Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris 1 1.0 '99 - jaki gaz i czy zakladać?

psooya 02 Nov 2014 21:30 25711 102
  • #61
    dominik8484
    Level 12  
    Ale ci co mają w ofercie instalacje lpg tak je nazywają.
    Wiadomo o co chodzi. Pytałem się bo Gimak miał przez Toyote montowane lpg od NOWOSCI i może oni coś z głowicą robili, dlatego u niego przy dużym przebiegu na lpg problem z głowicą jest znikomy.

    A i Toyota tak to nazywa:

    "Instalacje gazowe LPG fabryczne - Toyota
    Szanowni Państwo.Uprzejmie informujemy, że w Toyota Katowice wprowadziliśmy do sprzedaży fabryczne instalacje gazowe LPG do modeli:1) Toyota Yaris 1.332) Toyota Auris 1.63) Toyota Auris TS 1.6"

    http://www.toyota.katowice.pl/aktualnosci.html

    Kończmy to OT, bo każdy wie o co chodzi, a tylko zaśmiecamy temat.
  • #62
    gimak
    Level 39  
    dominik8484 wrote:
    Czy przypadkiem Gimak ma fabryczną instalacje, gdzie do fabrycznego lpg była inna głowica???


    Z tego co wiem Toyota nie wypuszczała samochodów z fabryczną instalacją. Ja miałem w nowym samochodzie montowaną przez ASO instalację Prins, montowali też Vialle (V gen), później przestali, a obecnie zaczęli montować LR. Co do głowic, to wg ASO lepiej jest regenerować głowicę (wymiana gniazd), bo taniej, a wymienione gniazda są trwalsze.
    psooya wrote:
    Jakbym mial sie pier...... z 12stoma szklankami na wiertareczce to wole dac na warsztat i za godzine odebrac płacąc 40zl za wszystkie.

    Na razie bawiłem się z jedną szklanką i to pierwszy raz, więc podchodziłem do tego trochę jak do jeża i zajęło mi to kilka minut z kilkoma pomiarami kontrolnymi w międzyczasie.
    Chciałem zauważyć, że korygowana szklanka idąc do tokarza musi być dokładnie opisana z którego zaworu została wyjęta i na jaki wymiar ma być skorygowana i żeby było dobrze musi wrócić na to samo miejsce z którego została wyjęta. Przy 12 szklankach łatwo o pomyłkę.
  • #64
    gimak
    Level 39  
    dominik8484 wrote:
    Teraz Vialle LiquidSi (wtrysk gazu) się reklamuje, że tą instalacjie można montować do Fordów i "japończyków"

    To jest to samo co było montowane 10 lat temu, tylko na tańszych podzespołach, wtedy założenie jej w ASO Toyoty kosztowało 8000 zł, a Prinsa mnie kosztowało 6000 zł. Filozofia działania tej instalacji - współpracy sterownika benzynowego i gazowego (jeżeli można mówić o współpracy z czymś o czym się nie wie, że jest - sterownik gazowy), jest dokładnie taka sama jak u Prinsa, a więc i skutki będą podobne.
    Przy tej instalacji silnik, przy pracy na gazie rozwija moc 1-2% większą niż na benzynie, a wynika to z lepszego napełnienia cylindrów, przez schłodzenie powietrza przez rozprężający się i ciekły parujący gaz.
    W ASO, odradzono mi tą instalację, ze względu na częste awarie pompy gazu i dlatego mam Prinsa, z którego jestem bardzo zadowolony.
  • #65
    dominik8484
    Level 12  
    Prawie to samo, bo nie obsługuje aut z bezpośrednim wtryskiem pb.(szkoda) Teraz niby pompy inne a zarazem tańsze. Obserwuje fora z tą instalacją ale na razie za małe przebiegi aby stwierdzić jak z awaryjnością.
  • #66
    gimak
    Level 39  
    dominik8484 wrote:
    Prawie to samo, bo nie obsługuje aut z bezpośrednim wtryskiem pb.(szkoda)

    Prins o ile wiem, też nie obsługuje silników z bezpośrednim wtryskiem.
  • #67
    dominik8484
    Level 12  
    Prins Vsi nie, ale Prins Direct LiquiMax już tak.
    To co tobie 10lat temu oferowali to Vialle Lpi i ona mogła pracować z bezpośrednim wtryskiem pb a ta nowa "tańsza" LiquidSi już nie. Jak pierwszy raz usłyszałem że wtrysk gazu w okolicach 5tys. to się ucieszyłem, że wreszcie ceny przystępne. A tu się okazuje, że nie do aut typu Fsi itp. A cena LPdi jak patrzyłem cały czas drogo ok 9-10tys.
  • #68
    psooya
    Level 38  
    bandi21 wrote:
    Corolla to nie Yaris,tam wytrzymuje dłużej.Napisz psooya ile godzin poświęciłeś na naprawy i jaki jest koszt całej zabawy.Warto było?

