Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,6 16 panewka oporowa w misce olejowej

13 Cze 2012 06:49 13552 13
  • Moderator Samochody
    Silnik 1,6 16V AVS, przebieg wg zegara 150kkm, klient przyjechał z problemem zapalającej się kontrolki ciśnienia oleju, podpiąłem manometr, na wolnych niecały bar, po sprzedaniu buta dochodzi do 2 i koniec. Pomyślałem, że pękła sprężyna w zaworze pompy i stąd takie ciśnienie, zdjąłem miskę i znalazłem w niej panewkę oporową w stanie nie uszkodzonym, zgłupiałem, silnik chodzi normalnie, nic się nie tłucze itd. Po odkręceniu środkowej podpory wału już wiem czemu wypadła
    Golf IV 1,6 16 panewka oporowa w misce olejowej
    Golf IV 1,6 16 panewka oporowa w misce olejowej
    Golf IV 1,6 16 panewka oporowa w misce olejowej
    Golf IV 1,6 16 panewka oporowa w misce olejowej
    Pytanie: czy to jakaś wada konstrukcyjna tego silnika, czy klient jeździł cały czas z naciśniętym sprzęgłem, czy coś innego ?
  • Poziom 35  
    Raczej zbyt niskie ciśnienie mogło spowodować szbkie zużycie
  • Moderator Samochody
    Ok, uszkodzona pompa może spowodować awarię panewek, ale główna wygląda jak z fabryki, na korbach nie ma żadnych luzów, silnik chodził idealnie, nawet popychacze się specjalnie nie tłukły pomimo niskiego ciśnienia. Klient powiedział, że problem z kontrolką powstał jak wracał z Pyrzowic (ok 100km z Krk), olej castrol magnatec fullsynt, regularnie zmieniany
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Panewki główne nie są nierównomiernie poddarte ( nieco po skosie, ewentualnie po jednej stronie)? Nawet gdyby jeździł z wciśniętym sprzęgłem to nie miało prawa się zrobić.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Co ciekawe z wciśniętym sprzęgłem trzymał normalnie ciśnienie a po puszczeniu po jakimś czasie (czasem to nawet kilka minut) ciśnienie nagle spadało prawie do zera. Pozostałe panewki też nie tknięte. Nie zaglądałem głębiej bo akurat miałem drugi pewny silnik na podmianę.

    Tu kontrolka się pewnie zaczęła zapalać dopiero jak panewka wypadła.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Trochę trudno ocenić na podstawie tych zdjęć. Ale rozumiem, że chodzi o zużycie płaszczyzny pionowej. Więc pytanie jaki jest luż wzdużny wału (oczywiście z założoną panewką ioporową)? Ponadto zużycie (zwiększony luz) nie wpływa specjalnie na wielkość ciśnienia. Niby nasuwa się wniosek, że panewki zawsze były na dnie misy, ale to chyba przesda. Ponadto żeby wypadły obie części to mało prawdopodobne. Inne wytłumaczenie to, że jednak ktoś coś naprawiał i tak się udało. Irytujacy problem
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    ociz napisał:
    Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła.

    Takie cuda działy się przy zgotowaniu silnika - blok, a co za tym idzie podpory traciły osiowość, ale przeważnie na panewkach głównych były ślady jeszcze. W 125p i polonezach z tym się walczyło, kiedy pierścienie oporowe trzeba było z kilku kompletów składać, żeby wał się nie zakleszczał i nie miał luzu.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Znam podobny problem z Fordem 1.6 16V. Zużyta panewka oporowa, wał miał kilka mm luzu.
    Po wymianie dołu silnika na sprawny problem powrócił w niedługim czasie.
    Został więc wymieniony silnik razem ze skrzynią następnym razem i było git. Problem sprzęgła ? A może skrzyni i wałek sprzęgłowy naciskał na wał ? cuda ;)
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Miałem podobną sytuację w takim samym aucie. Też sugerowałem się jazdą na półsprzęgle. Tym bardziej, że autem wcześniej jeździła kobitka w NRD :D . Jak rozebrałem silnik, to w wale powierzchnia czołowa dość solidnie wytarta, dlatego panewka wypadła. Wadą konstrukcyjną tego silnika jest to, że są to faktycznie półpanewki. W innych silnikach /nawet 125P/ z dwóch półpanewek tworzył się okrąg. Tu niestety jest tylko połówka w części podpory wału /mała powierzchnia styku/.
    Dodam tylko tyle, że w przypadku "mojego" silnika nie tracił ciśnienia, tylko przy naciśnięciu sprzęgła wykorbienie wału uderzało w karter silnika /przesówał się wał/.
    Ps. silnik wymieniłem
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Ten silnik i jego bliźniak 1.4 16v to największy syf VAGA wszystkie kończą podobnie.
    Ja miałem przypadek że wał przeciwwagą walił po bloku, pół księżyc oczywiście leżał w misie.
    Spowodowane jest to brakiem ciśnienia oleju, sprawdź obowiązkowo stan obudowy wałków rozrządu -pewno wałki mają po 1mm luzu.
    Użytkownik zimą przy zamarzniętej odmie bez oleju zarzyna silnik a kontrolka oleju ani nie mrugnie.
  • Moderator Samochody
    Panowie, dzięki za odpowiedzi
    A teraz po kolei:
    @robokop, nie wiem, nie rozkręcałem dalej i tak trzeba targać zespół napędowy, jak będę miał silnik na stole to się zobaczy.

    @mczapski, luz wału bez tego pierścienia, który leżał w misce na oko 4mm, tam już zaczęło frezować przeciwwagę, rowek w miejscu pierścienia ma z 1mm (wał na złom, nie wiem jak blok)

    @bartek_j, właśnie tego chciałbym uniknąć, stąd ten temat

    @toku_74, ależ są całe pierścienie (4 połówki), nigdy nie spotkałem się z takim wytarciem nawet w silnikach z 2 półpierścieniami, które miały przejechane z pół miliona km
    To się musiało nieźle tłuc przy naciskaniu sprzęgła już dużo wcześniej
    @mercedesik, sugerujesz, że cały silnik na złom, nie szukać słupka ?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    carrot napisał:
    @mercedesik, sugerujesz, że cały silnik na złom, nie szukać słupka ?

    Pewnie, że nie, zobaczysz jak rozbierzesz górę. Też miałem taki przypadek, przyjechało na usterkę elektroniczną, zapalanie kontrolki. Po pomiarach ciśnienia oleju, micha w dół, wewnątrz miski, "półokrągła niespodzianka". Konsultacja z dobrym silnikowcem, decyzja, wymieniamy całość.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Tylko jaki słupek kupić, w podobnym stanie?
    U mnie wał też był wytarty i zamontowałem inny plus inny dekiel wałków i silnik działa z ciśnieniem 2 bar na wolnych ale nie wiem jak długo tak będzie.
  • Poziom 1  
    a czy możliwe jest uszkodzenie zaworów przy zatrzymaniu wału?? bo miałem to samo w moje golfince??