Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 1.1 50KM brak iskry, nie chodzi pompa paliwa

MRCZ 13 Cze 2012 00:28 3137 8
  • #1 13 Cze 2012 00:28
    MRCZ
    Poziom 17  

    Auto jak w temacie, kod silnika 176A6.000.
    - Po przekręceniu zapłonu pompa na chwilę dostaje zasilanie z przekaźnika systemowego i po sekundzie przestaje pracować.
    - Zasilanie na ECU z przekaźnika systemowego jest cały czas.
    - Czujnik na wale ok.
    - Wyłącznik kolizyjny ok.
    - Brak iskry.
    - Immo wyłączone, komp wraz z przekaźnikiem systemowym podkładany do drugiego punto i auto pali.
    - Bezpieczniki ok.

    Są jakieś pomysły?

    0 8
  • #2 13 Cze 2012 00:35
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kontrolka i sprawdzasz co i gdzie ginie. Tam naprawdę nie ma żadnej filozofii.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali?

    0
  • #3 13 Cze 2012 07:54
    MRCZ
    Poziom 17  

    Pawel wawa napisał:
    Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali?

    To już sprawdzałem. Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego (zasilanie m.in. pompy, wtryskiwacza, cewek zapłonowych). Podanie lewej masy nic nie daje bo i tak zasilane podzespoły są sterowane masą z ECU. Najprawdopodobniej ECU odcina po chwili zasilanie na przekaźnik systemowy, tylko dlaczego?
    Przekaźnik jest z dwiema cewkami - druga cewka załączająca zasilanie dla ECU jest cały czas załączona i napięcie na ECU przychodzi.

    1
  • #4 13 Cze 2012 14:16
    matimon22
    Poziom 25  

    Sprawdź kostkę stacyjki

    0
  • #5 13 Cze 2012 16:08
    MRCZ
    Poziom 17  

    matimon22 napisał:
    Sprawdź kostkę stacyjki

    Kostka stacyjki była ominięta i zasilanie podane bezpośrednio.

    0
  • #6 13 Cze 2012 16:22
    ociz
    Moderator Samochody

    Skąd wiesz że czujnik na wale jest ok? Sprawdzałeś jego odległość od koła, bo tam chyba dało się regulować?

    0
  • #7 13 Cze 2012 16:30
    MRCZ
    Poziom 17  

    ociz napisał:
    Skąd wiesz że czujnik na wale jest ok? Sprawdzałeś jego odległość od koła, bo tam chyba dało się regulować?

    Tego nie wiedziałem, że da się go regulować, muszę sprawdzić. Czujnik był tylko sprawdzany rezystancyjnie. Sterownik bije tylko błąd od zablokowanego immo, ale immo tak jak pisałem jest wywalone.

    0
  • #8 13 Cze 2012 16:31
    balonika3
    Poziom 36  

    MRCZ napisał:
    Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego
    No i ma ginąć. Pojawia się ponownie, gdy ECU dostanie impulsy z czujnika wału. Sprawdź jego połączenie oraz to, o czym napisał kol. ociz.

    0
  • #9 14 Cze 2012 21:13
    MRCZ
    Poziom 17  

    balonika3 napisał:
    No i ma ginąć. Pojawia się ponownie, gdy ECU dostanie impulsy z czujnika wału. Sprawdź jego połączenie oraz to, o czym napisał kol. ociz.

    Sprawdzona ciągłość przewodów i sam czujnik (trzyma rezystancje). Czujnik nie posiada regulacji. Chyba będzie trzeba go podmienić, żeby na 100% wyeliminować jego niesprawność.

    0