwilę to trwa, ale poza tym apsy i np programy w vod lub ipla ładują się szybko.
    Fakt, że łącze mam dosyć dobre ok 60 / 6 Mb/s.
    Napisz jakie masz łącze, tzn dostawca i parametry. Samsung w instrukcji podaje jakieś min pod SMARTa.
    Być może już to robiłeś, ale:
    podłączył bym tym samym i kablem co był podłączony TV notebooka i popuszczał trochę testów www.speedtest.net i mtr lub winmtr, chyba wcześniej coś pisałem, żeby spr. czy łącze lub coś po drodze nie szwankuje. Miałem kiedyś przypadek, że nagle ni stąd ni zowąd padł mi linksys a właściwie zasilacz i to w taki sposób, że obniżała się prędkość najpierw sporadycznie a potem na stałe spadła, działał ale z min prędkością.
    Jeżeli wszystko wyjdzie ok, no to pewnie coś z TV i chyba bez serwisu się nie obejdzie. Możesz ew przywrócić wszystkie ustawienia do wart początkowych i potestować, zawsze to łatwiej niż pozbywać się TV.
    Jeżeli na lapsie będzie taki sam efekt czyli słabe parametry, zrywanie to trzeba szukać dalej.
    Podłączyć lapsa bezpośrednio do modemu/portu dostawcy i potestować.
    Jeżeli ok to jakieś urządzenie/kabel po drodze do TV źle działa.
    Jeżeli nie ok to znaczy, że problem leży po stronie dostawcy netu.

    Najpierw wszystko na kablu, bo to pewniejsza metoda. Potem dopiero bym się bawił przez wifi.
  • #49
    alii
    Level 11  
    robertd01 wrote:
    @alii
    Jeżeli przez wifi i po kablu jest tak samo to faktycznie nie wina wifi.
    Myślę, że problem z serwerami Samsunga już został rozwiązany, bo u mnie na 2ch TV i na kinie BR (na wszystkim jest SMART) działa aktualnie bez zarzutu:
    PS64E8000GS firmware 2006.0
    UE32ES6340S firmware 1032.0
    HT-E5550 firmware 1014.1
    Tzn zdarzyło się, że uruchamiając jakąś aplikację wyskakuje komunikat o aktualizacji i czasem chwilę to trwa, ale poza tym apsy i np programy w vod lub ipla ładują się szybko.
    Fakt, że łącze mam dosyć dobre ok 60 / 6 Mb/s.
    Napisz jakie masz łącze, tzn dostawca i parametry. Samsung w instrukcji podaje jakieś min pod SMARTa.
    Być może już to robiłeś, ale:
    podłączył bym tym samym i kablem co był podłączony TV notebooka i popuszczał trochę testów www.speedtest.net i mtr lub winmtr, chyba wcześniej coś pisałem, żeby spr. czy łącze lub coś po drodze nie szwankuje. Miałem kiedyś przypadek, że nagle ni stąd ni zowąd padł mi linksys a właściwie zasilacz i to w taki sposób, że obniżała się prędkość najpierw sporadycznie a potem na stałe spadła, działał ale z min prędkością.
    Jeżeli wszystko wyjdzie ok, no to pewnie coś z TV i chyba bez serwisu się nie obejdzie. Możesz ew przywrócić wszystkie ustawienia do wart początkowych i potestować, zawsze to łatwiej niż pozbywać się TV.
    Jeżeli na lapsie będzie taki sam efekt czyli słabe parametry, zrywanie to trzeba szukać dalej.
    Podłączyć lapsa bezpośrednio do modemu/portu dostawcy i potestować.
    Jeżeli ok to jakieś urządzenie/kabel po drodze do TV źle działa.
    Jeżeli nie ok to znaczy, że problem leży po stronie dostawcy netu.

    Najpierw wszystko na kablu, bo to pewniejsza metoda. Potem dopiero bym się bawił przez wifi.


