Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DODGE CARAVAN 3.8 Prędkościomierz nie działa jak i skrzynia w trybie serwisowym

Rafi dodge 10 Cze 2012 19:41 4940 13
  • #1 10 Cze 2012 19:41
    Rafi dodge
    Poziom 7  

    Witam !
    Zacznę może od początku
    Rano wsiadłem do swojego doga:) i pojechałem do pracy wszystko było ok ale po pracy już nie po odpaleniu silnika i ruszeniu zauważyłem że prędkościomierz nie działa
    JAK I SKRZYNIA TO ZNACZY TYLKO 1 bieg bez zmiany na wyższy.
    Prędkościomierz w drodze do domu miał przebłyski sprawności zadziałał na kilka minut
    po czym odmówił współpracy skrzynia podczas jego przebłysku sprawności zadziałała
    Jakby poprawnie ale ma radość trwała chwilę
    W tym momencie skrzynia przełącza się na D i R ale bez zmian na prędkościomierzu.
    Dodam że olej wymieniony ma ATF+4 2 TYG TEMU
    autko z 1996
    Proszę o pomoc.

    0 13
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #2 11 Cze 2012 09:51
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Sprawdź czujnik (sensor) obrotów wyjściowych pod względem czystości i rezystencji. Nad elektrozaworami jest obrotów wejściowych, a 20cm od niego w prawo jest obrotów wyjścioiwych: https://obrazki.elektroda.pl/8501338700_1339401071.jpg

    0
  • #3 11 Cze 2012 13:33
    Rafi dodge
    Poziom 7  

    Sprawdzę i dam znać wieczorkiem.
    Bo resetuje komp.

    0
  • #5 11 Cze 2012 18:55
    kombi15
    Poziom 17  

    Witam.Kolego sprawdź kable idące od selenoiduw do sterownika skrzyni biegów.Sterownik znajduje się pod lewym nadkolem i ma ciężki żywot ze względu na swoją lokalizację.Na skrzyni znajdziesz wtyczkę na osiem pinów.Sprawdź te kable do sterownika,bardzo często to jest przyczyną.PS.skrzynie masz w trybie awaryjnym dlatego tylko jedynka.Powodzenia

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #6 12 Cze 2012 10:58
    Rafi dodge
    Poziom 7  

    Witam
    Przeczyściłem wszystkie możliwe czujniki i kostki z nimi związane;
    Prędkościomierz działa jak na razie :) skrzynia także :)
    Dziękuje za wszystkie podpowiedzi.
    Mam jeszcze inne pytanie związane ze skrzynią a mianowicie;
    Gdy na zimnym silniku i skrzyni odpalam i wrzucam D lub R wszystko gra ale na D podczas zwalniania np. przed skrzyżowaniem przy redukcji na niższy bieg z 2 na 1 odczuwalne jest mocne szarpnięcie ale gdy autko trochę pojeździ i olej(chyba już mocno) się rozgrzeje zmienia biegi bardzo ładnie i płynnie.
    Jednak podczas parkowania i zmiany biegu na R a następnie na D przy załączaniu biegu czuć 2 MOCNE SZARPNIĘCIA pierwsze jakby słabsze od następnego
    TAK DZIEJE SIĘ TYLKO NA ROZGRZANEJ SKRZYNI .
    Dodam tylko że tak było też przed wymianą oleju.
    Pozdrawiam i proszę o podpowiedz jak mogę wyeliminować tą usterkę

    0
  • #7 12 Cze 2012 22:49
    bwroot
    Poziom 9  

    moze to bodycomputer ,nie ecu ,ten drugi z kabiny,mialem taka usterke odnosnie predkosciomierza w voyager 97r

    0
  • #8 12 Cze 2012 23:48
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Jest kilka przyczyn takiego zachowania się skrzynki. Podaj maila to prześlę biuletyn grupy ATSG (niestety po angielsku, ale od czego mamy translatory) jest wszystko włącznie z rysunkami gdzie szukać i jak naprawić, pod warunkiem że mamy "w palcu" skrzynkę A604 (41TE).
    Ps. czy po "naprawie" oczyściłeś komputer z ewentualnych błędów ?

