Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Husqvarna 137 gaśnie po dodaniu gazu

fvnl 11 Cze 2012 15:21 8682 12
  • #1 11 Cze 2012 15:21
    fvnl
    Poziom 15  

    Witam, mam ten sam problem, po dodaniu gazu silnik gaśnie (charakterystyczny basowy dźwięk w dolocie jak ssie powietrze), w chwili jak silnik 'zdycha' i wyciągnę dźwignię ssania znowu wchodzi na obroty. Objawy braku paliwa w cylindrze.

    Ogólnie pilarka używana ~4 lat amatorsko do cięcia opału na potrzeby domowe, (razem z 254XP czy wykaszarką 343r) za dużo się nie napracowała. Olej do mieszanki zawsze XP, 1:50 itd. Nie było problemów z mocą, zapala od pojedynczych szarpnięć (niestety nie mam czym zmierzyć sprężania).

    Sprawdzony zbiornik, filtr i przewód paliwa - wszystko drożne, i szczelne.
    Gaźnik rozebrany na części pierwsze, wymyty przedmuchany - nie pomogło, membrany wizualnie w porządku, zaworki listkowe itd.
    Łącznik gaźnika z cylindrem szczelny.
    Łącznik impulsowy (~10x10mm za 25PLN) był rozerwany, wymiana nic nie pomogła.
    Pod pokrywką napędu pompy oleju wszystko było 'zakitowane' olejem + pyłem (nie wiadomo czy olej z mieszanki czy z układu smarowania).
    Śruby dolnej pokrywy cylindra jak i mocowania silnika do korpusu nie były w ogóle poluzowane.

    I teraz pytanie co wymienić w pierwszej kolejności:
    1. Gaźnik ZAMA C1Q-W29A ~105PLN (w oryginale siedzi C1Q-W29E).
    2. Łożyska z uszczelniaczami na model firmy FAG po ~21PLN sztuka + pierścień (profilaktycznie ?).
    Mógłbym wymienić te graty na raz, ale po co przepłacać.

    1 12
  • #2 11 Cze 2012 16:01
    1684985
    Usunięty  
  • #4 30 Lis 2012 13:36
    eva23
    Poziom 7  

    Ja mam podobny problem. Jak silnk jest zimny to pali bez problemu. Mozna dodawać gazu i śmiga, że hej. Jak silnik się dobrze rozgrzeje to na biegu jałowym chodzi spoko, ale jak się dodaje gazu to się dławi. Świeca - OK, qaźnik wyczyszczony, cylinder i tłok - OK bez śladów zatarcia. ??

    1
  • #5 03 Gru 2012 21:50
    helena33
    Poziom 27  

    Sprawdź odpowietrznik zbiornika paliwa. Filtr paliwa, przewód paliwa (może być lekko załamany), rurka impulsowa (ta zielona, lub silikonowa). Łożyska nie piszczą?

    0
  • #6 04 Gru 2012 06:52
    eva23
    Poziom 7  

    Zostały mi już tylko do sprawdzenia łożyska i moduł zapłonu. O ile łożyska wiem jak stwierdzić czy się "kręcą" tak do modułu zapłonu nie wiem jak go zdiagnozować - nie mam przyrządu jakiegoś do sprawdzenia "siły" iskry, bo może być tak, że na ciepłym silniku traci iskrę i kicha wtedy. Ale dzięki za odpowiedź :)

    0
  • #7 04 Gru 2012 08:29
    39006
    Usunięty  
  • #8 04 Gru 2012 09:35
    eva23
    Poziom 7  

    pierścienie są ok, może przerwa na zamku jest trochę większa niż 0,2 mm, ale sprężanie jest ponad 10:1 na zimnym i ciepłym silniku więc raczej to chyba nie.
    nie wiem jak sprawdzić moduł zapłonowy :(

    0
  • #9 04 Gru 2012 09:56
    39006
    Usunięty  
  • #10 04 Gru 2012 14:54
    eva23
    Poziom 7  

    TŁUMIK JEST RÓWNIEŻ ok tzn niezalepiony nagarem

    0
  • #11 04 Gru 2012 18:05
    frantic21
    Poziom 15  

    Nie chodzi o to, czy łożyska się kręcą, ale czy uszczelniacze są dobre. Odkręć sprzęgło i koło magnesowe i dokładnie obejrzyj, czy na pewno nie ma dziury w uszczelniaczu, czy wał nie chodzi góra dół (od strony sprzęgła). No i oczywiście rurka impulsowa musi być szczelna i dobrze założona - jak się podwinie to będzie lewe powietrze.

    3
  • #12 03 Sty 2013 14:37
    fafik1234
    Poziom 9  

    Ja miałem podobny problem i była membramka góra pęknięta. Wymieniłem i nie ta piła.

    0
  • #13 03 Sty 2013 14:51
    eva23
    Poziom 7  

    Dzięki za posty, faktycznie membrana była zła. Po wymianie działa :))

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo