Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ułamane łopatki wentylatora karty graficznej

12 Cze 2012 14:58 8992 36
  • Użytkownik usunął konto  
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Dlaczego przemyśliwujesz o zmianie całego układu chłodzenia a nie samego wentylatora?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Wstaw zdjęcie chłodzenia, abyśmy zobaczyli jak dokładnie wygląda.
    Najprościej będzie dopasować jakiś wentylator i wkręcić go bezpośrednio w radiator.
  • Poziom 23  
    Raczej trudno Ci będzie zmienić wentylator, ze względu na tą metalową osłonkę.
    Jeżeli nie zależy Ci na względach estetycznych to możesz kupić jakiś zwykły 80mm wentyl i go zamontować
  • Użytkownik usunął konto  
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Tylko obudowę (osłonę) układu chłodzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Sprawdź jeszcze czy na pewno masz tam miejsce na 80mm wentyl, bo standardowo jest to 75mm. Może okazać się, ze będziesz musiał lekko ten wentyl przetrzeć bo bokach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Tam są 8x8x1 cm wentylatory PWM, całość wygląda tak:

    Ułamane łopatki wentylatora karty graficznej

    Nie tak łatwo dostać idealny zamiennik, który będzie pasował do tego chłodzenia.

    Chodzi o coś z PWM, wyglądającego podobnie :
    http://www.evercoolusa.com/?p=589

    W ostateczności można upchać zwykły wentylator bez PWM jak się zmieści, ale nie wiem, czy to nie wpłynie ujemnie na obieg powietrza:
    http://sklep.soft-pc.pl/p6782,bestfan-80mm-10mm-slim-line.html

    Ja w takich przypadkach stosuję wentylator PWM od chłodzenia Akasa:
    http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=produc...rs&type_sub=Low%20Profile&model=AK-CC1101EP02
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Trzeba zdemontować całe chłodzenie. Masz już nowy wentylator na zastępstwo, czy będziesz eksperymentował?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Jak wymienisz ten wentylator, czy zdejmiesz osłonę i będą ślady to i tak stracisz gwarancję. Gwarancja zabrania wszelkiej ingerencji osób trzecich w kartę i kieruje w razie uszkodzeń do swojego serwisu.
  • Poziom 27  
    Więc skoro karta ma gwarancję to po co z nią kombinować? Jeżeli taka ingerencja narusza w jakiś sposób warunki gwarancji to chyba nie warto samemu nic robić? Oddaj ją lepiej do serwisu, bo samemu można czasem więcej namieszać niż naprawić, tym bardziej że nie wiesz jak się za to zabrać. Wymienią Ci uszkodzony wentylator na taki jaki powinien się tam znajdować. Powiedz jak to się stało, że karta ma urwane aż trzy łopatki?
  • Poziom 19  
    Pięknie radzisz Razor509 koledze ale zapomniałeś dodać że za wymianę wentylatora (lub całego chłodzenia) będzie kolega musiał zapłacić i to pewnie nie małą kasę. Same łopatki chłodzenia nie odpadły. Taniej wyjdzie jak zdemontuje uszkodzony wentylator i założy na opaski wentylator 80x80 podłączając do jakiegoś kontrolera obrotów.
  • Poziom 27  
    sokar78 napisał:
    Pięknie radzisz Razor509 koledze ale zapomniałeś dodać że za wymianę wentylatora (lub całego chłodzenia) będzie kolega musiał zapłacić i to pewnie nie małą kasę. Same łopatki chłodzenia nie odpadły. Taniej wyjdzie jak zdemontuje uszkodzony wentylator i założy na opaski wentylator 80x80 podłączając do jakiegoś kontrolera obrotów.

    Tylko sprawa nie jest taka prosta jak Ci się wydaje. Żeby wymienić ten wentylator należy zdemontować całe chłodzenie. Wiadomo, że grzebanie przy karcie wiąże się z utratą gwarancji, ale nie chodzi tylko o to. Autor nie bardzo wie jak się za to zabrać, dlatego bezpieczniej byłoby po prostu oddać kartę do serwisu w ramach gwarancji.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Gwarancji raczej nie anuluje, natomiast słono sobie policzy za wiatrak i wymianę. Natomiast po usłyszeniu ceny wymiany jeśli autor postu zrezygnuje z usługi, to faktycznie mogą, a nawet na pewno cofną mu gwarancję.
  • Poziom 43  
    Wyłamane łopatki to jest to uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega gwarancji i nie zostanie z tego tytułu naprawione.

    Wentylator można wymienić samodzielnie, chyba, że ktoś nie radzi sobie z tematem, to wtedy serwis.
  • Poziom 36  
    jurek.adam napisał:
    Skoro wentylator ma wyłamane łopatki to jest to uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega gwarancji i nie zostanie z tego tytułu naprawione.

    Wentylator można wymienić samodzielnie, chyba, że ktoś nie radzi sobie z tematem, to wtedy serwis.


