Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thomson TWG870(UPC) brak dostępu do internetu co 30 min

bagin 10 Cze 2012 15:38 6829 17
  • #1 10 Cze 2012 15:38
    bagin
    Poziom 10  

    Mam trzy komputery podłączone do routera i problem pojawia się na wszystkich. Dokładnie co 30 min przez około 2-3 minuty nie mogę przeglądać internetu. Modem jest online gdyż wszystkie diody mające świecić świecą i co najdziwniejsze skype oraz radio internetowe działają. Tylko przeglądanie internetu nie działa. Próbowałem różnych rzeczy i udało mi się ustalić że problem znika gdy odłączę jeden z komputerów od sieci. Nie wiem co może być z nim nie tak ( roczny sprzęt z win7) gdyż na poprzednim routerze od UPC Cisco 2425 wszystko było ok. Stawiam na jakiś problem z ustawieniami bądź czymś zainstalowany na kompie co wpływa na router tak że nie działa prawidłowo.
    Dodam że na routerze mam włączone DHCP. Gdzie może byc problem?

    Proszę o pomoc

    0 17
  • #2 10 Cze 2012 16:06
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zaloguj się na Thomsona i zrób zrzuty zakładek z poziomem sygnału i logami. Dane do logowania znajdziesz w instrukcji:
    http://www.upc.pl/pdf/upc_instrukcja_obslugi_modemu_thomson_twg870-eu.pdf

    0
  • #3 10 Cze 2012 17:33
    bagin
    Poziom 10  

    Nie mam w tej chwili dostępu do tego routera ale kolega z UPC sprawdził mi wszystko w ich systemie i poziomy sygnału RF dla wszystkich częstotliwości są ok. Modem również jest online od kilku dni. Jeśli chodzi o logi to było tam kilka ale w ogóle nie pokrywały się z momentem wystąpienia problemu. Jak już wspominałem problem pojawia się dokładnie co 30 min i ma związek z jednym z podłączonych komputerów.
    Zastanawiam się nad konfliktem adresów IP i czy wyłączenie DHCP oraz przypisanie adresów IP ręcznie mogłoby pomóc

    0
  • #4 13 Cze 2012 00:19
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Bez dodatkowych informacji, o które prosiłem temat nadaje się tylko do wróżenia.

    0
  • #5 13 Cze 2012 10:38
    hermes-80
    Poziom 43  

    Wszyscy odradzają ten router Thomsona (kiepski sprzęt) bo to nie jest modem - jeśli masz możliwość to wymuś na UPC zmianę routera na modem motorola lub cisco: Link

    0
  • #6 13 Cze 2012 10:44
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Thomson to modem z wbudowanym routerem. Jeśli jest sprawny i poziom sygnału jest w porządku, to chodzi dobrze, nowe firmware poprawiło wiele błędów. Ja osobiście nie narzekam, choć słabym punktem jest średnio wydajne wifi. W UPC nie ma wyboru modemu, chyba, że przy zmianie umowy, ale to też jak mają na stanie.

    0
  • #7 13 Cze 2012 10:53
    hermes-80
    Poziom 43  

    Cytat:
    W UPC nie ma wyboru modemu, chyba, że przy zmianie umowy, ale to też jak mają na stanie.
    No tak więc o tym trzeba pomyśleć wcześniej. Z tego co widzę po forach to wyłącznie problemy przy UPC są z tym sprzętem więc coś na rzeczy musi być.

    0
  • #8 13 Cze 2012 10:59
    jurek.adam
    Poziom 43  

    @hermes-80
    UPC to największa kablówka i daje najwięcej tych Thomsonów. Oczywiście to ich wina, bo mieli skopany firmware od początku i długo nic z tym nie robili, dopiero po kilku latach poprawili soft. Teraz działa to dobrze, ale fakt, faktem, że smród wokół Thomsona pozostał w sieci.

