Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros MP2 6x2 2006 rok niskie cisnienie Ad Blue

lutek19781 13 Cze 2012 01:31 10653 35
  • #1 13 Cze 2012 01:31
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam.Mam problem z actrosem euro 5,komp wskazuje na zbyt niskie cisnienie adblue,wiec wymienilem filtr i nadal to samo nie mozna skasowac bledu.kierowca sie przyznal ze jechal bez adblue.Czy wystarczy zrobic restart,dodam ze mamy star diagnoze.Dzieki za wszelkie podpowiedzi.

    0 29
  • #2 13 Cze 2012 05:45
    gucio~1
    Poziom 21  

    A jakie to ciśnienie jest w parametrach po uruchomieniu silnika?

    2
  • #3 13 Cze 2012 06:46
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 14 Cze 2012 16:19
    lutek19781
    Poziom 13  

    Pytanie do kolegi bodek434 czy po wyplukaniu ukladu system samoczynnie zacznie dzialac czy jest potrzeba restartu.

    0
  • #5 15 Cze 2012 08:53
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jeżeli było jeżdżone bez mocznika, to bardzo wątpię żeby płukanie wodą pomogło. Kryształki Ad Blue są bardzo twarde - trudne nawet do usunięcia w sposób mechaniczny i słabo rozpuszczalne w wodzie.

    1
  • #6 15 Cze 2012 21:29
    lutek19781
    Poziom 13  

    Radzisz wymiane zespołu sterujacego.

    0
  • Pomocny post
    #7 16 Cze 2012 10:11
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    lutek19781 napisał:
    Radzisz wymiane zespołu sterujacego

    Pytasz się czy stwierdzasz?
    I co to wg Ciebie "zespół sterujący"? Jeżeli chodzi o sterownik to nie ma potrzeby jego wymiany - po naprawie wystarczy pojechać do ASO i sprawdzić wersję oprogramowania (oraz w razie potrzeby je uaktualnić), gdyż jest dostępna nowa wersja poprawiająca pracę układu AdBlue.

    0
  • #8 16 Cze 2012 11:22
    lutek19781
    Poziom 13  

    Mam na mysli zespol dozojacy z lewej strony z tylu silnika

    0
  • #9 16 Cze 2012 12:13
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Oficjalne stanowisko Mercedesa jest takie, że w przypadku gdy przeprowadzona próba wydajności zespołu dozującego da efekt za niski (lub z wtryskiwacza nic nie leci w ogóle) to urządzenie należy w całości wymienić. Moje osobiste (i nieoficjalne) stanowisko jest takie, że urządzenie dozujące można bez kłopotu rozebrać i wyczyścić poszczególne elementy osobno zwracając uwagę, żeby nie dokonać rozkalibrowania dyszy dozującej jakimś ostrym narzędziem. I to tyle. Wielokrotnie takiej operacji dokonywałem + dodatkowo zmiana oprogramowania w sterowniku silnika i w zasadzie problem nie powraca. Oczywiście jeżeli kierowca pilnuje stanu AdBlue i nie doprowadza do sytuacji żeby silnik został zgaszony z niskim ciśnieniem powietrza w układzie pneumatycznym (mało prawdopodobne, ale jednak możliwe). Wiadomo że producent dba o swoje interesy - tak więc nie wszystko przekłada się na dobro klienta. Urządzenie dozujące w kraju zachodnim gdzie mieszkam to koszt ponad 900€. Czy to nie jest wystarczający powód żeby (choćby na próbę) pokusić się o regenerację? Tym bardziej że te urządzenia (choćby na Alledrogo) są przeważnie właśnie po takiej regeneracji.

    0
  • Pomocny post
    #10 16 Cze 2012 16:57
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 16 Cze 2012 17:44
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    bodek434 napisał:
    Ale czysty mocznik woda rozpuszcza błyskawicznie, nawet taki kilkumiesięczny

    OK - spróbuję. mogę zacząć od zalania kryształków wodą. Zobaczymy co one na to.
    Chociaż prawdę mówiąc przy rozebranym dozowniku od razu mam pewność, na ile osad jest usunięty. Przy płukaniu uzyskuję tylko przelot - na ile skrystalizowany mocznik jest usunięty to nie wiadomo.

