Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony Vaio PCG-7131M - brak obrazu i podświetlania

nde_junior 13 Cze 2012 12:57 2080 5
  • #1 13 Cze 2012 12:57
    nde_junior
    Poziom 9  

    Witam. Posiadam laptopa jak w tytule. Po włączeniu zachowuje się normalnie, bootuje system z dysku, słychać dźwięk startowy windows, wszystko jak należy. Niestety na matrycy brak podświetlania, obrazu także nie widać (tak - wpatrywałem się w nią 30min.). Obrazu na monitorze zewnętrznym także nie ma, po wyczyszczeniu CMOS, po przełączaniu klawiszami funkcyjnymi - nic. Podejrzewam uszkodzoną kartę graficzną, aczkolwiek czy te laptopy z takim uszkodzeniem potrafią normalnie działać ? Wszystko chodzi, można zbootować z CD, można uśpić system windows, słychać dzwięki - w pełni sprawny komputer dla osób niewidomych.
    Po podpięciu sprawnej świetlówki do inwertera - nie świeci.
    Ale inwerter może później, pierwszym problemem jest brak obrazu.
    Jeżeli chodzi o taśmę matrycy to powinno "coś tam" się wyświetlać, np. po poruszaniu (a ruszałem, oj ruszałem), więc nie podejrzewam jej (tak bardzo). Pozdrawiam i czekam na sugestie.

    0 5
  • #2 13 Cze 2012 16:26
    boro1234567
    Spec od komputerów

    Jakieś pomiary, oznaczenie płyty?
    Podgrzej rdzeń grafiki w celach diagnostycznych i zobacz reakcję.
    Jaka tam jest grafika bo nie znam tej płyty?

    0
  • #3 13 Cze 2012 17:00
    sebekbnx
    Poziom 15  

    Podaj czy masz karte zintegrowaną czy dedykowaną.

    0
  • #4 13 Cze 2012 17:27
    nde_junior
    Poziom 9  

    Zintegrowana Nvidii - G86-750-A2
    Płyta m722-h, mbx-185

    0
  • Pomocny post
    #5 13 Cze 2012 17:36
    boro1234567
    Spec od komputerów

    nde_junior napisał:
    Zintegrowana Nvidii - G86-750-A2

    To czeka Cię wymiana układu na nowy.

    0
  • #6 13 Cze 2012 17:40
    nde_junior
    Poziom 9  

    Ok. Dziękuję bardzo. Po podgrzaniu działa, więc układ jest uszkodzony - do wymiany, problem rozwiązany. Pozdrawiam.

    0