    Pierwsze rozbieranie tego bez manuala zeszło mi 2h ze zdjęciem wałków, szlif z dowozem 2,5h, składanie bez manuala 2h bo nie mogłem zakumać jak sobie poradzić z tym łańcuchem i kręceniem wałkiem. Teraz całość rozbiorę i złożę w 1,5 - 2h z dokręcaniem kluczem dynamometrycznym.
    Koszt 40zł gdybym zrobił to przed zgonem silnika więc warto było.
    Teraz wymieniam silnik, koszt hmm trudny do określenia bo silnik ze skrzynią i całym osprzętem kosztował mnie całe 900zł z czego padł mi alternator, rozrusznik i przepływomierz więc na chwilę obecną silnik mam za darmo :-)
    Robota z wymianą silnika to też 0zł....
    Reasumując nawet mimo uszkodzenia silnika było warto, teraz będę szukał przyczyny i zamontuję EGT. Jak również porównam sterowanie staga do agisa i będę kontrolował luzy. Zrobię jakąś naukę na tym silniku jak czas pozwoli :-)

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    A jeszcze uszczelka dekla 40zł...
  • #70
    gimak
    Level 39  
    Przyznam się, że nie wiem i nie wiem, jak to ewentualnie sprawdzić. Moja corola jest z końca 2004 roku i w silniku poza regulacją luzów zaworowych nic sam nie robiłem, bo nie było takiej potrzeby.
  • #72
    gimak
    Level 39  
    Jutro zobaczę, a dlaczego pytałeś o to?
  • #74
    ociz
    Moderator of Cars
    @psooya, przestań już. Mnóstwo jeździ zagazowanych takich Toyot jak Twoja i inni nie mają takich problemów, a stałe ciśnienie paliwa względem atmosfery to ma większość aut po 2004r.
  • #75
    psooya
    Level 38  
    ociz wrote:
    @psooya, przestań już. Mnóstwo jeździ zagazowanych takich Toyot jak Twoja inni nie mają takich problemów, a stałe ciśnienie paliwa względem atmosfery to ma większość aut po 2004r.

    Chyba śnisz i żyjesz w utopi. Jak Ci nie pasuje, zamknij, skasuj, zbanuj........ Ja swoje wiem, zęby zjadłem na tym aucie i jestem w stanie Ci udowodnić, że mam rację, ale możesz sobie kupić takiego Yarka i zagazować.
    Zastanów się tylko jaką informację w takim wtrysku PB o dawce dostaje komp LPG. Na palcach policz jaką masz odchyłkę w dawce, dodaj sobie do tego OL albo cut-off...
    Dobra jak to śpiewała Paktofonika: Rób co chcesz, niczego nie żałuj.....
    Pozdrawiam
    Ps. A i nie jest to jedyny(czyt. mój cudowny) Yaris co się sypie na LPG tak ku twojej świadomości a w LPG jest ich na palcach obu rąk....
  • Helpful post
    #76
    gimak
    Level 39  
    psooya wrote:
    Kolego gimak, masz w swojej Corolce podciśnieniowy regulator ciśnienia PB ?

    Sprawdziłem nic takiego w mojej corolli nie znalazłem.
  • #78
    bandi21
    Level 30  
    Regulator ciśnienia paliwa jest w Corolli. Znajduje się w zbiorniku, dzięki czemu pomiędzy zbiornikiem a silnikiem jest jeden przewód.
  • #79
    robokop
    Moderator of Cars
    Panowie pozwolą że zamknę wątek, jako że co niektórzy w fantastykę popadają. Proponuję dokształcić się jednak nieco. Szczególnie w tym, jaki wpływ ma ciśnienie atmosferyczne, na ciśnienie paliwa w elektronicznym układzie wtryskowym benzyny. Zmiana rzędu pojedynczych promili.
  • #80
    psooya
    Level 38  
    Dzieki za odblokowanie.
    Wiec dokonalem pomiaru egt porównując temperaturę pb z lpg w tym samym obciążeniu obecnie na sterowniku tech w trybie tech który działa dużo poprawnej niż stag 300 isa2.
    Okazuje się, że temperatura spalin na lpg w CL jest taka sama lub 10 stopni nizsza niż na PB. Testu dokonalem dla roznych obrotów i obciążeń. Najważniejszy jest OL który pracuje poprawnie na techu. Tu afr był ustawiony taki sam jak na PB czyli 12.6 a egt okazało się niższe o 20 może 30 stopni od tego co na PB. Najwyższe egt na PB jakie udało mi się zaobserwować to 780 stopni. Tak więc poraz kolejny obalam sens montażu lubry i tym razem mit miekkiej glowicy.
    Niestety tech sobie nie radzi tak jak i stag z obsługa cutoff i ten problem pozostal. Tak więc autem można gniesc do odcinki bez problemu.
  • #81
    bandi21
    Level 30  
    psooya więc podaj powód kasowania luzów zaworowych w aucie z LPG co w kończy się poważną usterką silnika.Skoro według ciebie na gazie jest nawet lepiej niż na benzynie.
  • #82
    muczacz
    Level 11  
    bandi21
    po to się reguluje że
    1. jak masz za ubogo występuje wyższa temperatura jak masz za małe luzy występują mikroszczeliny między gniazdem a zaworem i wypalanka zaworowa gotowa
    2. słaby materiał zaworów i gniazd zawory siadają w gniazdach i występuje to samo co wyżej
    Yaris ma gówniane zawory i gniazda musi być ustawiony idealnie.