    0
  • #12 17 Cze 2012 10:27
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 20 Cze 2012 00:54
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam możesz napisac? jakie cisnienie powinno byc na końcówce pomiarowej,i jakie na wejsciu do dyfuzora.
    Dzięki

    0
  • #14 26 Cze 2012 22:56
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam.Kolega Gerri jak i Bodek434 trafili w dziesiątke.Przyczyną byl niedrożny doplyw do dyfuzora i do wtryskiwacza.Wielkie dzięki za pomoc.

    1
  • #15 27 Kwi 2015 19:31
    rafi 238
    Poziom 11  

    Witam.Mam problem z Ad Blue w actrosie.Błąd zawór dawkowania ad blue=odcięcie.Czy ktoś wie co może być tego powodem.

    0
  • #16 27 Kwi 2015 22:07
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    rafi 238 napisał:
    Czy ktoś wie co może być tego powodem

    Nie podajesz numeru błędu, nie podajesz urządzenia diagnozującego. Jakoś to tak z daleka wygląda na kody uniwersalne i tłumaczenie przez jakiegoś humanistę ;)
    Jeżeli by próbować się domyślać, to może być ten sam powód co powyżej - czyli brak przepływu mocznika z powody krystalizacji w dozowniku.

    0
  • #17 28 Kwi 2015 09:40
    rafi 238
    Poziom 11  

    Przepraszam.Błąd zczytany to MR5209,diagnoza texa.

    0
  • #18 01 Maj 2015 11:22
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 20 Maj 2015 18:57
    rafi 238
    Poziom 11  

    Taki mi wyświetla błąd.Wymieniłem dziś kompletny zawór dawkowania i dalej taki błąd.Cały czas kontrolka silnika mruga.Już brak mi pomysłu.

    0
  • #20 20 Maj 2015 19:20
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 20 Maj 2015 19:29
    rafi 238
    Poziom 11  

    Kolego podaje Tobie błąd taki jaki wywala mi texa.Pisałem że nie posiadam Star Diagnozy.Auto nie jeżdzi od czasu zapalenia kontrolki.Ja nie mieszkam w Polsce i ściągnięcie części trwał trochę,dostałem dziś.Texą mogę wykonać wszystkie aktywacje SCR jak i odczytać parametry,więc dlaczego niby nie mogę skasować błędu.Powiem Tobie jeszcze że poradzę sobie z tym problemem z Twoją pomocą czy bez.pozdrawiam.

    -2
  • #22 21 Maj 2015 06:23
    gucio~1
    Poziom 21  

    Opis jest precyzyjny. sterownik nie widzi obwodu dozownika adblue. Przed wymianą dozownika zawsze sprawdza sie instalację i jakie napiecie pojawia sie przy rozpietym obwodzie. Co do texy to numeracje bledow ma dziwna ale opisy pasują. I jeszcze jedno. Mam gdzieś notkę z Mercedesa o procedurze kasowania bledow ad blue. Procedura prawie jak przy dorabianiu kluczy ale po poprawnie wykonanej naprawie texa zawsze kasowała bledy.

    0
  • #23 21 Maj 2015 09:57
    rafi 238
    Poziom 11  

    Sprawdziłem kable od sterownika do wtryskiwacz przed jego wymianą.Napięcie żadne się nie pojawia.

    0
  • #24 21 Maj 2015 11:10
    gucio~1
    Poziom 21  

    Raczej powinno. W ten sposób odbywa się diagnostyka obwodu elektrycznego

    0
  • #25 21 Maj 2015 20:02
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 21 Maj 2015 20:58
    rafi 238
    Poziom 11  

    Problem już rozwiązany,okazało się że pin w sterowniku silnika skorodował.Po oczyszczeniu i naprawie błąd został tylko w pamięci sterownika,żadna jazda rozgrzewająca katalizator nie była robiona.Błąd został usunięty za pomocą Texy.Wszystkim niedowiarkom mogę udowodnić że wszystkie aktywacje układu SCR mogę wykonać urządzeniem Texa.Dziękuje za pomoc.

    0
  • #27 21 Maj 2015 21:52
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 21 Maj 2015 21:58
    rafi 238
    Poziom 11  

    Zrozumiałem podpowiedz doskonale,sprawdziłem okablowanie ,ale samego sterownika nie.

    -1
  • #29 27 Maj 2015 10:49
    hubert04
    Poziom 21  

    to jak ty to okablowanie sprawdzałeś jak dostałeś schemat i nagle znalazłeś skorodowany pin

    0
  • #30 27 Maj 2015 10:54
    rafi 238
    Poziom 11  

    Problem nie leżał po stronie wiązki, tylko po stronie sterownika.

    0