Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 2.0 ide usterka układu wtryskowego

10 Cze 2012 14:06 14890 39
  • Poziom 32  
    Pytanie do znawców tematu - czyli tych co widzieli silnik o kodzie f5r na oczy a nie gdybaczy.
    Megane 2.0 ide 2000r.
    Przyjechała niepaląca. Zmieniłem czujnik ciśnienia odpaliła. Jednak ciśnienie na listwie raz było, raz nie, trzeba było kręcić 30s. żeby odpaliła, przy czym ciśnienie na rampie rosło do wartości zadanej bardzo wolno. Podejrzenie padło na pompe, została zmieniona. Co do odpalania się poprawiło - łapała ciśnienie w trzy majdnięcia wałem. Niestety w sterowniku nadal błąd regulacji ciśnienia, sprężynka na desce i szarpanie podczas jazdy. Ciśnienie waha się na wolnych 40-75. Podmieniłem regulator na nowy (nie używke) wszystko było ok, testowałem przez dwa dni. Klient zabrał auto. Wrócił po godzinie, objawy te same, błąd regulacji ciśnienia, spiralka, szarpanie i gaśnięcie. Jak rano jest zimny to czasem do zagrzania się silnika jest ok. Pompa która była zmieniona jest używana, ale zakładałem ją do laguny 2 z takim silnikiem i żadnych problemów nie robi. Pomocy bo już nie daje rady, a do tej ku..wy wszystko drogie :(
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 34  
    A niepomyslales o tym zeby wtryski sprawdzic?
  • Poziom 32  
    Dobrze a jak mam je sprawdzić, oświeć mnie ?
  • Poziom 17  
    Na początek przelewy.
  • Poziom 32  
    Pawel_361 napisał:
    Na początek przelewy.

    K..wa MAĆ. Napisałem żeby wypowiadały się tylko osoby kompetentne a nie gdybacze!!

    Gdzie tam masz przelewy na wtryskach? To jest BENZYNA z bezpośrednim wtryskiem. Czy już wszystkich co mieli coś do przekazania wywiało ? :(
    Megane 2.0 ide usterka układu wtryskowego
  • Poziom 34  
    Andiv napisał:
    K..wa MAĆ. Napisałem żeby wypowiadały się tylko osoby kompetentne a nie gdybacze!!


    Spokojnie kolego,bez emocji.
    Stawiasz odgorne wymagania jakby ci sie miał ktos przed toba kłaniać bo ty jestes Andiv i odrazu sami fachowcy beda cie po nogach całowć i obsypywac informacjami.
    Było w pierwszym poscie napisac ze to benzyna,nikt niejest MacGyver-em i nikt nierobił wszystkich modeli z kazdej marki zeby ci odrazu wylozyc jak na tacy.
    Tym bardziej ten model i silnik ktory robisz-jest ich mało i na dodatek stary.

    Andiv napisał:
    Czy już wszystkich co mieli coś do przekazania wywiało ?


    Raczej tak,albo tylko czytaja i sie smieja.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Nie wiem, nie umiem, nie znam się, nie wypowiadam się! Dobra rada dla Ciebie!

    Regulamin

    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 32  
    O słodki....losie.
    Umiesz czytać? Ja nie mam zamiaru się kłócić, przeczytaj sobie moje pierwsze zdanie. Po przeczytaniu tego zdania powinieneś zrozumieć że nie masz czego szukać w tym temacie. Ale nie, ty wolałeś dowalić swoje nic nie znaczące trzy grosze. No cóż powiedział co wiedział. I nie odpowiadaj już na ten post.
    Cytat:
    Tym bardziej ten model i silnik ktory robisz-jest ich mało i na dodatek stary.

    Naprawde!?

    Silnik f5r tylko osoby które miały wątpliwą przyjemność to naprawiać.
  • Poziom 34  
    Ja miałem dobre intencje,ale ze ty strugasz gwiazdora to walsnie widac jak cie obsypuja podpowiedziami.
    Powodzenia,bede sledził twoj temat i z przyjemnoscia czytał fachowe odpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Wiem ze benzyna, ale system podobny do CR. Cisnienie robocze to 140 bar. Jezeli ni jest osiagalne, to problem jest po stronie regulatora cisnienia, pompy zasilajacej, lub samej pompy wys cisnienia.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 32  
    Pod obciążeniem skacze nawet i do 140, jade 70-80km/h ciśnienie 70-90, wciskam gaz i skacze 100-140 barów. Regulator jak pisałem jest nówka. Pompa sprawdzona w innym aucie. Pompke w baku podmienił wcześniejszy mechanik. Postawiłbym jeszcze raz na regulator albo czujnik ciśnienia (w pompe nie wierze) ale taka decyzja to ponad 1000 zł. I teraz nie wiem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    W używki już się nie bawie, te regulatory i czujniki co są na allegro po 5 stówek to o kant dupy rozbić. Ktoś wymienia u siebie w aucie i wystawia jako sprawny.

