Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bigas Sequential Gas Injection System SGIS - połączenia elektryki

Dworex 13 Jun 2012 12:16 5647 8
e-mierniki
  • #1
    Dworex
    Level 10  
    Poprzepalało mi się kilka elementów w komputerze do gazu (komputer.jpg)
    Znalezienie ewentualnego zwarcia to jedno, ale zastanawia mnie sposób podłączenia wtryskiwaczy do komputera, a konkretnie jak sygnały z kabelków biegną na wtyczkę. Po awarii objaw był taki, że pierwsze dwa wtryskiwacze (listwawtryski1.jpg) były otwarte cały czas i zalewało silnik, na wolnych gasł od razu. Dopiero po ich odpięciu silnik trzymał obroty i już nie zalewał, choć taka jazda oczywiście nie wchodzi w grę.

    Komputer oddałem do przelutowania przepalonych elementów, a sam multimetrem zmierzyłem na które piny we wtyczce idą sygnały z wtryskiwaczy. Posługując się terminologią opisaną na schemacie https://obrazki.elektroda.pl/72_1238446633.jpg wyszło mi oto coś takiego:

    Szara wtyczka (GREY PLUG):
    A2: biały z czarna żyłką wtryskiwacza 1, biały z czerwoną żyłką wtryskiwacza 2

    B1: biały wtryskiwacza 3
    B3: czerwony wtryskiwacza 1 i 2

    C1: biały z pomarańczową żyłką wtryskiwacza 4
    C2: czerwony wtryskiwacza 3
    C3: czerwony wtryskiwacza 4

    W kostce czarnej są wtyczki na wszystkich pinach oprócz A5
    W kostce szarej są wtyczki w pinach: A1, A2, A4, B1-4, C1-3

    Dziwi mnie to, że sygnały z dwóch pierwszych wtryskiwaczy (tych, które leją) idą tylko na dwa piny - oba czerwone kabelki na jeden pin, oba białe z żyłką na drugi - a nie tak, jak to ma miejsce przy 3 i 4 wtrysku, że każdy kabelek idzie na oddzielny pin we wtyczce. Czy jest to tylko kwestia konfiguracji sterownika i tak ma być? Może ktoś z tą instalacją mógłby to sprawdzić? Wystarczy zdjąć wtyczkę szarą z komputera i wyjąć z niej plastikowa wkładkę, oraz odpiąć wtyczki z wtrysków i wyskubać gumową żółtą osłonkę. Miernik ustawić na oporność i jazda. Będę wdzięczny za pomoc, fajnie by było żeby naprawiony komputer wpiąć w sprawną instalację, żeby znowu się nie posypał...
    Auto to AUDI 100 C4 '92, silnik AAD.
  • e-mierniki
  • #2
    Dworex
    Level 10  
    Sprawa wygląda tak, że elektronika na płytce komputera została przelutowana, a działanie na gazie nie zmieniło się ani trochę. Jakieś pomysły?
  • e-mierniki
  • #4
    Dworex
    Level 10  
    I co mają w niego konkretnie wsadzać Twoim zdaniem? Pisałem już że byłem w warsztacie i póki co wymyślili tyle, ze to wina komputera, ale skoro komputer naprawiony i nadal to samo, to jednak wina komputera chyba to nie jest.
    Daj kasę na roboczogodziny i pojadę. A tymczasem może masz jakiś pomysł na to co można zrobić samemu?