    @bagin
    Tak na ślepo można:
    1) ustawić IP dla komputerów na sztywno, adresy od 192.168.0.100, maska 255.255.255.0, brama 192.168.0.1, dns 8.8.8.8, 8.8.4.4
    2) wyłączyć we właściwościach karty IPv6
    3) wyłączyć w panelu administracyjnym Thomsona w sekcji firewall opcję 'IP Flood Detection'
    4) jeśli problem jest po wifi, to zmienić kanał pracy w sekcji wireless

    0
  • #9 30 Lip 2012 11:15
    akrso
    Poziom 9  

    Ustawianie IP na sztywno nic nie da chyba że masz usługę ze stałym ip. problem może leżeć po stronie kanałów nadawania wifi lub po stronie samego komputera. Dla przykładu u mnie po aktalizacji sterownika karty raz na godzinę nie ma dostępu do sieci po restarcie karty sieciowej wszytko wraca do normy.

    0
  • #10 30 Lip 2012 11:23
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Cytat:
    Ustawianie IP na sztywno nic nie da chyba że masz usługę ze stałym ip
    Thomson to router, który publiczne IP przydziela tylko sobie, a reszta podłączonych do niego urządzeń ma adresy prywatne i te można je przypisać na stałe co rozwiązuje problemy ze źle działającym DHCP.

    0
  • #11 30 Lip 2012 11:28
    akrso
    Poziom 9  

    Mój błąd usługa stałe ip była wyłącznie na modemach Cisco zakładana, bez routera.

    0
  • #12 10 Lis 2012 15:15
    bagin
    Poziom 10  

    Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale nie wiele się zmieniło odkąd zakładałem temat, Miedzy innymi otrzymałem inny Router CISCO EPC 3925. Problem nadal ten sam z jednym z komputerów. Problem znika przy ustawieniu routera cisco w bridge mode i podpięcie innego routera w moim przypadku Netgear. Dla mnie wygląda to tak jakby coś co 30min blokowało port 80 odpowiedzialny za serfowanie gdyż skype i np radio internetowe nadal działają. Słyszałem o programie Wireshark który potrafi śledzić wszystkie pakiety wysyłane pomiędzy routerem i komputerem ale nie wiem za bardzo na czym się skupić - chodzi o dużą ilośc pakietów

    0
  • #13 25 Lis 2012 00:02
    emilw11

    Poziom 10  

    teraz masz cisco epc3925 wejdz 192.168.100.1 i pokaż print screen z poziomami sygnałów

    0
  • #14 25 Lis 2012 06:33
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Cisco EPC3925 ma adres 192.168.1.1. Przydadzą się logi.

    0
  • #15 25 Lis 2012 09:02
    emilw11

    Poziom 10  

    192.168.1.1 maja zwykłe routery cisco epc3925 ma 192.168.100.1 jak kazdy prawie modem docsis

    0
  • #17 26 Lis 2012 20:55
    emilw11

    Poziom 10  

    Faktycznie masz racje, 192.168.1.1 i 192.168.100.1 też działa

    0
  • #18 29 Lis 2012 23:11
    bagin
    Poziom 10  

    Znalazłem przyczynę - problemem okazał się bitcomet(program do ściągania torrentów). Wystarczy że jest zainstalowany tylko na jednym PC podłączonych do routera i nie musi nic ściągać a jest w stanie zakłócić pracę wszystkich komputerów podłączonych do tej samej sieci. Trochę poczytałem i okazuje się że klienci torrent otwierają tak dużo połączeń że niektóre routery sobie z tym nie radzą. Problemu nie było kiedy używałem Cisco EPC2425 oraz Netgear a po zmianie na Thomson TWG870 bądź Cisco EPC3925 problem pojawił się natychmiast. Niestety w przypadku tych drugich to jedyne routery UPC z wbudowanym modemem pracujące w systemie Docsis3 umożliwiające przepustowość przekraczającą 50Mb/s. Dlatego dla bardziej wymagających klientów proponuję ustawić router w tak zwany bridge mode i podłączyć trochę droższy router.
    Jeśli chodzi o mniej wymagających to nie trzeba wcale wyłączać klienta torrent żeby serfować po internecie - wystarczy zmniejszyć ilość otwartych połączeń i problemu nie ma. W zlokalizowaniu przyczyny problemu pomogła mi stronka do której link zamieszczam poniżej. Znajdziecie tam również przykładowe ustawienia do najpopularniejszych klientów torrent. Strona w języku ang.

    http://www.raymond.cc/blog/stop-bittorrent-from-killing-your-internet-connection/

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i mam nadzieję że komuś się to przyda

    0