Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 2 1.2 16V Problem z Czujnikiem położenia wałka rozrządu

10 Cze 2012 20:55 8634 16
  • Poziom 8  
    Witam

    Fiat Punto 1.2 16V , 2001 rok, benzynka

    Bbłąd "P0340 - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu" (check engine cały czas się świeci) i jakiś błąd sondy bodajże dolnej ale sonda wygląda na dobrą. Samochód gaśnie na biegu jałowym a przy ruszaniu mocno szarpie obroty falują w granicach 1000 do 500 poniżej auto gaśnie. Próbowałem szukać tego czujnika położenia wałka rozrządu tylko nie mogę go znaleźć. Czy istnieje taka możliwość, że w takim roczniku niema tego czujnika? Dodam , że między aku a silnikiem (przy przepustnicy) znajduje się wiązka kabli jest w niej "luźna" kostka do niczego nie podłączona i wizualnie pasująca do tego czujnika...

    Myślę , że przyda się jeszcze mój wcześniejszy temat..

    http://fiatpunto.com.pl/topic35967.html

    Mój wygląda mniej więcej tak ten sam silnik z tego samego roku

    http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/92/10/96/2392109603

    a tutaj już jest czujnik między 3 a 4 świecą

    http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/92/10/96/2392109602
  • Moderator Samochody
    Czym go diagnozujesz? Jakie masz ECU i oznaczenie silnika? Wydaje mi się, ze wszystkie silniki FIRE w Punto 2 miały czujnik wałka ale głowy sobie za to uciąć nie dam. Czujnik który widać na tym drugim zdjęciu to właśnie czujnik położenia wałka, inaczej czujnik fazy rozrządu.
  • Poziom 8  
    No tak drugi czujnik to czujnik położenia wałka rozrządu ale na pierwszym zdjęciu go niema i ja go także nie mam w tym miejscu. Przed remontem silnika było wszystko okey po remoncie zaczęło wyrzucać ten błąd, mechanik tłumaczył , że trzeba wgrać nowego softa i będzie ok tylko , że sobie trochę za to liczą $$$ :/ tłumaczył to tym , że komp zwariował od rozłaczania... nie wiem co o tym myśleć kostka jest czujnika raczej jest ale niema miejsca na niego. Jestem trochę zielony w mechanice i nie znam oznaczenia silnika oraz ecu ale nie chce się dać naciągnąć...
  • Moderator Samochody
    Sterownik jest raz na zawsze zaprogramowany i nic się do niego nie wgrywa... program to się może stracić w 20 letnim ECU. Od rozłączania też nic się nie popsuje, a jeśli się już popsuje to raczej w grę wchodzi tylko wymiana ECU. Jeśli była wersja bez tego czujnika, to i ECU miało program bez tego czujnika... chyba, że mechanik uszkodził ECU i założył inne, od wersji która taki czujnik miała.

    Różnica w wersji z czujnikiem i bez będzie też pewnie we wtryskiwaczach, bo bez czujnika może być co najwyżej pół sekwencyjny wtrysk, a w wersji z czujnikiem może być pełna sekwencja - więc inne czasy wtrysku i inna wydajność wtryskiwaczy.
  • Poziom 8  
    yhmm... no dlategp zastanawia mnie to , że przed remontem było dobrze a po remoncie wyskakuje mi taki błąd.. "P0340" - "uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu". nie wiem o co chodzi?! czego się uczepić? być może padł całkiem ecu
  • Poziom 39  
    Czy błąd da się wykasować na zgaszonym silniku?
    Czy pojawia się dopiero po odpaleniu silnika?
  • Poziom 8  
    dowiedziałem sie od mechanika ze została pokrywa wałków wymieniona na inną która nie ma czujnika położenia i dlatego muszą wgra sofa który nie będzie potrzebował sygnału czujnika.

    Mam pytanko czy w tym sofcie nie da się wyłączyć tej opcji żeby go nie wykrywał czy wgranie nowego jest konieczne?
  • Moderator Samochody
    Niech wymienia na właściwą pokrywę, a nie robi rzeźby! To nie jest tylko kwestia softu. Wersja bez tego czujnika jest starsza i gorsza. W ogóle to po co wymieniał tę pokrywę?!?
  • Poziom 8  
    No mają wgrać taki soft który nie będzie wymagał tego czujnika... jakaś inna wersja
  • Moderator Samochody
    Ale to zmieni sposób sterowania wtryskiwaczy. Prawie na pewno w wersji pół-sekwencyjnej były inne wtryskiwacze niż na pełnej sekwencji. Poza tym wgranie nowego softu wiąże się z otwieraniem sterownika. W życiu bym się na coś takiego nie zgadzał! Żądaj doprowadzenia do konfiguracji i stanu fabrycznego!
  • Poziom 8  
    Ponoć była zwichrowana tak samo jak i głowica miała wylądować na śmietniku ale ją reanimowali splanowali sprawdzili szczelność i ma być ok dodam, że głowica była planowana już 3 razy
  • Poziom 8  
    tzn. po co blok? czy dekiel zaworow jest zakrcony razem z glowica, czy osobno?
    wałki chyba tylko przełożyli? bo to nie wiąże się też z ich wymiana bo inna pokrywa?
  • Moderator Samochody
    Pokrywa jest przykręcona do głowicy ale skoro głowicę 3 razy planowali to po pierwsze i tak najprawdopodobniej jest już do wyrzucenia, a po drugie chyba coś jest nie tak - albo cały blok jest zwichrowany albo coś nie tak z ich przyrządami.

    Pokrywa to tylko pokrywa, nie pełni żadnej funkcji poza osłoną i miejscem mocowania czujnika. Jeśli nie wymieniali głowicy to nie sądzę aby wałki przekładali.
  • Poziom 39  
    Grzelus napisał:
    dowiedziałem sie od mechanika ze została pokrywa wałków wymieniona na inną która nie ma czujnika położenia i dlatego muszą wgra sofa który nie będzie potrzebował sygnału czujnika.
    Ciekawe co to za rzeźbiarz naprawia ten samochód.
  • Poziom 8  
    2 razy była planowana przez innego mechanika ale go zmieniłem na tego co teraz robił remont. Dowiem się jeszcze jutro dokładnie po co zmienili tą pokrywe skoro nie pełni żadnej roli prócz ochrony i miejsca dla czujnika. Blok silnika był robiony bo były wżery na nim i dlatego cały czas UPG puszczała , teraz wszystko jest okey prócz tego czujnika którego niemam bo szarpie i gaśnie :/