    Net jest wystarczający, 12 Mb/s multimedia. TV jak startuje, to ma inne priorytety niż polaczenie z siecią i to powoduje zwiechę. Niestety przywrocenie parametrow fabrycznych niewiedzieć czemu nie resetuje ustawien sieci i nawet o tym informuje. Z moich obserwacji wynika, że znacznie częściej mogę mieć net po kablu niż po wifi, ale jest to upierdliwe, bo musi się restartować kilka razy, a czasami ma tak, ze net jest, ale w smart hubie nie widzi neta i musze go restartować recznie. Dziwna sprawa...
    Zastanawiam sie, czy nie uderzyc do wsparcia technicznego za granice naszego wspanialego kraju. Skoro tv ma zaszyte wsparcie na zasadzie zdalnego pulpitu, to może w taki sposób uda się zalatwic ustrke bez wywozenia tv z domu...
  • #50
    robertd01
    Level 12  
    alii wrote:
    Net jest wystarczający, 12 Mb/s multimedia.
    Dane z umowy czy sprawdzone w punkcie podł. TV?
    A, jeszcze jedno, sprawdź parametry na ustawieniach domyślnych sieci czyli wsio z automatu bez wprowadzonych z palca parametrów sieci w lapsie (IP, DNS, brama). Jeżeli masz w lapsie jakieś parametry wpisane i chodzi ok to ręcznie je wprowadź do TV.
    alii wrote:
    TV jak startuje, to ma inne priorytety niż połączenie z siecią i to powoduje zwiechę.
    Rozwiń wypowiedź bo nie za bardzo zrozumiałem.
    alii wrote:
    Niestety przywrócenie parametrów fabrycznych nie wiedzieć czemu nie resetuje ustawień sieci i nawet o tym informuje.
    Są 2 resety, które będąc na Twoim miejscu bym zrobił i ponownie wszystko uruchomił:
    TV
    "Aby zresetować ustawienia telewizora i przywrócić ustawienia domyślne, wykonaj następujące czynności:
    1. Przejdź do menu Resetuj. (Pomoc techniczna→Diagnostyka→Resetuj)"
    SMART
    "Funkcja Resetuj inicjalizuje wszystkie pobrane aplikacje, usuwa wszystkie konta użytkowników i ustawienia z telewizora oraz przywraca domyślne ustawienia usługi Smart Hub. Następnie usługa Smart Hub jest uruchamiana ponownie, jak za pierwszym razem. Konto pozostaje jednak na serwerze Smart Hub. Aby zalogować się do swojego konta, wprowadź identyfikator i hasło na ekranie Zaloguj.
    Aby użyć funkcji Resetuj, wykonaj następujące czynności:
    1.W menu Ustawienia wybierz opcję Resetuj. Zostanie wyświetlony ekran Resetuj.
    2. Wprowadź z pilota kod PIN.
    3.3. Po chwili funkcja Smart Hub zostanie automatycznie zresetowana. Ekran na chwilę może stać się czarny. Następnie ekran Smart Hub pojawi się ponownie. Za kilka chwil rozpocznie się procedura ponownej inicjalizacji.
    4.Aby zakończyć ponowną inicjalizację, przejdź do punktu 2 w części „Abyuruchomić funkcję Smart Hub po raz pierwszy, wykonaj następujące czynności” tej instrukcji."
    alii wrote:
    Z moich obserwacji wynika, że znacznie częściej mogę mieć net po kablu niż po wifi, ale jest to upierdliwe, bo musi się restartować kilka razy, a czasami ma tak, ze net jest, ale w smart hubie nie widzi neta i muszę go restartować ręcznie. Dziwna sprawa...
    O ile sprawdziłeś parametry sieci i nie gubi pakietów i transmisja jest ok ale np pingi wskazują na dosyć długie połączenie się z jakąś stroną web np wp.pl to może masz problem a właściwie dostawca z DNSami. Spróbuj wprowadzić z palca dnsy google:
    podstawowy: 8.8.8.8
    rezerwowy: 8.8.4.4
    Można je wprowadzić w modemie multimedii i/lub w TV.
    Miałem kiedyś taki problem w Netii i chyba do dzisiaj takie mam ustawione w firmie. Na automacie lub na netiowych za cholerę nie chce net dobrze chodzić, zrywa, baaaardzo długo łączy się ze stronami web.
    alii wrote:
    Zastanawiam sie, czy nie uderzyć do wsparcia technicznego za granice naszego wspaniałego kraju. Skoro tv ma zaszyte wsparcie na zasadzie zdalnego pulpitu, to może w taki sposób uda się załatwić usterkę bez wywożenia tv z domu...
    Pewnie, że tak jest w menu chyba nawet wywołanie takiego helpu, ciekawe jak to działa. Tzn sprawdził bym to co powyżej napisałem bo powinieneś się z tym przy odrobinie wprawy uwinąć w 30min i może sam rozwiążesz problem. Ale jeżeli to nic nie da to przecież Twój TV do tanich nie należy i nawet chyba do nowszych TV jest dedykowany helpdesk więc w ogóle bym się nie zastanawiał.
  • #51
    tadek-tadek
    Level 13  
    Witam.
    @alii, dowiedz się gdzie był montowany telewizor /Made in ...../, a odpowiem Ci co trzeba zrobić.
  • #53
    alii
    Level 11  
    tadek-tadek wrote:
    Witam.
    @alii, dowiedz się gdzie był montowany telewizor /Made in ...../, a odpowiem Ci co trzeba zrobić.