    psooya zmień sobie kaczadło na samochód
  • #83
    bandi21
    Level 30  
    Yaris nie ma gównianych zaworów tylko niektórzy chcą żeby jeździł na gównie.
    Zasadniczo chodzi o to że gaz spala sie dłużej od benzyny więc temperatura działa na grzybek i to mu szkodzi.
  • #85
    bandi21
    Level 30  
    Tak Robert.Nie jestem badaczem,tak mnie uczyli na szkoleniach z montażu instalacji LPG w Yarisie.Było to 10 lat temu i kurs był zorganizowany przez Toyotę.Myślę że nic się od tamtej pory nie zmieniło.Chyba że facet kłamał?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Temperatura działa dłużej na zawór podczas wydechu.
  • #86
    ociz
    Moderator of Cars
    Spala się dłużej jak jest ubogo i wtedy też EGT jest wyższa. Na benzynie tak samo zawory wypala, tyle że na niej jest dużo węższa granica w której silnik jeszcze jakoś pracuje na nieprawidłowej dawce paliwa.
  • #87
    robokop
    Moderator of Cars
    ociz wrote:
    Spala się dłużej jak jest ubogo i wtedy też EGT jest wyższa.

    No właśnie. W trakcie normalnego spalania temperatura będzie niższa - paliwo LPG jest paliwem energetycznie gorszym. Całe te "kabarety" z paleniem zaworów działy się przy instalacjach mieszalnikowych, gdzie niemożliwością było wyregulowanie prawidłowych wartości składu mieszanki w całym zakresie obciążeń silnika. Przy 4 i 5 generacji, prawidłowo zamontowanych i zestrojonych, problem praktycznie nie występuje.
  • #88
    bandi21
    Level 30  
    Jeśli nawet temperatura będzie niższa to poprzez dłuższy czas spalania zawór przyjmie większą dawkę ciepła.LPG jest paliwem gorszym energetycznie więc z natury będzie bardziej ubogo.Kurs był z instalacji Prins z wtryskami Keichin i tylko te były akceptowane przez Toyotę
    która zezwalała na montaż bez utraty gwarancji tylko pod warunkiem zmiany głowicy na zmodyfikowaną(inne zawory i gniazda)więc problem jednak istnieje.
  • #89
    psooya
    Level 38  
    Przy takich fanaberiach jakie robi ecu pb niestety nie da sie w tym aucie poprawnie dawkowac gazu na podstawie wtrysku pb. Dzis zrobiłem szereg testów ze zniennyn cisnieniem lpg by odwzorowalo to choć trochę sterowanie pb. Niestety jak ol jest poprawny oraz lepiej rusza i problem z cutoff niemal znika tak cl zle dziala. Najlepiej działa tech dawkujac jakoś od obciążenia co skłania mnie do tego, ze ecu pb tez taką ma strategię, jednak tech też doskonały nie jest bo brakuje mo obslugi cutoff. Być może panowie z prinsa to wiedzieli, jednak uważam, że wymiana glowicy nie jest potrzebna gdyz w klasycznych instalacjach po prostu w ol jest za ubogo przy ujęciu nogi z gazu stad wypalone gniazda.
  • #90
    gimak
    Level 39  
    Ja mam Prinsa w corolli i nawinięte na gazie jest 135 kkm. Owszem gniazda siadły, ale nie dopuściłem do tego aby luz zaworowy został skasowany i zawory są nadal szczelne. Dodam, że instalacja została optymalnie ustawiona dopiero po przebiegu około 80 kkm.