Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso 1,6 HDI (2006) obrotomierz

12 Cze 2012 14:39 12159 16
  • Poziom 8  
    Mam Xsarę Picasso HDI (110 KM) z 2006 roku. Bardzo brakowało mi obrotomierza, którego producent nie montuje w tych samochodach. Podłączenie pod alternator nie wchodziło w rachubę (brak złącza diagnostycznego na alternatorze a jego wyciągniecie, by zrobić podejścia pod diodę, to koszmar). Podłączenie pod kable w/n również nie wchgodziło w rachubę - bo to diesel.
    Kupiłem obrotomierz z fajnym, zielonym wyświetlaczem cyfrowym, który miał być dobry dla mnie (przyjmuje impulsy 5V). Miałem go jedynie podłączyc pod jeden z kabli komputera. Okazało się jednak, że takie rozwiązanie jest dobre dla starszych diesli Citroena a zupełnie nie jest skuteczne w moim przypadku. - U mnie wszystko idzie po magistrali CAN i obrotek głupieje. - Po wpięciu się w większość kabli jakie wychodzą z komputera, urządzenie wyświela na wolnych obrotach 800 lub 810 obr/min ale po dodaniu gazu - wariuje i wyświetla Bóg wie co.
    PROSZĘ O POMOC I RADĘ !!!
    Czy ktoś poradził sobie już z problemem obrotomierza w 1,6 HDI (110 KM, 16V), produkcja po roku 2006? - Te same rozwiązania są pewnie w Beringo, C-4 i C-4 Picasso (silnik DV6) - będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i informacje. Zaznaczam, że jestem skończonym ignorantem technicznym i proszę o dostosowanie wypowiedzi do mojego poziomu rozumienia tematu.
  • HelukabelHelukabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 8  
    Dzięki za cenną radę. Też myślałem o impulsie z czujnika wału ale gdzie go znaleźć? Serwisówkę silnika dv6 w pdf znalazłem już wcześniej i ściągnąłem w całości. Może jej nie przeanalizowałem dokładnie ale chyba tam nie znajdę tej informacji. Jeśli masz Kolego praktyczną wskazówkę, gdzie szukac tego sygnału - proszę o bardziej szczegółowe informacje.
  • Poziom 17  
    A z wtryskiwacza próbowałeś ?
  • Poziom 8  
    Pobieranie sygnału z wtryskiwacza, to chyba ślepa uliczka, bo liczba wtrysków jest przecież zmienna w zależności od obciążenia i charakteru pracy silnika (wtrysk wielokrotny) ale dzięki za podpowiedź i dobre chęci.
    Myślę, że faktycznym rozwiązaniem problemu (jakże oczywistym!) jest pobranie sygnału z czujnika obrotów wału korbowego. Ciekawi mnie jednak, czy ktoś nie zna parametrów pracy takiego czujnika w silnikach PSA 1,6 HDI, jakie prądy, czy impulsy tam płyną? A może ma ktoś opis i dane techniczne takiego czujnika?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Znakomita rada, aby szukać sygnału dla obrotka przy czujniku wałka rozrządu. - Dzieki za wskazówkę.
    Z wielkim trudem znalazłem, bo w 1,6 HDI 110 KM wcale nie widać tego czujnika pod kolektorem dolotowym powietrza. Na szczęście dostrzegłem kabelki od tego czujnika - tuż przy kolanie rury recylkulacji spalin wąska wiązka nad górną częścią pokrywy rozrządu, ze złączką, wpiętą od dołu w płaską sopkę wystającą prawdopodobnie z pokrywy rozrządu.
    Po wypięciu złączki (kołeczek na złączce) widoczne 3 kable: masa, zasilanie 5V i ten, o który chodzi (u mnie jasnobrązowy). Mierzony uniwersalnym miernikiem prąd na tym kabelku (na chodzącym silniku), to ok. 0,1V, choć w rzeczywistości są to chyba impulsy - piki 5-cio Voltowe. Wpięcie się w ten kabel ożywiło mój obrotomierz. Zaczął działać stabilnie, choć pokazuje z błędem wynikającym z jego konstrukcji od 560 do 3.840 obr./min. - Muszę się skontaktować w tej sprawie z producentem urządzenia - obrotomierz cyfrowy, przyjmujący sygnały niskonapięciowe ok. 5V (SPIDER Wieliczka - www.spider24.pl , 12-2784259). Pasuje do cyfrowej deski rozdzielczej Pikusia i fajnie wygląda.
    Mam wreszie sygnał, resztę dopracuję. Próby szukania sygnału w komputerze były bez sensu, bo to CAN i wszystko jest razem wymieszane.
    Dzięki za zainteresowanie sprawą i pomoc w rozwiązaniu problemu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Bardzo Ci dziękuję Kolego georgesgr. Jesteś Dużej Klasy Gość. Wygląda na to, że wiesz na ten temat wszystko i jesteś jedynym facetem, którego rady przyniosły rozwiązanie problemu. - Strzał w impulsy wałka rozrządu i wyjaśnienie różnicy wskazań były bezbłędne. Rzeczywiście muszę wymienić kwarc w moim obrotomierzu, ale to już zrobi producent. - Dzięki.
  • Poziom 11  
    Witam, robię tak samo ale niestety nie mogę uruchomić silnika. Jak jest uruchomiony i podłącze pod ten kabel to działa. Dlaczego ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Droższy obrotomierz będzie działał? Gdzie kupić lub jak zrobić taką izolację ? ZibiKG tego nie potrzebował.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Nie widzę tu nic skomplikowanego. Obrotomierz jest cyfrowy, ma trzy kable-zasilanie,masę, przewód właściwy. Zasilanie jest podpięte bezpośrednio pod plus a przewód właściwy do kabla rozrządu-zielony na zdjęciu

    Xsara Picasso 1,6 HDI (2006) obrotomierz Xsara Picasso 1,6 HDI (2006) obrotomierz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Obrotomierz nie jest skomplikowany, ale coś jest źle bo nie odpala, fabrycznie go tam nie było. W takim wypadku najlepiej gdyby dało się coś dolutować do tego kabelka, ale jak się nie da to się nie da.
  • Użytkownik usunął konto