    Koniec końców wymieniłem komputer. Było to w lato 2012. Teraz mamy lato 2013 - 12.08.2013 - i ten wymieniony komputer tez padł. Rozmontuję go, może uda się znowu przelutować elementy i zadziała. Jak nie, to nie wiem, pewnie będę musiał wysłąć go do nich:
    http://allegro.pl/show_user.php?uid=23433646
    http://allegro.pl/show_user.php?uid=2984052

    A u nich wygląda to tak:
    "Co do sterownika bigas: jeśli mamy drugi taki typ na stanie (a jest ich 8 podtypów i wersji) to jest możliwość wymiany całej płytki elektroniki na drugą.
    Sama naprawa ECU od ręki nie jest możliwa, brak czasu, kolejka na przyjęcie ECU na serwis to obecnie 7 dni a dopiero potem wchodzi na diagnostykę .
    Kolejka na przyjęcie auta to także tydzień wcześniej. Nie ma możliwości z dnia na dzień w żadnym razie. Po prostu jest tak dużo pracy.
    Sprawdzenie ECU z testem pozytywnym czyli sprawny - koszt 50 do 100zł (jeśli były jazdy próbne w aucie testowym). Jeśli ma faktycznie usterkę to diagnostyka
    jest bezpłatna (jeśli klient będzie naprawiał go u nas).
    Naprawy od 250 do 350 typowe.
    Wymiana na drugi bez czekania to 450zł.

    wersje 8 cyl :+100zł
    Gwarancja 12 m-cy - naprawy
    Gwarancja 24 m-ce - wymiana ECU.

    Z Poważaniem,Ireneusz Czarnocki. ICS."
  • #5
    Dworex
    Level 10  
    Generalnie wymieniłem wtedy na inny komputer, który podziałał przez rok, a potem znowu padł tak samo jak poprzedni. A po zimie... sam się naprawił i teraz od lata 2013 hula jak trzeba. Nie wiem co jest grane, ale tak to wygląda. Jakby elektronika gdzieś nawalała co jakiś czas, czy coś, nie mam pojęcia.
  • #6
    Dworex
    Level 10  
    Tak, i żeby było śmiesznie, nie minął tydzień, jak to napisałem, i znowu LPG kaput :-/
    Wszystko było OK, ale gaz mi się skończył ze dwa dni temu. To dziś na trasie zatankowałem elpidżi, przełączyłem na gaz, wszystko ok. Wyjechałem na trasę, przez pierwsze 300m ciągnął, ale potem objaw jak przy końcówce gazu - napierw OK, ale potem hamował silnikiem. I tak przez dwa km, a potem total kaput, jak ostatnio - jak tylko przełączam na gaz, od razu dead. Nie wiem jak z tym walczyć już. Tak to wygląda jakby może gaz jakiś chujowy był, bo dwa razy po zatankowaniu juz mi się tak stało, ale znowu po pierwszym razie poskutkowała wymiana kompa, wiec sam już nie wiem. Może jakaś elektryka gdzieś na kablach, albo w kompie elektronika pada, zimne luty się porobiły, czy co kurna jego mać, sam nie wiem.
    I to tuż przed wyjazdem na majówkę. W sumie nawet jakby to się stało nawet miesiąc temu to nic bym nie wskurał, bo normalnie nie wiem jak się za to zabrać i od czego zacząć. Może znowu rozbiorę kompa, dobiorę się do jego bebechów i zobaczę czy nie ma tam jakis uszkodzeń///
  • #7
    Dworex
    Level 10  
    A może nie będę musiał, bo minał jeden dzień i znowu działa :-)
    Jakiś kapryśny ten mój podtlenek. Sorry że tak piszę post pod postem sam do siebie, ale to zabawne nawet.
  • #8
    mirek301
    Level 20  
    Mam taka sama instalacje w swoim 406 i jak na 10 lat eksploatacji z ta instalacja nie mialem zadnego problemu poza wymiana map-sensora i to dopiero pare dni temu. Ale jak mowi znajomy gazownik to dość specyficzna ale niezła instalacja. Moze coś naknocili jak zakladali Ci ten gaz.
  • #9
    Dworex
    Level 10  
    Z drugim komputerem jednak nic nie robiłem - jeździłem przez jakiś czas na benzynie, a potem wymieniłem reduktor i działa jak trzeba Co prawda czasem zdarzy mu się zgasnąć na skrzyżowaniu, często jak nie jest na maksa rozgrzany, ale ważne, że działa.