Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

laguna 1.9 dci silnik nie ma mocy

jedrus197911 10 Jun 2012 14:58 12143 15
  • #1
    jedrus197911
    Level 10  
    witam wszystkich , mam problem z swoją lagua , mianowicie kupiłem ją z zepsutym silnikiem ( silnik sie rozsypał przez nie fochową wymiane turbiny ) , wymieniłem silnik i turbine , po odpaleniu silnika turbina zaczyna dmuchac od wolnych obrotów tzn. na wolnych obrotach jak przłoże dłon do wlotu powierza przy filtrze to moło mi jej nie wciągnie zresztą strasznie ją słychac , sprawdziłem zawór doładowania i zawór egr - wszystko sprawne , komputer pokazuje nieszczelność układu dolotowego tyle ze sprawdzony został cały od początku aż do końca - szczelne na 100% , ja załamuje ręce , czy możliwe jest że turbina od początku jest wadliwa , czy może coś co jest odpowiedzialne za sterowanie turbiny ??? sprawdzałem inną lagune i w innej turbina nie dmucha od wolnych obrotów ( zawór w turbinie działa )
    jeżeli ktoś sie spotkał podobnymi cudami to prosze o pomoc
  • #3
    jedrus197911
    Level 10  
    tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było

    Dodano po 7 [minuty]:

    jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu ( czyli jak dobrze rozumuje to turbo jest załączone ) tyle że dmucha dość mocno na wolnych obrotach - oco chodzi ?
  • #4
    lolu89
    Level 15  
    Witam Serdecznie !!

    Odświeżę temat, mianowicie mam problem z moją Laguna II 1.9 DCI 2002 120 KM, silnik kompletnie nie ma mocy, brak kodów w sterowniku co najlepsze, i nawet dymka nie puści przy wciśniętym pedale gazu do podłogi. Auto było podpinane pod AUTOCOMA.
    Więc zaczynając
    1. Dwa różne odczyty w "ciśnienie doładowania" a "ciśnienie w kolektorze dolotowym", na biegu jałowym pierwszy pokazuje 0.9 bara zaś drugi 0.25 bara, podczas jazdy pierwszy 1.8 bara nawet 2.0 bary zaś drugi 0.9 bara. Z tego co znalazłem w aucie jest jeden czujnik ciśnienia. Proszę o pomoc.
    2. Odczyty z przepływki to 21m/s przy pełnym gazie jak dobrze pamiętam, czujnik temp itd wszystko działa.
    3. Czy czujnik sterowania turbiną powinien puszczać w jedną i drugą stronę powietrze na obu końcach ?? w moim tak jest więc chyba coś nie halo ?? Aha i czy zmienna geometria w turbinie mogła paść na zasadzie wytarcia łopatek w zmienne ?? Bo kierownica pracuje, nie jest zatarta a jak podłącze czujnik od sterowania to idzie na maksa w jedną a jak odłączę to w drugą i ani tak mocy ani tak..

    Czekam na jakieś konkretne i pomocne odpowiedzi.
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    lolu89 wrote:
    AUTOCOMA


    Podepnij coś lepszego, bo:

    lolu89 wrote:
    ciśnienie doładowania" a "ciśnienie w kolektorze dolotowym


    Jak widzisz głupoty opowiada, czujnik ciśnienia doładowania jest i nic więcej.

    lolu89 wrote:
    czujnik sterowania turbiną


    Co to takiego??

    Na szybko to niech ktoś depta gaz na postoju a Ty przewody od powietrza macaj czy twardnieją.
  • #6
    lolu89
    Level 15  
    Teoretycznie twardnieją przewody ale dopiero przy 3 tysiącach, lecz takie sprawdzenie to nie sprawdzenie, generalnie auto nie ma mocy, a co do podpięcia pod lepsze ODB to nie mam gdzie. Więc szukam pomocy teoretycznie bo tracę głowę już
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    lolu89 wrote:
    lecz takie sprawdzenie to nie sprawdzenie


    Oczywiście że nie, ale coś wstępnie na szybko można stwierdzić.

    lolu89 wrote:
    a co do podpięcia pod lepsze ODB to nie mam gdzie


    lolu89 wrote:
    takie sprawdzenie to nie sprawdzenie
  • #8
    lolu89
    Level 15  
    Zamiast się wymądrzać byś lepiej coś pomógł kolego :)
  • #9
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Filtr powietrza jak wygląda? Szczelność układu zasilania powietrzem? EGR? "Przepustnica" gasząca otwarta?
  • #10
    lolu89
    Level 15  
    Filtr powietrza jest wymieniony, EGR działa nie zacina i szczelny, w moim modelu nie mam przepustnicy gaszącej.
  • #11
    daro131313
    Level 14  
    Jak zasłonisz wlot powietrza to normalne ze ciągnie nawet bez turba.
  • #12
    lolu89
    Level 15  
    Dobra panowie byłem w serwisie Renault i nic nie znaleźli powiedzieli że brak błędów i wszystkie parametry ok. I tak to jest, nie jest ok bo wiem jak auto jeździło przed tą usterką.
    Ostatnio jadąc na trasie włączyłem z ciekawości na momentowe spalanie, więc na 5 biegu i gazu na 100% momentowe nie jest wyższe jak 10,5 L zaś na niższych biegach normalnie leci do tych 17l i tak być powinno ?? zastanawiam się jeszcze czy kolektor ssący nie jest zabity nagarem auto ma w końcu 260 tys km
  • #13
    daro131313
    Level 14  
    Sprawdz wtedy powinna mocno kopcic.
  • #14
    lolu89
    Level 15  
    Kiedy powinna mocno kopcić ?? czy przy drożnym czy niedrożnym kolektorze ssącym ?? Generalnie wogóle mi nie kopci nawet dymka nie puści !! aaa jeszcze jedno pytanko, mianowicie jak jest zimna odpala ładnie a jak się rozgrzeje trochę dłużej musi kręcić, czy jeśli rozrząd byłby źle to też by nie miała siły ?? Jak przy źle ustawionej pompie lub całym rozrządzie by auto jeździło ?? Aha i i teraz przy upałach otworzyłem okno podczas jazdy i na 2 biegu dodałem gazu na max, turbina zaczęła gwizdać na max po odpuszczeniu przestała a jak znów dodałem to tak samo, świst turbo a auto jedzie jednakowo. Wszystko szczelne, świst jest z turbo.
  • #15
    hornikeer
    Level 10  
    Kolego, jeżeli chodzi o spalanie na poszczególnych biegach to tak ma być, tym się nie przejmuj, a wracając do problemu z mocą to ja podmienił bym przepływkę ze sprawnego auta ponieważ z tego co pamiętam to powinna pokazywać jakieś 600 mg/s przy pełnym gazie.
  • #16
    michbaran
    Level 1  
    Miałem ostatnio identyczne objawy, wymieniłem przepływomierz na inny, i nie wiedziałem że Lala tak dobrze jeździ, wcześniej jeździła dobrze, później straciła moc a przepływka ją wskrzesiła na nowo i ze zdwojoną siłą.