    0
  • #9 13 Cze 2012 11:18
    Rafi dodge
    Poziom 7  

    2 M temu byłem u majstra od automatów podpioł mi auto pod skaner ale nie znalazł żadnych błędów zresetował go w razie (W) żadne zmiany w zachowaniu skrzyni nie nastąpiły.
    A teraz podczas naprawy auto było odpięte od aku. 48 h
    Po kluczykowaniu wyświetliło błąd 12 i 27
    tak przynajmniej odczytalem

    0
  • #10 13 Cze 2012 12:01
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Jeżeli Twoje autko ma gniazdo diagnostyczne OBD II (a od 1995r Chrysler posiada) producent zaleca oczyszczanie błędów z komputera skanerem.

    0
  • #11 13 Cze 2012 12:10
    Rafi dodge
    Poziom 7  

    błędu 27 nie pozbende się i tak bo gdy już wcześniej wyczyściłem błędy u kolegi było ok ale tylko do momentu przełączenia na gaz'
    (27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane. )
    (12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora. )

    1
  • #13 29 Cze 2012 13:29
    Rafi dodge
    Poziom 7  

    Po długiej przerwie zaczynam jutro wymieniać wszystkie uszczelki z zewnętrznych dekli ( pokryw ) jak i olej na valaoline max life atf+3
    A jest MOPAR ATF+4 syntetyk
    Bo jak i chcę ptrzeczyścić elektrozawory mam tylko pytanie czy z tymi elektrozaworami to tak prosto sie robi ?
    Komplet naprawczy mam ale bez filterków

    0
  • #14 08 Lip 2012 12:41
    Rafi dodge
    Poziom 7  

    Tak jak pisałem wcześniej zabrałem zie za wymianę wszystkich zewnętrznych uszczelek jak i regeneracji elektrozaworów.
    Wymiana oleju filtra i uszczelki z pod dekla od strony koła . BANAŁ :)
    Natomiast z pod osłony Dyferencjału to już nie taki pikuś bo skrzynkę trzeba było unieść odrobinę ale bez znaczących przeszkód :)
    Po zalaniu nowym olejem nic z pod uszczelek nie cieknie :)
    ale poci się za to z uszczelniaczy półosi :/
    Teraz najlepsze;
    Regeneracja ELEKTROZAWORÓW
    Wielkie obawy przed przystąpieniem do demontażu
    Wszystko w okół umyte , wytarte i osuszone :)
    Wtyczki odpięte i wymontowany czujnik nad nimi 3 śruby M6 i można demontować ze skrzynki. Pomalutku by się coś nie rozpadło i aby nie strącić żadnego piachu do środka.
    Wszystko na wierzchu, wyczyszczone i zaczynamy
    Wyciągamy 8 Malutkich filterków (OSTROŻNIE SĄ Z KRUCHEGO PLASTIKU 4 NA 8 DELIKATNIE PRZYPCHANYCH )
    przedmuchane i odłożone do ponownego montażu
    Dalej kilka śrub na torx i dekielek się podnosi powoli i 3 sprężynki na wierzchu :)
    wyciągamy i to rozpoławiamy dalej wypadają popychacze przerażenie ale nie ma czym bo zamieszać się raczej nie da kolejności i miejsca usytuowania :)
    Następne 2 śrubki z zabezpieczeniem i wyciągamy zaworki i tu uwaga na kulki pod nimi wszystko wyjęte to dmuchamy powietrzem .
    Składamy ostrożnie by czegoś nie pominąć choć dużo tego nie było.
    UWAGA CEWIKI NIE SĄ TAKIE SAME TAK WIĘC NIE WYCIĄGAJCIE LUB ZAPISZCIE KOLEJNOŚĆ.
    Poskładane to do skrzynki.
    Odpalenie i dreszczyk emocji czy wszystko ok ;
    :):):):):):):):):):)
    Żadnych szarpnięć podczas redukcji jak i płynność zmiany na wyższy bieg

    Mam nadzieję że komuś się moja przygoda przyda:) Za wymianę elektrozaworków na nowe i oleju bez reszty uszczelek MAJSTER krzyknął 1250zł
    A ja wydałem w sumie 470zł za wszystko :)

    Dziękuję za wszystkie bardzo przydatne podpowiedzi i linki. Pozdrawiam. Rafi

    0