    Oczywiście pompa wysokiego ciśnienia jest używka, bo nowa nieosiągalna. Testowałem ją w lagunie 2 z takim samym silnikiem i tam wszystko było ok, więc wykluczam.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Powiem tak - sprawdziłem tylko zasilania na czujniku ciśnienia.
    Jeżeli chodzi o regulator druty do ecu ani nie zwarte anie nie zgnite. Nie próbowałem powiązać tego z przepustnicą, jutro jeszcze zerknę w parametry.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Andiv napisał:
    Pompke w baku podmienił wcześniejszy mechanik.


    Ja czasem nawet sobie nie wierzę ;)
  • Poziom 19  
    Witam.Kilka lat temu miałem podobny problem z takim silnikiem. Z tym, że u mnie wyglądało to następująco. Silnik zimny, palił i pracował jak złoto. Wszystko do czasu aż złapał około 90 stopni. Wtedy sprężynka na desce, gasł i za cholerę nie chciał zapalić. Oczywiście w sterowniku błąd ciśnienia paliwa. Niestety wtedy nie miałem nawet clipa, więc lekko nie było. Pozostało główkowanie i pytanie mądrzejszych. W każdym razie dowiedziałem się, że wymieniając czujnik ciśnienia trzeba koniecznie też wymienić regulator, który pamiętam kosztował chore pieniądze. U mnie pomogło choć mogło być w plecy bo części nie mogłem zwrócić:). Cóż za wiele Ci raczej nie pomogłem bo to niestety moje jedyne doświadczenie z tym silnikiem.
  • Poziom 32  
    Obie pompki wstępne - nowa i stara pompują 3-4 atm. Specialnie do tego wynalazku wyspawałem sobie dzisiaj trójnik z króćców bo oczywiście nikt nie pomyślał o wentlu kontrolnym przed pompą wysokiego.

    Dziś rano dalej piłowałem kilkadziesiąt sekund zanim zagadał. Po odpaleniu przez 15 minut na wolnych wszystko ok. Jazda próbna, po kilometrze dalej defekt ciśnienia paliwa. Chyba zainwestuje w zamrażacz i psikne po regulatorze i czujniku. Doszły mnie słuchy że regulatory padały od nadmiernej temperatury a zalecenie serwisowe mówiło o zdjęciu osłony silnika w celu lepszej cyrkulacji powietrza. Abstrakcja.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    A on w parametrach gdzieś nie ma jakie ma wymagane to ciśnienie, co by odnieść do aktualnego ? Albo w ramce zamrożonej jak błąd załapie, nie ma informacji jakiego ciśnienia się spodziewał a jakie dostał ?

    Tak sobie jeszcze myślę, czy to falowanie ciśnienia to nie może być spowodowane przez jakieś powietrze w układzie ?
  • Poziom 32  
    W lagunie 2 ramka zamrożona występuje jako taka przy tym silniku. Niestety w tym klamocie czegoś takiego nie ma. Clip łączy się z nim na starym oknie. Czegoś takiego jak ciśnienie zadane w parametrach nie ma. Jest coś takiego jak "odchyłka ciśnienia" ale tam raz pokazuje 30 a raz -1700 więc niebardzo wiem co to jest. Narazie nie mam czasu się bawić z tym, wieczorem jeszcze będe walczył. Konstruktywne rady za to mile widziane.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdziłbym dokładnie wszystko co wisi na tej linii 5V, jak napisał Jurek. Zapięty woltomierz przy czujniku i droga testowa. Miałem takie coś i komfort pracy, bo drugi trzepnięty w tył na podmiankę klient przywiózł, więc przekręciłem co się dało, w tym pompę, czujnik i regulator ciśnienia, pomogło, skasowałem klienta za podmianki i koniec. Co pomogło? Sam nie wiem. Nie było czasu na obczyźnie na dochodzenie.

