Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Husqvarna 137 gaśnie po dodaniu gazu

fvnl 11 Jun 2012 15:21 21465 12
  • #1
    fvnl
    Level 15  
    Witam, mam ten sam problem, po dodaniu gazu silnik gaśnie (charakterystyczny basowy dźwięk w dolocie jak ssie powietrze), w chwili jak silnik 'zdycha' i wyciągnę dźwignię ssania znowu wchodzi na obroty. Objawy braku paliwa w cylindrze.



    Ogólnie pilarka używana ~4 lat amatorsko do cięcia opału na potrzeby domowe, (razem z 254XP czy wykaszarką 343r) za dużo się nie napracowała. Olej do mieszanki zawsze XP, 1:50 itd. Nie było problemów z mocą, zapala od pojedynczych szarpnięć (niestety nie mam czym zmierzyć sprężania).

    Sprawdzony zbiornik, filtr i przewód paliwa - wszystko drożne, i szczelne.
    Gaźnik rozebrany na części pierwsze, wymyty przedmuchany - nie pomogło, membrany wizualnie w porządku, zaworki listkowe itd.
    Łącznik gaźnika z cylindrem szczelny.
    Łącznik impulsowy (~10x10mm za 25PLN) był rozerwany, wymiana nic nie pomogła.
    Pod pokrywką napędu pompy oleju wszystko było 'zakitowane' olejem + pyłem (nie wiadomo czy olej z mieszanki czy z układu smarowania).
    Śruby dolnej pokrywy cylindra jak i mocowania silnika do korpusu nie były w ogóle poluzowane.

    I teraz pytanie co wymienić w pierwszej kolejności:
    1. Gaźnik ZAMA C1Q-W29A ~105PLN (w oryginale siedzi C1Q-W29E).
    2. Łożyska z uszczelniaczami na model firmy FAG po ~21PLN sztuka + pierścień (profilaktycznie ?).
    Mógłbym wymienić te graty na raz, ale po co przepłacać.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    eva23
    Level 9  
    Ja mam podobny problem. Jak silnk jest zimny to pali bez problemu. Mozna dodawać gazu i śmiga, że hej. Jak silnik się dobrze rozgrzeje to na biegu jałowym chodzi spoko, ale jak się dodaje gazu to się dławi. Świeca - OK, qaźnik wyczyszczony, cylinder i tłok - OK bez śladów zatarcia. ??
  • #5
    helena33
    Level 27  
    Sprawdź odpowietrznik zbiornika paliwa. Filtr paliwa, przewód paliwa (może być lekko załamany), rurka impulsowa (ta zielona, lub silikonowa). Łożyska nie piszczą?
  • #6
    eva23
    Level 9  
    Zostały mi już tylko do sprawdzenia łożyska i moduł zapłonu. O ile łożyska wiem jak stwierdzić czy się "kręcą" tak do modułu zapłonu nie wiem jak go zdiagnozować - nie mam przyrządu jakiegoś do sprawdzenia "siły" iskry, bo może być tak, że na ciepłym silniku traci iskrę i kicha wtedy. Ale dzięki za odpowiedź :)
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    eva23
    Level 9  
    pierścienie są ok, może przerwa na zamku jest trochę większa niż 0,2 mm, ale sprężanie jest ponad 10:1 na zimnym i ciepłym silniku więc raczej to chyba nie.
    nie wiem jak sprawdzić moduł zapłonowy :(
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    eva23
    Level 9  
    TŁUMIK JEST RÓWNIEŻ ok tzn niezalepiony nagarem
  • #11
    frantic21
    Level 16  
    Nie chodzi o to, czy łożyska się kręcą, ale czy uszczelniacze są dobre. Odkręć sprzęgło i koło magnesowe i dokładnie obejrzyj, czy na pewno nie ma dziury w uszczelniaczu, czy wał nie chodzi góra dół (od strony sprzęgła). No i oczywiście rurka impulsowa musi być szczelna i dobrze założona - jak się podwinie to będzie lewe powietrze.
  • #12
    fafik1234
    Level 9  
    Ja miałem podobny problem i była membramka góra pęknięta. Wymieniłem i nie ta piła.
  • #13
    eva23
    Level 9  
    Dzięki za posty, faktycznie membrana była zła. Po wymianie działa :))