Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros MP2 6x2 2006 rok niskie cisnienie Ad Blue

13 Cze 2012 01:31 11913 41
  • Poziom 13  
    Witam.Mam problem z actrosem euro 5,komp wskazuje na zbyt niskie cisnienie adblue,wiec wymienilem filtr i nadal to samo nie mozna skasowac bledu.kierowca sie przyznal ze jechal bez adblue.Czy wystarczy zrobic restart,dodam ze mamy star diagnoze.Dzieki za wszelkie podpowiedzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 22  
    A jakie to ciśnienie jest w parametrach po uruchomieniu silnika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Pytanie do kolegi bodek434 czy po wyplukaniu ukladu system samoczynnie zacznie dzialac czy jest potrzeba restartu.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Spec od Mercedesów
    Jeżeli było jeżdżone bez mocznika, to bardzo wątpię żeby płukanie wodą pomogło. Kryształki Ad Blue są bardzo twarde - trudne nawet do usunięcia w sposób mechaniczny i słabo rozpuszczalne w wodzie.
  • Poziom 13  
    Radzisz wymiane zespołu sterujacego.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    lutek19781 napisał:
    Radzisz wymiane zespołu sterujacego

    Pytasz się czy stwierdzasz?
    I co to wg Ciebie "zespół sterujący"? Jeżeli chodzi o sterownik to nie ma potrzeby jego wymiany - po naprawie wystarczy pojechać do ASO i sprawdzić wersję oprogramowania (oraz w razie potrzeby je uaktualnić), gdyż jest dostępna nowa wersja poprawiająca pracę układu AdBlue.
  • Poziom 13  
    Mam na mysli zespol dozojacy z lewej strony z tylu silnika
  • Spec od Mercedesów
    Oficjalne stanowisko Mercedesa jest takie, że w przypadku gdy przeprowadzona próba wydajności zespołu dozującego da efekt za niski (lub z wtryskiwacza nic nie leci w ogóle) to urządzenie należy w całości wymienić. Moje osobiste (i nieoficjalne) stanowisko jest takie, że urządzenie dozujące można bez kłopotu rozebrać i wyczyścić poszczególne elementy osobno zwracając uwagę, żeby nie dokonać rozkalibrowania dyszy dozującej jakimś ostrym narzędziem. I to tyle. Wielokrotnie takiej operacji dokonywałem + dodatkowo zmiana oprogramowania w sterowniku silnika i w zasadzie problem nie powraca. Oczywiście jeżeli kierowca pilnuje stanu AdBlue i nie doprowadza do sytuacji żeby silnik został zgaszony z niskim ciśnieniem powietrza w układzie pneumatycznym (mało prawdopodobne, ale jednak możliwe). Wiadomo że producent dba o swoje interesy - tak więc nie wszystko przekłada się na dobro klienta. Urządzenie dozujące w kraju zachodnim gdzie mieszkam to koszt ponad 900€. Czy to nie jest wystarczający powód żeby (choćby na próbę) pokusić się o regenerację? Tym bardziej że te urządzenia (choćby na Alledrogo) są przeważnie właśnie po takiej regeneracji.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Spec od Mercedesów
    bodek434 napisał:
    Ale czysty mocznik woda rozpuszcza błyskawicznie, nawet taki kilkumiesięczny

    OK - spróbuję. mogę zacząć od zalania kryształków wodą. Zobaczymy co one na to.
    Chociaż prawdę mówiąc przy rozebranym dozowniku od razu mam pewność, na ile osad jest usunięty. Przy płukaniu uzyskuję tylko przelot - na ile skrystalizowany mocznik jest usunięty to nie wiadomo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Witam możesz napisac? jakie cisnienie powinno byc na końcówce pomiarowej,i jakie na wejsciu do dyfuzora.
    Dzięki
  • Poziom 13  
    Witam.Kolega Gerri jak i Bodek434 trafili w dziesiątke.Przyczyną byl niedrożny doplyw do dyfuzora i do wtryskiwacza.Wielkie dzięki za pomoc.
  • Spec od Mercedesów
    rafi 238 napisał:
    Czy ktoś wie co może być tego powodem

    Nie podajesz numeru błędu, nie podajesz urządzenia diagnozującego. Jakoś to tak z daleka wygląda na kody uniwersalne i tłumaczenie przez jakiegoś humanistę ;)
    Jeżeli by próbować się domyślać, to może być ten sam powód co powyżej - czyli brak przepływu mocznika z powody krystalizacji w dozowniku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Kolego podaje Tobie błąd taki jaki wywala mi texa.Pisałem że nie posiadam Star Diagnozy.Auto nie jeżdzi od czasu zapalenia kontrolki.Ja nie mieszkam w Polsce i ściągnięcie części trwał trochę,dostałem dziś.Texą mogę wykonać wszystkie aktywacje SCR jak i odczytać parametry,więc dlaczego niby nie mogę skasować błędu.Powiem Tobie jeszcze że poradzę sobie z tym problemem z Twoją pomocą czy bez.pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Opis jest precyzyjny. sterownik nie widzi obwodu dozownika adblue. Przed wymianą dozownika zawsze sprawdza sie instalację i jakie napiecie pojawia sie przy rozpietym obwodzie. Co do texy to numeracje bledow ma dziwna ale opisy pasują. I jeszcze jedno. Mam gdzieś notkę z Mercedesa o procedurze kasowania bledow ad blue. Procedura prawie jak przy dorabianiu kluczy ale po poprawnie wykonanej naprawie texa zawsze kasowała bledy.
  • Poziom 22  
    Raczej powinno. W ten sposób odbywa się diagnostyka obwodu elektrycznego
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Problem już rozwiązany,okazało się że pin w sterowniku silnika skorodował.Po oczyszczeniu i naprawie błąd został tylko w pamięci sterownika,żadna jazda rozgrzewająca katalizator nie była robiona.Błąd został usunięty za pomocą Texy.Wszystkim niedowiarkom mogę udowodnić że wszystkie aktywacje układu SCR mogę wykonać urządzeniem Texa.Dziękuje za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    to jak ty to okablowanie sprawdzałeś jak dostałeś schemat i nagle znalazłeś skorodowany pin