Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Otarcie na tłoku w silniku 2T

11 Cze 2012 19:20 3949 17
  • Poziom 12  
    Witam.

    Silnik po remoncie w którym wymieniłem wał i łożyska jak i cylinder z tłokiem i po jakiś 500km coś mnie tkneło i zerkłem na tłok a tam takie otarcie :|

    Czy to może być wina źle osadzonego wału ??

    Otarcie na tłoku w silniku 2T
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 28  
    Witam,
    Jeśli wał nie tarł o kartery to raczej nie to. Wygląda na to jakby tłok spuchł i silno tarł o tuleję cylindra. Jak się schodzą pierścienie u tulei cylindra??
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Tak daleko to nie zaglądałem wiec nie wiem czy wał ociera, a co do pierścieni to na co zwrócić uwagę ??
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 28  
    Te pierścienie wyglądają jakby miały startą tą chromowaną powierzchnie. Jak będziesz sprawdzał pierścienie w tulei cylindra to sprawdź jaka jest szczelina na pierścieniu. Jak jest duża to pierścienie do wymiany.
  • Poziom 12  
    Jest szansa ze to kwestia złego docierania ??

    Bo Naraku to raczej nie bubel ??
  • Poziom 38  
    Zawsze jest taka szansa- nadmierne powerowanie, albo zamulanie, słabe chłodzenie i smarowanie.
  • Poziom 12  
    Teraz pytanie jak bardzo to wpłynęło na żywotność silnika i czy już odkładać kasę na nowy cylek ??

    Odnośnie docierania to myślę że to jest główną przyczyną tego stanu bo już tak po około 250km często dawałem mu w "palnik" bo nie miałem odniesienia km ehhh
  • Poziom 28  
    jesli jakas kompresja jeszcze jest to powinno jezdzic (jak brakuje mocy to proponuje tz. ''szlif'') chyba taniej od nowego cylka?.
  • Poziom 12  
    Silnik pracuje normalnie i mocy mu nie brak.

    A odnośnie tego otarcia to na cylindrze tego prawie nie widać nie to co na tłoku,smarowanie na pewno jest bo wszystko w środku ładnie tłuste było tylko nie wiem skąd zielony kolor skoro olej jest niebieski nawet widać to na fotce na spodzie tłoka od wewnętrznej strony.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Pany :) tłok jest czarny w okolicach przetarcia, czyli zła regulacja silnika na dotarciu (źle ustawiony skład mieszanki w gaźniku). Za bogata mieszanka, nie dopalała się, powodując odkładanie się nagaru na tłoku, a jak już silnik dostał w pi..de to ten nagar postanowił się odkleić i zrobić parę rysek na tłoku.
  • Poziom 12  
    No to zbyt bogata jest ta mieszanka czy uboga?
    Góra tłoka jest czarna, czy zbyt bogato?

    Tylko myślę jak to możliwe skoro wcześniej jeździłem na 49ccm a teraz jest 70ccm czyli powinien mieć mniej paliwa ehhhh.


    Aaaaa i jeszcze jedna sprawa, która będzie się pokrywać z teorią przegrzania, raz go przeciągnąłem na prostej ze 2km i aż w pewnej chwili silnik przymuliło i to była chyba ta chwila :|
  • Poziom 28  
    Góra tłoka zawsze będzie czarna tylko chodzi o to jak gruba jest warstwa nagaru (gruba warstwa, jeśli bogata mieszanka).
    Mieszanka była uboga, gaźnik wyregulowany (lub wymieniony) po zmianie cylindra?.
    Więcej tlenu + mało paliwa (uboga mieszanka) = wysoka temperatura spalania,
    co powoduje szybsze nagrzewanie silnika i do wyższych temperatur,
    co z kolei spowodowało napuchnięcie tłoka i przytarcie.
  • Poziom 11  
    Teraz jedyne co możesz zrobić to zmierzyć kompresje na tym i jeśli bedzie za niska zrobić szlif i wyminieć tłok. Oby nie na meteor. Ten nigdy już nie bedzie jak nowy i nigdy nie bedzie miał takiej kompresji jak nowy. A na drugi raz trzeba sumiennie docierać.
  • Poziom 12  
    Nagaru tak na oko będzie z góra 0,5mm.
    Gaźnika nie zmieniłem bo kasy brakło a co do regulacji to wiadomo bo chodź by zmiana paliwa lub temperatury otoczenia i praca silnika jest inna ale czy regulacja odpowiednia dla silnika tego już nie wiem :|

    A kompresji nie mam czym zmierzyć :cry:
  • Poziom 42  
    mod22 napisał:
    Góra tłoka zawsze będzie czarna tylko chodzi o to jak gruba jest warstwa nagaru (gruba warstwa, jeśli bogata mieszanka).
    Mieszanka była uboga, gaźnik wyregulowany (lub wymieniony) po zmianie cylindra?.
    Więcej tlenu + mało paliwa (uboga mieszanka) = wysoka temperatura spalania,
    co powoduje szybsze nagrzewanie silnika i do wyższych temperatur,
    co z kolei spowodowało napuchnięcie tłoka i przytarcie.


    Popieram w całej rozciągłości.
    Dodam tylko, że częsta przyczyną zbyt ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej a przez to wysokich temperatur są puszczające simmeringi. W granicznych przypadkach (ja spotkałem się z dwoma) grozi dziura w tłoku.
    Bez szczelności "pod tłokiem" nie pomoże najlepsza regulacja najlepszego gaźnika. Nieszczelność ją wręcz uniemożliwia.
  • Moderator Samochody
    mod22 i jack63 fizycy to z was raczej nie będą - poplątaliście zjawiska. Uboga mieszanka nie będzie ani przez zbyt mały w stosunku do pojemności cylindra przelot gaźnika, ani przepuszczające uszczelniacze wału. Poczytajcie sobie jak działa zwężka Venturiego. Przepalone denko tłoka to najczęściej zbyt dużą temperatura w komorze spalania i zjawiska erozyjne, związane właśnie z mieszanką, ale z racji właśnie niedoskonałości układu gaźnika i chłodzenia silnika - spotykane najczęściej kiedyś w Jawach.