    Na Słowacji :|

    Dodano po 15 [minuty]:

    robertd01 wrote:
    Rozwiń wypowiedź bo nie za bardzo zrozumiałem.


    Chodzi mi o to, że najczęściej zaraz po starcie przechodzi w fazę aktualizacji, a nawiązanie połaczenia z netem wykonuje po tym. Tak to przynajmniej wygląda.

    robertd01 wrote:
    Są 2 resety, które będąc na Twoim miejscu bym zrobił i ponownie wszystko uruchomił:
    TV
    "Aby zresetować ustawienia telewizora i przywrócić ustawienia domyślne, wykonaj następujące czynności:
    1. Przejdź do menu Resetuj. (Pomoc techniczna→Diagnostyka→Resetuj)"
    SMART
    "Funkcja Resetuj inicjalizuje wszystkie pobrane aplikacje, usuwa wszystkie konta użytkowników i ustawienia z telewizora oraz przywraca domyślne ustawienia usługi Smart Hub. Następnie usługa Smart Hub jest uruchamiana ponownie, jak za pierwszym razem. Konto pozostaje jednak na serwerze Smart Hub. Aby zalogować się do swojego konta, wprowadź identyfikator i hasło na ekranie Zaloguj.
    Aby użyć funkcji Resetuj, wykonaj następujące czynności:
    1.W menu Ustawienia wybierz opcję Resetuj. Zostanie wyświetlony ekran Resetuj.
    2. Wprowadź z pilota kod PIN.
    3.3. Po chwili funkcja Smart Hub zostanie automatycznie zresetowana. Ekran na chwilę może stać się czarny. Następnie ekran Smart Hub pojawi się ponownie. Za kilka chwil rozpocznie się procedura ponownej inicjalizacji.
    4.Aby zakończyć ponowną inicjalizację, przejdź do punktu 2 w części „Abyuruchomić funkcję Smart Hub po raz pierwszy, wykonaj następujące czynności” tej instrukcji."
    Wcześniej nie resetowałem smart huba. Teraz po resecie w zasadzie jest to samo...
    O ile sprawdziłeś parametry sieci i nie gubi pakietów i transmisja jest ok ale np pingi wskazują na dosyć długie połączenie się z jakąś stroną web np wp.pl to może masz problem a właściwie dostawca z DNSami. Spróbuj wprowadzić z palca dnsy google:
    podstawowy: 8.8.8.8
    rezerwowy: 8.8.4.4
    Można je wprowadzić w modemie multimedii i/lub w TV.
    Miałem kiedyś taki problem w Netii i chyba do dzisiaj takie mam ustawione w firmie. Na automacie lub na netiowych za cholerę nie chce net dobrze chodzić, zrywa, baaaardzo długo łączy się ze stronami web.

    Po resecie smart huba nie mialem jeszcze info o tym, że net nie działa, a połaczenie było. Może przynajmniej w tym reset SH pomógł ;)

    robertd01 wrote:
    Pewnie, że tak jest w menu chyba nawet wywołanie takiego helpu, ciekawe jak to działa. Tzn sprawdził bym to co powyżej napisałem bo powinieneś się z tym przy odrobinie wprawy uwinąć w 30min i może sam rozwiążesz problem. Ale jeżeli to nic nie da to przecież Twój TV do tanich nie należy i nawet chyba do nowszych TV jest dedykowany helpdesk więc w ogóle bym się nie zastanawiał.

    Czasu brak, ale nadejdzie taki dzień...
  • #54
    robertd01
    Level 12  
    @alii
    jakoś tak nie za klarownie piszesz :)
    ale, mam nadzieję, że Ty zrozumiałeś moje wypociny.
    owocnej walki życzę :)
  • #55
    alii
    Level 11  
    robertd01 wrote:
    @alii
    jakoś tak nie za klarownie piszesz :)
    ale, mam nadzieję, że Ty zrozumiałeś moje wypociny.
    owocnej walki życzę :)

    Miałem nadzieję, że czytasz miedzy wierszami...:-) . Czasami piszę z roboty, a tam nie mam zbyt dużo czasu na rozwodzenie się.
    Umowmy sie, że net jest ok., i tyle. Testowalem 3 routery, dodatkowo AP w trybie repeatera, również niezależnie od multimedii router z USB z modemem LTE (plus) i nic to nie wniosło, więc ustalmy, że net nie jest tu POWODEM. Co do dns-ów, to tak jak pisałem, po resecie smart huba nie mam już sytuacji, że net w ustawieniach sieci TV jest, a smart hub go nie widzi, zatem 8.8.8.8 nie jest potrzebny.
    Może jeszcze ten zwrot "priorytety" przy starcie TV zaciera ten klar...ale tak to wyglada. Moim zdaniem problem jest po stronie softu. Tak jak w konfiguracji systemu operacyjnego, czy to windy, czy linuxa, dodatkowe oprogramowanie może wprowadzać niestabilność systemu? Czasami np. w windzie wyłaczasz w msconfigu przy uruchamianiu niepożądane programy, ktore wprowadzają niestabilność i tutaj może być podobnie. Idąc dalej tym tropem, może to być powodowane również różnymi podzespołami stosowanymi do budowy tych telewizorów w róznych krajach. Inne karty sieciowe, itp.. Sterowniki mogą się rozjeżdżać, ogólnie całość jest niedopracowana.
  • #56
    alii
    Level 11  
    Temat zakończony. Wymiana karty sieciowej bezprzewodowej, która wprowadzała niestabilne działanie TV. Wizyta domowa, czas operacji 20 min.
    Pozdrawiam
  • #57
    robertd01
    Level 12  
    @alii
    no nie bądź żyła, podziel się informacją w którym miejscu jest umieszczona karta i antena o ile nie jest zintegrowana z kartą.
    Tylko prośba napisz jakoś tak czytelnie, coby czytać pomiędzy wierszami nie trzeba było tudzież jakichś rebusów nie dawaj :)
  • #58
    alii
    Level 11  
    Spoko ;)

    Operacja wyglądała tak. TV pleckami do góry położyliśmy na stole, mala wkrętarka w rękę i wykręcanie wszystkich śrubek dookoła ramki, później zdjęcie blachy i wszystko mieliśmy na wierzchu. Karta była umiejscowiona w prawym górnym rogu (patrząc na tv z przodu) blisko wejść USB. Karta jest wielkości połowy paczki zapałek. Serwisant stwierdził że dość często padają te karty.Co do anteny, chyba była zintegrowana z kartą, ewentualnie wpięta w płytę główną w innym miejscu.
  • #59
    Pinio_15
    Level 1  
    Witam,
    udało mi się rozwiązać problem z brakiem połączenia internetowego przez wi-fi. Ściągnąłem programik "inSSIDer". Okazało się że kanał na którym nadawał mój router pokrywa się z kanałem routera sąsiada, przez co rozłączało mi TV.
    Wystarczyło zmienić kanał na inny i wszystko śmiga elegancko.

    Pozdrawiam
  • #60
    toam9
    Level 1  
    U mnie problem ze zrywaniem połączenia z siecią pojawił się w połowie października br. Gwarancja z kolei skończyła się na początku września. Po zgłoszeniu problemu w Samsungu zostałem umówiony na zdalne sprawdzenie telewizora. Podczas sprawdzania technik faktycznie potwierdził problem. Nadmienił też, że w instrukcji jest sugestia o korzystaniu z sieci bezprzewodowej w tym samym pomieszczeniu w którym znajduje się urządzenie dostępowe. Mój router znajduje się za 1 ścianą. W aplikacji inSSIDer w telefonie sygnał mieścił się w zakresie -50 do -60 dBm. Telefon podobnie jak komputer cały czas połączenie z siecią ma. Pomimo tego dałem się namówić na przeniesienie telewizora do pomieszczenia, w którym znajduje się router. Sygnał -30 do -40 dBm, jednak problem z połączeniem w TV występował nadal.

    Koszty wymiany karty bezprzewodowej w serwisie zostały wycenione na niecałe 350zł. Ta kwota obejmuje sprawdzenie problemu, koszt karty i koszt jej wymiany. Uznałem, że lepszym rozwiązaniem będzie podłączenie skrętką. Trudno mi uwierzyć, że firma Samsung nie wprowadza mnie w błąd, jeżeli miesiąc po okresie gwarancji tak bardzo "pracująca" część ulega awarii. Za 10m kabla zapłaciłem 13zł i od tej pory wszystko jest OK.