Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cordoba 1.9 TDI AHU - nie odpala , sprawdzone wszystko.

12 Cze 2012 09:26 14778 43
  • Poziom 36  
    Witam . Piszę tutaj , ponieważ jesteście moją ostatnią deską ratunku .
    Pacjent to seat cordoba 1.9tdi 90km AHU . Pewnego dnia po prostu już nie odpalił po postoju . Pierwsza myśl ? Podłączamy tester i patrzymy . Co jest ? Zero Błędów .
    Dalej wstępne oględziny elektryki , przekaźniki , stan paliwa , drożność filtra . Wszystko w porządku .Czas na kolejne próby . Może kluczyk ? Niestety , dwa pozostałe znalezione też nie załatwił sprawy .
    Podczas prawie miesięcznej walki z tym pojazdem , pompa wtryskowa została zawieziona do regeneracji , po raz trzeci ustawiony rozrząd , zdjęta pokrywa , wymieniony czujnik położenia wału. Dokładnie sprawdzona elektryka ( mój sterownik w innym tdi odpala ) , wszystkie przekaźniki .
    Dodam też , że pali od strzała jak poczęstujemy go czymś w dolot , ale chodzi tylko tyle , ile tego napsikamy. Ciśnienie na cylindrach jest , żadnych klinów nie pościnało , wszystko ustawione jest tak jak być powinno . Po odkręceniu jednego z przewodów wys. Ciś i przykręceniu osobnego wtrysku , paliwo przez niego jest rozpylane . Także paliwo podaje . Ja , jak i szwagier (właściciel mechanik w dodatku ) już nie mamy pojęcia co mu dolega .Dodam , że ciąganie go na lince nie dało nic. Nawet paliwo zostało wymienione na nowe.

    W elektrodowiczach cała nadzieja !
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 33  
    Pompa żle zregenerowana, podaje paliwo za póżno. Chyba masz VP-37?.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 36  
    Pompa była robiona u Pana , który ma najlepszą opnie i wiedzę w mojej okolicy . Nie dodałem jeszcze , że była podmieniana pompa wtryskowa na identyczną , wyjętą z palącego samochodu . Objawy te same . Paliwem psika , nie odpala .. . Ja tej drugiej pompie próbowaliśmy zmieniać dawki regulując nastawnikiem w obie strony delikatnie . Silnik nawet nie wykazuje chęci odpalenia.
  • Poziom 12  
    a czy to jest motor z pompą na pasku rozrządu to jeśli jest możliwość sprawdz na vagu kanał 000 i pierwszą pozycje czy jest ok. wartości 50
  • Poziom 35  
    A co sie dzieje na plaku?
  • Poziom 39  
    Wtryskiwacze te w silniku sprawdzone? Otwierają się?
  • Poziom 35  
    A jak ci pokazuje kąt wtrysku w vagu, timmingi itp., temperature silnika, obroty?
  • Poziom 12  
    a co ci pokazuje w miejścu które ci wskazałem ono jest odpowiedzialne za start silnika
  • Poziom 33  
    Jak chcesz sprawdzić kąt bez pracującego silnika?

    Sprawdzony został klin na wale?

    Odepnij zasilanie elektrozaworu w pompie i wyjmij przekaźnik 109. Wtedy zasil z aku elektrozawór i próbuj palić.
  • Moderator Samochody
    nici napisał:

    Dodam też , że pali od strzała jak poczęstujemy go czymś w dolot , ale chodzi tylko tyle , ile tego napsikamy.
    Cytat:

    . Po odkręceniu jednego z przewodów wys. Ciś i przykręceniu osobnego wtrysku ,
    paliwo przez niego jest rozpylane .

    Te dwa cytaty wzajemnie się wykluczają, to jest nie możliwe. Albo masz uszkodzoną głowice pompy i nie ma siły przebić wtrysków, albo masz o kilkadziesiąt stopni przestawioną pompę. Zdaje mi się że nawet przy przestawieniu ±2 ząbki na kole pompy, po podaniu plaka silnik powinien podtrzymać obroty.
    Cytat:
    .Dodam , że ciąganie go na lince nie dało nic.
    Boski pomysł.
    Cytat:
    Ciśnienie na cylindrach jest , żadnych klinów nie pościnało , wszystko ustawione jest tak jak być powinno

