Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros MP2 6x2 2006 rok niskie cisnienie Ad Blue

lutek19781 11 Lis 2015 20:48 12141 41
  • #31
    wietas2
    Poziom 2  
    Witam. Mógłby ktoś dokładnie opisać jak zrobić to płukanie ab?od czego zacząć? Gdzie szukać info? Actros mp2 2007r.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #32
    lutek19781
    Poziom 13  
    Wystarczy poszukać,jest tego mnustwo.
  • #33
    Han18
    Poziom 10  
    Pacjent Mercedes Actros MP3 2011. Problem dotyczy niesprawnego układu AdBlue - zbyt niskie ciśnienie. Po sprawdzeniu ciśnień w układzie AdBlue - 3,5bara powietrze 5bar wartości z delphi ciśnienie dochodzące do dyfuzora sprawdzone manometrem 5,5bara. Dyfuzor umyty i czysty w środku, gdzie szukać przyczyny zbyt niskiego ciśnienia płynu dzięki za pomoc i pozdrawiam.
    PS filterki w dyfuzorze wymienione i filtr główny również 😃
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #34
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Pierwsze by trzeba sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. Jeżeli kiedykolwiek dostało sie do niej paliwo, to sie można z nią pożegnać.
    Druga sprawa - w pompie jest pneumatyczny zawór obejściowy. Po wyłączeniu zapłonu zawór wymusza wycofanie AdBlue do zbiornika. Ten zawór ma dosyć nieszczęśliwą konstrukcję i z czasem ulega zniszczeniu, co powoduje, że ciśnienie pompy jest kierowane częsciowo na obwód powrotny i w związku z tym nie osiąga wartości nominalnej. Do naprawy tego zaworu jest przewidziany zestaw naprawczy.
  • #35
    thesperado
    Poziom 14  
    Gerri napisał:
    Ten zawór ma dosyć nieszczęśliwą konstrukcję i z czasem ulega zniszczeniu, co powoduje, że ciśnienie pompy jest kierowane częsciowo na obwód powrotny i w związku z tym nie osiąga wartości nominalnej.

    W MP3 jest chyba taki sam system jak BT 4, a jeśli tak, to prawdę pisze. Sam mam ten sam problem w Axorze 2, BT4 . Wystarczy zacisnąć przewód powrotny Adblue kombinerkami, a ciśnienie mierzone przez czujnik na dozowniku rośnie. Po zaciśniecie przewodu do dozownika siłą rzeczy spada. Ot takie rozszerzenie testu pompy dostępnego w procedurach kontrolnych sprzętu diagnostycznego.
    Gerri napisał:
    Jeżeli kiedykolwiek dostało sie do niej paliwo, to sie można z nią pożegnać.

    Chyba widziałem jakiś zestaw naprawczy do tej pompy w ofercie Wachmot.
    Gerri napisał:
    Do naprawy tego zaworu jest przewidziany zestaw naprawczy.

    Dobrze wiedzieć. Dostępny w serwisie, czy na wolnym rynku? U mnie jednak zacznę sprawdzać od zespołu przygotowania powietrza dla systemu SCR. Wychodzi mi, że mogę mieć zbyt małe ciśnienie powietrza przez co ten zawór w pompie pracuje nieprawidłowo. Zna ktoś jakieś wartości kontrolne typu nie mniej niż ... , i nie więcej niż ....?
  • #36
    piotr budzowski
    Poziom 26  
    w pompie adblue tam gdzie dochodzi powietrze jest zaworek zacznij od niego zacinają się i adblue idzie w przelew

    Dodano po 37 [minuty]:

    numer zaworu A 0001420019
  • #37
    Aluboy
    Poziom 15  
    Witam,
    Jako, że mam podobny problem podepnę się pod temat. Autko Atego 818 2011r. Pompa AdBlue daje za niskie ciśnienie ok 2,5 bara. Sprawdziłem ciśnienie dla układu SCR jest 5,5 bara tak jak powinno być. Wymieniłem zaworek redukcji ciśnienia w pompie AdBlue na oryginalny mercedesa 000 142 00 19. Ciśnienie wzrosło do ok. 3,3-3,9 bara ale nadal jest za niskie. Sama pompa jest sprawna - jak zacisnąłem przewód powrotny ciśnienie wzrosło do ok. 6 bar.
    Co jeszcze mogę sprawdzić?
  • #38
    piotr budzowski
    Poziom 26  
    000 142 00 19 ten zaworek odpowiada za ciśnienie pompy i nie może płyn lecieć w przelew
    podnieś ciśnienie powietrza przy zaworze 000 142 00 19 jeśli wartość nie wzrośnie wymień zaworek jeszcze raz
  • #39
    Aluboy
    Poziom 15  
    Ciśnienie powietrza na tym zaworku jest 5,5 bara, więc tak jak powinno być. Jutro spróbuję podnieść do 6 bar i zobaczymy.
    Czy zdarzył Ci się już felerny zaworek? Czy jest możliwość, że jest gdzieś przejście między "stroną" tłoczną , a powrotem wewnątrz pompy? Chodzi mi o tę aluminiową część z filtrem i zbiorniczkiem ciśnieniowym.
  • #40
    piotr budzowski
    Poziom 26  
    nie podnoś ciśnienie jest prawidłowe na używanych zaworkach były felerne ale nowy nie ale może być pierwszy raz
    zawrze zanik ciśnienia na pompie był z powodowany zaworkiem
  • #41
    ogarniamSAM
    Poziom 9  
    Cześć możecie dać namiary na ten zaworek albo zestaw naprawczy.
    Podeślijcie na PW.
  • #42
    Aluboy
    Poziom 15  
    Numer oryginalnego zaworka Mercedesa 000 142 00 19 kupiłem go z serwisie mercedesa, niestety okazał się być felerny! Po zmianie na inny egzemplarz wszystko działa ok.
    Widać kiedyś musi być ten pierwszy raz.