  • Poziom 34  
    Jak to jest że VW się to udało, a Mitsubishi GDI , Opel Direct, Citroen HPI, Renault IDE - wypuścili po jednym motorze i nawet ASO się nie chwyta napraw?
  • Poziom 19  
    Z ciekawości popytałem dziś parę osób. Okazuje się, że tutaj sprzedano dość sporo "renówek" z tymi silnikami. I oczywiście jest problem. Ludzie klną i płaczą. W serwisach wymieniają im czujniki ciśnienia i regulatory nawet po kilka razy w roku. W kilku przypadkach doszły, sterownik, przewody paliwowe, pompa w zbiorniku i wiązka silnika. Oczywiście pomaga to zazwyczaj na kilka tygodni. Zrobili z tego dość dużą aferę i doprowadzali do ruiny dealera i różne ubezpieczalnie biorąc samochody zastępcze na czas naprawy:)
    Andiv napisał:
    Doszły mnie słuchy że regulatory padały od nadmiernej temperatury a zalecenie serwisowe mówiło o zdjęciu osłony silnika w celu lepszej cyrkulacji powietrza. Abstrakcja.

    Dokładnie, a do tego zalecano jazdę tylko na benzynie 98 oktanowej. Ludzie już nie wiedząc co robić, montowali nad regulatorem różne wynalazki, jak radiatory z wentylatorem.
    W każdym razie kto tylko mógł pozbył się kłopotu z czego duża ich część trafiła na aukcje i poszła za grosze.
    damdam napisał:
    Jak to jest że VW się to udało, a Mitsubishi GDI , Opel Direct, Citroen HPI, Renault IDE - wypuścili po jednym motorze i nawet ASO się nie chwyta napraw?

    BMW też nie wyszedł. Ostatnio spędziłem prawie tydzień nad E93. Ostatecznie poszło do śmieci wszystkie sześć wtryskiwaczy. Ale klient szczęśliwy bo w ASO nie chcieli się tykać.
  • Poziom 32  
    Kolejny dzień walki. Sprawdzone wszystko w obrębie kablolologii czujnika i regulatora. 5V wisi sztywno i ani drgnie. Nawet już oscyloskop zapinałem...
    Zdawało mi się że zamrażanie czujnika daje efekty - ciśnienie mierzone niby lekko się stabilizowało. Po dłuższej obserwacji jednak stwierdzam, że to złudzenie. Wywaliłem uszkodzoną wtyczke czujnika i polutowałem na sztywno prosto w czujnik. I wiecie co - nic to nie dało.
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    Skoro już takie akrobacje wyczynowe Andiv, to ja bym zrobił tak: czujnik ciśnienia z jakiegoś CR-a , utoczyć trójnik w obwód wysokiego ciśnienia, zasilić czujnik niezależnie, czytać pomiar, i już wiesz czy czujnik leci w pręta :) heh "już"
  • Poziom 32  
    Jest kilku ludzi w polsce co mają obcykany ten silnik. Przy tym przypadku też miękną. Przewżnie ich rada "wymień czujnik i regulator" i musi iść. Chociaż niekoniecznie u mnie.

    Mam taki trójnik do raila właśnie zrobiony żeby zapinać manometr ale ni choinki gwinty mi nie spasują. A jak sobie pomyśle ile było cudowania żeby to dorobić to wiesz... :D

    A mówiłem właścicielowi jakieś pół roku temu jak to przyciągnął żeby wstawić tam zwykły 1,6 szesnastke...

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dopiero teraz doczytałem poprawnie co Jurek napisał. Zasilanie czujnika na bank pewne.
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt nie przejmuje się juz klientami. Wychodzi na to że wszystkie regulatory które zostały wyprodukowane są wadliwe fabrycznie to znaczy nastepuje zacinanie zaworu iglicowego przy wysokiej temperaturze, a ponieważ listwa ma mostek cieplny z głowicą, czujnik osiąga taką samą temepraturę jak głowica. Założenie nowego regulatora pomaga tylko na trochę, ludzie potrafili wymieniać je co miesiąc i w kółko to samo.
    Tak naprawdę są tylko dwa skuteczne rozwiązania. Jedno to odizolowanie termiczne czujnika i regulatora od listwy paliwowej co jest mocno skomplikowane technicznie i nieco niebezpieczne z uwagi na ciśnienie paliwa oraz drugie o którym czytałem na francuskim forum.
    Patent polega na zastosowaniu rozwiązania fsi czyli sterowania impulsowego wstępnej pompy paliwowej sygnałem z regulatora w sposób by ciśnienie było w zadanych granicach. Regulator ciśnienia jest wtedy tylko korkiem w listwie i wszystko pięknie działa.
  • Poziom 32  
    wilma4x4 napisał:
    Wychodzi na to że wszystkie regulatory które zostały wyprodukowane są wadliwe fabrycznie to znaczy nastepuje zacinanie zaworu iglicowego przy wysokiej temperaturze, a ponieważ listwa ma mostek cieplny z głowicą, czujnik osiąga taką samą temepraturę jak głowica. Założenie nowego regulatora pomaga tylko na trochę, ludzie potrafili wymieniać je co miesiąc i w kółko to samo.