    Obawiam się że nie, bo niby czemu nie odpala? Klinów masz aż dwa, żeby obydwa zobaczyć musisz zdjąć i dolne koło rozrządu i koło pompy, ciśnienie sprężania pewne tez sprawdzone "na oko" Jak dla mnie to max godzina do ustalenia przyczyny.
  • Poziom 12  
    sprawdziłeś kąt tak jak mówiłem masz tu manual Link
  • Poziom 13  
    Sprawdź może zasilanie paliwa z pominięciem zbiornika,i filtra.Podłącz zewnętrzną bańke z ropką,zalej pompe,odpowietrz na pompie i nakrętkach wtrysków i jazda!Powodzenia,jak dla mnie zapowietrzanie zasilania w paliwo,lub koniec pompy po stronie niskiego ciśnienia(łopatki).Druga możliwość to imobiliser który otwiera zawór start na pompie.Pzdr.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    nici napisał:
    Nie dodałem jeszcze , że była podmieniana pompa wtryskowa na identyczną , wyjętą z palącego samochodu

    Nie ma prawa zapalić, test był niepotrzebny. Twoja pompa też jest z jakiegoś powodu blokowana, może czujnik obrotów na pompie zwalony... Może brak dobrej masy, może sterownik nie ma komunikacji z pompą, toż to prosty układ, do odpalenia w godzinę.
  • Poziom 36  
    Tak Panowie , wszystko się zgadza . Układ prosty . Już jeden mechanik się połamał na tym a podobno jest niezły . Generalnie przyczyna awarii nieznana . Seat jeździł bez problemu , został zgaszony i już nie zapalił . Immo odpada na bank .

    robokop , nie wyklucza ale tak jest ! Też nie mogliśmy w to uwierzyć . Testowy wytrysk nawet sprawdzał mi kolega na maszynie i jest ok . Pompa go otwiera . Paliwo z butelki było podłączane . Układ odpowietrzany setki razy .

    Ja osobiście podejrzewam usterkę elektryczną . Do momentu awarii chodził bez zarzutu! Tylko gdzie szukać ? Jak będę miał dostęp do auta , popatrze vagiem na aspekty jakie sugerujecie . To już miesiac jak walczymy z tym dziadostwem . Sprawdzone było wszystko ( tak mi się wydaje )
  • Poziom 34  
    A dymi jak krecisz normalnie chcac odpalic go z ropy a nie na plaku?
  • Poziom 34  
    jakby ci pompa prawidlowo przebijala wtryski a wtrysk byl nie w tym momencie co trzeba to po chwili krecenia w garazu ma byc az bialo.Znakiem tego niejest tak jak piszesz,poniewaz skoro twierdzisz ze wszystko dobre i pompa wtryski przebija,mechanicznie wszystko gra to dlaczego niepali.
    Zacznij wszystko jeszcze raz od poczatku,sprawdz dokladnie mechanike,aczkolwiek jak chodzi normalnie na plaku to mechanika bedzie git.Zostaloby ze niejest wysterowana pompa tak jak powinna.
    a sparwdzales kostke stacyjki?
  • Poziom 39  
    Vagiem ciśnienia nie sprawdzisz.
    Masz zasilanie sterownika w momencie kręcenia rozrusznikiem?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    nici napisał:
    Zaczynam szukać w elektryce raz jeszcze ..

    Słusznie. Schemat w rękę i zacząć od sprawdzania zasilań, żarówką! Potem połączenie ECU z pompą. Też prześwietlić przewody.
    trans-serwis napisał:
    Masz zasilanie sterownika w momencie kręcenia rozrusznikiem?
    Nawet jakby na rozruszniku nie miał, bo padnięta kostka to po plaku by zalapał, po puszczeniu rozrusznika.
  • Moderator Samochody
    Panowie, napisał przecież w 1 poście:
    nici napisał:
    Po odkręceniu jednego z przewodów wys. Ciś i przykręceniu osobnego wtrysku , paliwo przez niego jest rozpylane

    VAG nic tu nie pomoże, tak samo jak grzebanie w elektryce. Przyczyna czysto mechaniczna, albo autor nic nie sprawdził tak naprawdę i pisze bzdury. Zły siedzi w silniku i płomień zdmuchuje?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakie rozpylanie, pewnie sobie pokapuje, a w garnku nawet nie tryśnie.
  • Admin grupy Samochody
    Czujnik wału do sprawdzenia i połączenie z ecu.I vagiem sprawdzić czy widzi obroty przy kręceniu.Odcięcie zapłonu to jakieś posiada?Jakiś alarm dokładany?