Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana uszczelki pod glowica

13 Sty 2005 20:26 10162 25
  • Poziom 17  
    Witam!
    Ile moze kosztowac wymiana uszczelki pod glowica w matizie??
    W ASO pewnie drogo.....
    Mozecie polecic jakies warsztaty ktore moga to zrobic dobrze i w iare tanio?? najlepiej okolice Katowic:)
  • Poziom 27  
    Moze nie warto zbytnio szukac gdzie najtaniej bo np jedni frezuja glowice inni nie a roznica miedzy warsztatami moze byc ogromna ale i trwalosc tez jest rozna. Najlepeij pojezdzij po warsztatach zorientuj co gdzie ile idowiedz sie co beda robic w tej kwestii czy np frezuja. I wybierz takiego bardziej zaufanego nie ma co sie pchac w tanioche.
  • Poziom 16  
    Ja ci proponuje zapytac jakiegoś znajomego gdzie on daje auto do naprawy lub popytac wsród znajomych bo gdzieś auta muszą naprawiać.
  • Poziom 28  
    A można wiedzieć czemu uszczelka do wymiany?
  • Poziom 12  
    Zapraszam do selezjan w oświecimiu tam napewno będzie najtaniej i napewno skuteczne , księza dbaja o swoja renome , sam odaje tam auto .
  • Poziom 17  
    uszczelka jest najprawdopodobniej do wymiany poniewaz robi sie majonezik pod korkiem;(
  • Poziom 16  
    A może masz poprostu olej do d..y,na czym jeżdzisz.A może termostat i jest silnik niedogrzany.
  • Poziom 17  
    Olej moj to castrol Magnathec 5w40 wymieniany 1000 km temu !! a termostat tez chyba dobry.....
  • Poziom 16  
    olej masz bdb.termostat niewiem?Szybko się nagrzewa zimny?
  • Poziom 17  
    W sumie zimna jak bylo tak okolo 0 stopni to sie nagrzewal silnik w przeciagu przejechania tak okolo 2,5-4 km...wiec nie wiem ...a czy termostat moze miec cos wspolnego z majonezem pod korkiem??bo nie znam sie zbytnio
  • Poziom 16  
    Może mieć,bo jest silnik nie dogrzany ale u ciebie jest dobry.To musi być uszczelka pod głowicą
  • Poziom 18  
    A czy nie warto by było sprawdzić przed wymiana uszczelki ciśnienie w cylindrach?
  • Poziom 16  
    warto by było napewno ale ciśnienie nie zawsze pokarze przy uszkodzonej uszczelce
  • Poziom 13  
    maź pod korkiem jest objawem niedogrzanego silnika który jest eksploatowany na krótkich trasach. Polecam wyjazd 200 km w trasę i maź zniknie.
  • Poziom 22  
    tapatic przeczytaj sobie ostatni post OKTAWIANA to chyba o to nie chodzi
  • Poziom 39  
    Może zbyt pochopnie wyciągasz wnioski. Uszkodzenie uszczelki to może być także ciśnienie w układzie chłodzenia lub/i w komorze silnika. A więc wyrzucanie chłodziwa/oleju. To kolor spalin, chociaż obecnie większość silników dymi na biało ale ilość jest inna. I wreszcie ciśnienie w cylindrach. Biały osad pod korkiem oleju może być faktycznie wynikiem niedogrzewania silnika a dokładniej krótkich przebiegów. W sumie najpierw upewnij się.
  • Poziom 17  
    Prawde mowiac to auto robi dziennie krotkie trasy srednio 4 kilometry w jedna i 4 w druga strone .....w prawdzie dluzsze tez robi ale gora 3 razy w tygodniu !!
    Płynu chdzacego mi nie ubyywa oleju narazie tez nie.....
  • Poziom 28  
    Jeśli nie ubywa ci płynu to przyczyną może być kiepski olej silnikowy ( typu SELECTOL ), na razie nie wymieniaj uszczelki, kup jakiś porządny olej, tylko nie wsupermakecie bo tanio a na stacji serwisowej, oleje silnikowe są bardzo często fałszowane( podobnie jak paliwa ). Płacisz za "Shell" a dostajesz "selectol" tylko w pięknym opakowaniu. Wymień olej i obserwuj, uszczelkę jakby co zdążysz zmienić, ale chyba nie bedzie potrzeby. Swoją drogą zrób czasem dłuższą traskę niech się autko rozgrzeje i rozsmaruje bedzie lepiej jeździć.
    Pozdrawiam Maciek_M
  • Poziom 22  
    Oj nie czytasz MACIEK_M dokładnie postów przecież OKTAWIAN pisał:
    OKTAWIAN napisał:
    Olej moj to castrol Magnathec 5w40 wymieniany 1000 km temu !! .....

