Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie modele maja oscynkowane blachy?

cyclone4 12 Cze 2012 19:42 84844 17
  • #1 12 Cze 2012 19:42
    cyclone4
    Poziom 16  

    Szukam jakiegoś samochodu i zastanawiam się czy celować w modele z ocynkowanymi blachami - wiadomo w miastach sypia na potęgę sól. Jeśli wiecie wpisujcie proszę jakie modele maja ocynkowane blachy.

    0 17
  • #2 12 Cze 2012 20:05
    ociz
    Moderator Samochody

    Ocynk to wcale nie jest takie dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Jest tylko szybkie więc i tanie dla producenta. Ale zawsze lepsze to niż zostawianie prawie gołych blach w trudniej dostępnych miejscach.

    -3
  • #3 12 Cze 2012 20:09
    kamil907
    Poziom 28  

    To zależy jakie roczniki masz na myśli i w jakim budżecie szukasz auta. Ogólnie wybór auta z ocynkiem to dobry pomysł bo trzymają się zdecydowanie lepiej jesli nie były bite. Miałem przez kilka lat peugeota 405 i trzymał się bardzo dobrze, rdzy nie dało się na nim uświadczyć mimo iż stał pod chmurką. Teraz mam opla i widzę, że już nie jest tak wesoło. Trzeba zdecydowanie bardziej dbać o stan nadwozia i póki co się to udaje bo rdza się nie pojawia ale zobaczymy jak długo.

    2
  • #4 12 Cze 2012 20:12
    seba70838
    Poziom 12  

    Audina 80-tka koleżka ma 22 letnią i zero rdzy.

    4
  • #5 12 Cze 2012 20:41
    tzok
    Moderator Samochody

    Np. wszystkie osobowe modele FIATa produkowane od drugiej połowy lat '90 we Włoszech i Polsce (poza Uno) mają ocynk.

    0
  • #6 12 Cze 2012 20:57
    0__0
    Poziom 30  

    Ale kiepski z tego co widać czasem na ulicach -ważne jest nie tylko czy jest ocynk ale jak gruba jest warstwa cynku bo cynk działa w ten sposób że chroni stal sam się rozpuszczając więc przy cienkiej warstwie cynku po paru latach w szczególnie narażonych miejscach po ocynku jest już tylko wspomnienie.Istotne jest też w jaki sposób nakładany jest cynk - najlepsze efekty przynosi o ile pamiętam ocynk ogniowy ale w motoryzacji stosowany jest chyba tylko na ramy .

    2
  • #7 12 Cze 2012 21:00
    Breżniew
    Poziom 21  

    Ocynkowane Skody to Octavia1, Octavia2 i 2FL oraz Fabia. Felicja i starsze modele były nie ocynkowane.

    1
  • #8 12 Cze 2012 21:59
    tzok
    Moderator Samochody
  • #10 17 Cze 2012 18:38
    fvnl
    Poziom 15  

    Mają, nie mają a i tak rdza wpierd... z czasem.

    -4
  • #12 17 Cze 2012 19:36
    cyclone4
    Poziom 16  

    psilos1 napisał:
    fvnl napisał:
    Mają, nie mają a i tak rdza wpierd... z czasem.
    Wiekszość zgnilków to efekt niefachowych napraw blacharskich .


    No racja, ale jak wiadomo że auto ma ocynkowane blachy a widać rdzę to już jest wskaźnik że było bite i źle robione. Podsumowując:

    - Skody Fabia, Octavia, i nowsze czyli Superb, Roomster etc
    - Osobowe modele FIATa produkowane od drugiej połowy lat '90
    - Audi - od kiedy mniej więcej?
    - VW Golf IV - czy wszystkie modele? Od kiedy?
    - Co z Oplem?
    - Peugot 406 to wiem, jakie modele jeszcze mają ocynkowane blachy?

    5
  • #13 17 Cze 2012 19:59
    mikstu2
    Poziom 27  

    tzok napisał:
    Ważna jest jakość samej blachy i powłok lakierniczych, ocynk to sprawa drugorzędna.

    I tu bym się chyba zgodził.
    Nie znam się na samochodach, ale często widziałem rynny, w których po ok. 2-3 latach warstwa cynku zaczęła łuszczyć się i odpadać...

    2
  • #14 17 Cze 2012 20:35
    ociz
    Moderator Samochody

    psilos1 napisał:
    Wiekszość zgnilków to efekt niefachowych napraw blacharskich .

    Raczej uszkodzeń, nikt nie będzie ciął pół samochodu i zdzierał tego ocynku żeby dostać się do wszystkich miejsc gdzie powłoka została uszkodzona.
    cyclone4 napisał:
    - Co z Oplem?

    Od końca 96 chyba, chociaż widziałem jedną Astrę F z 99r bezwypadkową i kompletnie zgniłą. Ale to z Gliwic więc można powiedzieć że to nie Opel tylko jego podróbka.

    0
  • #15 17 Cze 2012 21:45
    psilos1
    Poziom 31  

    cyclone4 napisał:

    - VW Golf IV - czy wszystkie modele? Od kiedy?
    Nie wiem jak reszta ale Golf 4 ma pełny ocynk od początku produkcji.Jeżdzę takim już 11 lat i pomimo kilku odprysków od kamieni (maska)nie ma śladu rudej . :D

    3
  • #16 17 Cze 2012 21:54
    Marian B
    Poziom 35  

    Moja Octavia jeżdzi od początku 2000r (luty), to już prawie 13 lat, 210 tys. przebiegu, nigdzie nie widać nawet początków korozji. Nauczony doświadczeniem z innymi samochodami, stale to sprawdzam, jak na razie tylko chwalić.

    2
  • #17 17 Cze 2012 21:58
    fvnl
    Poziom 15  

    Marian B napisał:
    nigdzie nie widać nawet początków korozji
    A oglądałeś ją kiedykolwiek z kanału, lub gdzieś pod błotnikami itd ? Czy tylko lakierek obserwujesz, czy nie powstają kwiatki ?

    2
  • #18 18 Cze 2012 09:49
    Marian B
    Poziom 35  

    Tak się sklada że mam kanał w garażu, oraz "małą obsesję" na tle tego samochodu, a przez to i pełną kontrolę nad wszystkim, nie tylko nad blachami i lakierem. Mało kiedy udaję się do serwisu (tylko wtedy, gdy potrzebne specjalistyczne narzędzia, których nie warto mieć w garażu). Panuje nieco błędna opinia, że Skody to trochę obciachowe samochody, mało prestiżowe. Nic bardziej błędnego.
    Blacha jest ocynkowana, a w pod spodem i we wszystkich newralgicznych zakamarkach jest pokryta pokryta dość grubą warstwą miękkiego plastyku (fachowa nazwa, chyba "Plastizol"). Przestrzenie zamknięte też są dobrze zakonserwowane, bo nawet teraz, po 13 latach w szczelinach i przez otwory technologiczne widać półpłynny środek zabezpieczający.
    W każdym razie, fabryczna gwarancja na przerdzewienie wynosi 12 lat, i chyba nie bez przyczyny.

    7