    Tu nie chodzi o to, że serwis mu to zrobi za darmo, bo nikt wątpliwości nie ma, że tak nie będzie.
    Natomiast chodzi o to, że jeśli wykona naprawy samodzielnie to straci gwarancję.
  • Poziom 43  
    Nic takiego nie będzie miało miejsca. Jak odniesie kartę do sklepu, to mu jej nie przyjmą, a nawet gdyby cudem przyjęli, to muszą ją odesłać dalej, aż w końcu karta trafi do autoryzowanego serwisu, gdzie wykonywane są naprawy podlegające gwarancji. Nikt nie będzie naprawiał uszkodzeń mechanicznych i wystawiał na to rachunku, bo nie ma takiej procedury, to nie serwis za rogiem.
  • Poziom 36  
    jurek.adam napisał:
    Nic takiego nie będzie miało miejsca. Jak odniesie kartę do sklepu, to mu jej nie przyjmą, a nawet gdyby cudem przyjęli, to muszą ją odesłać dalej, a ż w końcu karta trafi do autoryzowanego serwisu, gdzie wykonywane są naprawy podlegające gwarancji. Nikt nie będzie naprawiał uszkodzeń mechanicznych i wystawiał na to rachunku, bo nie ma takiej procedury, to nie serwis za rogiem.



    To się mylisz. Niby nie komputer, ale nawigacja Navroad - uwaliłem sobie lcd. Odesłałem na serwis, tam stwierdzili że matryca uszkodzona, nie podlega gwarancji, i matryca plus wymiana 130 zł ze względu że naprawa nie gwarancyjna. Zapłaciłem, przysłali dostałem dodatkową nową gwarancję na LCD.
  • Poziom 43  
    Kolego nie rób z jakiegoś dziwnego pojedynczego przypadku dotyczącego innego sprzętu reguły i nie twórz teorii.
  • Poziom 36  
    Laptopy też odsyłałem na gwarancję, bo klient zalał soczkiem klawiaturę i płytę mi nie powiedział, a jak laptop na gwarancji do go nie rozbierałem. I z serwisu Acera np dostawałem info, że uszkodzona klawiatura, płyta główna nie podlega gwarancji, ale za 800 za płytę plus 140 za klawiaturę i 100 wymianę to to wymienią i będzie na to gwarancja.
  • Poziom 27  
    Moim zdaniem wszystko zależy od samej usterki. Kiedyś odesłałem na gwarancję płytę główną w której padła karta dźwiękowa oraz sieciowa po nazwijmy to "wyładowaniach atmosferycznych" i mimo, że to była ewidentnie moja wina, warunki gwarancji nie uwzględniały napraw w tego typu sytuacjach, to jednak sprzęt został naprawiony i co najważniejsze nie musiałem dopłacać do tego interesu. Jednak prawda jest taka, że autor ma wybór i sam zadecyduje co zrobić w tej sytuacji. Szkoda się tutaj rozwodzić i nabijać kolejne posty w tej kwestii : ).
  • Poziom 21  
    Razor509 napisał:
    Moim zdaniem wszystko zależy od samej usterki. Kiedyś odesłałem na gwarancję płytę główną w której padła karta dźwiękowa oraz sieciowa po nazwijmy to "wyładowaniach atmosferycznych" i mimo, że to była ewidentnie moja wina, warunki gwarancji nie uwzględniały napraw w tego typu sytuacjach, to jednak sprzęt został naprawiony i co najważniejsze nie musiałem dopłacać do tego interesu. Jednak prawda jest taka, że autor ma wybór i sam zadecyduje co zrobić w tej sytuacji. Szkoda się tutaj rozwodzić i nabijać kolejne posty w tej kwestii : ).

    W takiej sytuacji oni nie bardzo są w stanie udowodnić, że wyładowanie zewnętrzne uszkodziło płytę, a nie chwilowe przepięcie na niej.
    Uszkodzone mechaniczne - typowe uderzenie, jest łatwo udowodnić, tak samo jak zalania.

    Ja kiedyś, źle ustawiłem przełącznik 110/220 na zasilaczu - walnęło potężnie i ... wymienili, bo nie są w stanie udowodnić, że to moja wina była. A zasilacz nówka. Jednak jak piszę, urwanie łopatek jest uszkodzeniem mechanicznym i tego nie naprawią - chyba, że dasz radę udowodnić, że nie jest to uszkodzenie mechaniczne a wentylator się sam rozpadł (ale nie wiem jak to zrobić)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Oficjalnym kanałem przez sklep tego nie załatwisz, mogą odesłać jedynie w ramach gwarancji, ale już Ci powiedzieli jakie są szanse. Odrzucenie reklamacji z powodu tak widocznego uszkodzenia mechanicznego to norma.

    Sam poszukaj autoryzowanego serwisu MSI, zadzwoń do nich i dowiedz się ile będzie kosztowała płatna wymiana takiego wentylatora. Jeśli podadzą przystępną cenę (mało prawdopodobne), to wyślesz im kartę na swój koszt. Powinni w karcie gwarancyjnej odnotować taką naprawę i jest to jedyna szansa, że w ogóle nie stracisz gwarancji. Na coś takiego nie każdy serwis się godzi, bywa też, że zgodzą się naprawić, ale nie podbiją karty, bo umowa z producentem zabrania itd. Nie zdziw się też jak zaproponują Ci wymianę całego chłodzenia.

    Możesz też kupić wentylator, zamontować i nie przejmować się gwarancją. Wybór należy do Ciebie.