    to po co sugerujesz że ma "kiepski olej silnikowy"
  • Poziom 28  
    -> czapajew , czytam dokładnie, ale ty też czytaj dokładnie, napisałem że jak na butelce napisano CASTROL to to wcale nie musi być Castrol i to ostatnio często się zdaża. Oleje silnikowe są b.często fałszowane.
    Życząc tylko udanych zakupów pozdrawiam,
    Maciek_M.
  • Poziom 16  
    Powodem powstawania takiej mazi jak opisujesz to w pierwszej kolejności jast niedogrzanie silnika(4kilometry przy takiej temp.otoczenia,nie są w stanie nagrzać silnika do odp.temp)Druga sprawa olej,ale jak już wcześniej było napisane jest chyba wporządku!Jeśli byłaby uszkodzona uszczelka to najpierw płyn chłodniczy przedostawałby się do oleju,bo jak by co jest nie małe ciśnienie!Może być też wina nieszczelności zaworów , ale wtedy spadłaby moc silnika.Nie masz się co śpieszyć z tą wymianą uszczelki i popieram kolegę "mczapski"Pozdrawiam i życze powodzenia.
  • Poziom 16  
    Majonezem pod korkiem sie nie przejmuj bo to zjawisko jest naturalne jak parkujesz pod gołym niebem (rużnica temp.)
  • Poziom 13  
    czapajew napisał:
    tapatic przeczytaj sobie ostatni post OKTAWIANA to chyba o to nie chodzi

    co to jest dłuższa trasa?
    silnik ma być rozgrzany przez kilka godzin w trasie - wtedy zniknie maź pod korkiem, ta maź to para wodna i olej silnikowy która się skrapla na najchłodniejszym punkcie silnika tj. korku wlewu oleju.
    i tyle
  • Poziom 12  
    objawy uszczelki to majonez pod korkiem (ale to nie zawsze to oznacza to moze oznaczac pierscienie lub zimny silnik, przedostawanie się płynu chlodniczego), glownym przejawem jest trudnosc odpalenia, nierówna praca silnika (jakby kluchy mial w sobie - drgania)inny dzwięk, duzy spadek mocy, przygasanie silnika lub calkowite gasniecie, szybki wzrost temperatury na wskazniku zegarów, grzanie sie płynu chłodniczego - czasem para z pod maski, sprawdz weże z od instalacji chłodzenia, ustawienie zapłonu, kable od rozdzielacza, obroty, co do oleju polecam lotos dla nowych silników syntetyk dla starych mineralny
  • Poziom 15  
    Wiekszosc piszacych tutaj to chyba nie wie o czym mowi!! jakby byla uszczelka padnieta to ubywalo by plynu w chlodnicy (silnik szybko osiagal by wysoka temp.) dymienie z rory by bylo znaczne (duze ilosci bialego dymu) no i przybywanie oleju tez by sie pojawilo (miesznie plynu z olejem) a to ze masz "serek" pod korkiem wlewu oleju to normalka w zimie w niektorych autkach i nie ma sie tym co przejmowac bo jesli zrobisz tak jak ktos napisal wiekszta trase to on zniknie a jak znow go sostawisz i bedziesz robil 8km dziennie to znow bedziesz mial serek. przepraszam jesli kogos urazilem na poczatku mojego postu.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Niczego sam lepiej nie wymieniaj i nie jedz do warsztatu z takim poleceniem: "prosze wymienic uszczelke pod glowica". Pojedz do fachowca i powiedz jaki masz problem, moze tak jak juz tutaj napisano wcale nie masz problemu. Ja w podobny sposob pojechalem kiedys do serwisu (juz z zakupionym elementem) wymienic poduszke pod skrzynia biegow w Fordzie Mondeo. Poduszke wymienili oczywiscie ale przyczyna tego ze skrzynia "przysiadla" na poduszce wcale nie byla poduszka tylko zerwane mocowanie silnika po lewej stronie. Juz dawno sie nauczylem ze to sie po prostu nie oplaca i wbrew pozorom wizyta u porzadnego fachowca wcale nie musi okazac sie droga...

    PS
    Tak sobie policzylem, ze gdybym jezdzil tyle co Ty to musialbym jezdzic 45 lat zeby przejechac tyle co krece przez 2 lata... ;)
    I jeszcze cos: od baaaardzo dawna wlewam najtanszy olej Lotos z RG i nie mam zadnych problemow ani z majonezem, ani z podobnymi "pierdołami" ;) Gaz do zbiornika i dalej... Nie ma czasu na zabawe ;)
    Pozdrawiam