    Dokładnie to samo dziś stwierdziłem. mam trzy regulatory. I faktycznie zakładam zimny regulator i jest ok. Nagrzeje się i zaczyna wariować. Biorę zimny regulator - iglica chodzi luźno i stuka. Rozgrzeję go opalarką i iglica się zacina.

    Zapiołem oscyloskop "na żywym organiźmie" i sterowanie na zawór przychodzi i się zmienia a ciśnienia jak stało tak stoi.

    Zanim wpadłem na tą temperature był pomysł płukania układu bo podejżewałem, że coś się dostaje w regulator i go przytyka.

    Nie wiem jak to sterowanie pompką wstępną miałoby wyglądać. Bida z czapką, wymienie regulator i dalej za chwilke padnie. Brak mi pomysłów.
  • Poziom 2  
    płukanie listwy w zasadzie nic nie daje bo i tak ma w środku dodatkowo dwa filtry, jeden na wejściu i jeszcze drugi mały pod regulatorem. Jeżeli regulator jest jeszcze na "chodzie" pomaga tymczasowo zdjęcie pokrywy silnika i włączanie klimatyzacji gdy samochód się zatrzyma. Załącza się wtedy wentylator i trochę obniża temperaturę w komorze silnika.
  • Warunkowo odblokowany
    Rozwiązanie jest banalne - obniż napięcie zasilania czujnika ciśnienia. Te czujniki miały wade fabryczną polegającą na przegrzewaniu się struktury czujnika lecz należy pamiętać że nie od temp silnika. Następna sprawa to reset komputera ! Polega to na odpięciu aku na kilka godzin ponownym jego podpięciu i odpaleniu silnika i pracy na biegu jałowym az do załączenia sie wentylatora chłodnicy. Komp się wtedy resetuje. Powiedz mi czy na zimnym po odpaleniu obroty falują lekko ?? czy jest stabilny ? Jeszcze jak pamiętam nie we wszystkich modelach nie wiem czemu były montowane wadliwe czujniki powietrza one też odpowiadają za reg ciśnienia paliwa w listwie zaworowej.
  • Poziom 32  
    cooltygrysek napisał:
    Rozwiązanie jest banalne - obniż napięcie zasilania czujnika ciśnienia. Te czujniki miały wade fabryczną polegającą na przegrzewaniu się struktury czujnika lecz należy pamiętać że nie od temp silnika. Następna sprawa to reset komputera ! Polega to na odpięciu aku na kilka godzin ponownym jego podpięciu i odpaleniu silnika i pracy na biegu jałowym az do załączenia sie wentylatora chłodnicy. Komp się wtedy resetuje. Powiedz mi czy na zimnym po odpaleniu obroty falują lekko ?? czy jest stabilny ? Jeszcze jak pamiętam nie we wszystkich modelach nie wiem czemu były montowane wadliwe czujniki powietrza one też odpowiadają za reg ciśnienia paliwa w listwie zaworowej.


    Co za wielutne bzdury ! Jak mu obniżysz napięcie odniesienia to ciekawe jak to wpłynie na odczyt. Kolejna sprawa to ciekawy jestem co tam się w tym kompie takiego resetuje. No i co to za magiczny czujnik powietrza - map, temp. czy może coś ciekawszego.

    Problem jest czysto mechaniczny - blokowanie się iglicy regulatora. Tak jak pisałem regulator dostaje sygnał modulowany (czyli sterownik reguluje) a ciśnienie potrafi się przywiesić, stuknę w niego czymś i dalej chwile reguluje. Oczywiście mowa o ciepłym silniku, na zimnym wszystko jest cacuś. Kolega wilma4x4 ma rację.

    Narazie kombinuje jak ten problem rozwiązać - izolacja regulatora od listwy.