Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e36 318i Alternator zepsuty czy nie daje rady

mercedes500s 13 Cze 2012 19:58 6431 25
  • #1 13 Cze 2012 19:58
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Panowie mam pytanie . Jeździłem z miernikiem w samochodzie żeby sprawdzić prąd ładowania . Po uruchomieniu samochodu ładowanie jest w granicy 13,8v-13,9v włączę świtała, radio, wzmacniacz jest tak samo dołożę szybę ogrzewaną , klime , nawiew na maxa ładowanie spada do około 13v ale podczas jazdy jest 13,7v-13,8v jak dołożę jeszcze halogeny i długie światła potrafi spaść do 11v podczas jazdy tak samo . Mam instalacje gazową i podgrzewane lusterka . Teraz moje pytanie – czy alternator po prostu nie wyrabia przy tak dużym obciążeniu czy coś w nim padło ?

    Bmw e36 318i m43

    0 25
  • #2 13 Cze 2012 20:13
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Kolego przewody wymień od alternatora do aku i wyczyść wszytkę połączenia łącznie z masą.

    0
  • #3 13 Cze 2012 20:28
    kwantor
    Poziom 38  

    Pytanie, gdzie miałeś podłączony miernik napięcia?

    0
  • #4 13 Cze 2012 20:30
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Ok. Dzięki jutro sprawdzę . Przejechałem się jeszcze raz i są takie momenty , że przy włączonych światłach , klimie , radio , wzmacniacz nawiew na maxa ładowanie jest ok. i nagle zaczyna spadać 13,8v,13,7v,13,6v itd. aż do 11v i nagle wskoczy na 13,8v ? Jak jest dużo włączonych odbiorników na postoju to światła przygasają po dodaniu gazu świecą mocniej . Podobnie jest z dmuchawą jak np. wyłączę szybę to zaczyna dmuchać mocniej nie zależnie czy trzymam na gazie czy na wolnych obrotach.Jednego jestem pewien jak ma tylko włączone światła, dmuchawę i radio wszystko jest ok. a jak obciążę bardziej wtedy zaczyna wariować .

    Miernik miałem podłączony do klem od akumulatora.

    Problem mam z akumulatorem ciągle jest niedoładowany , doładuje go prostownikiem wszystkie cele mają gęstość elektrolitu 1,25-1,26 i po jakimś czasie w samochodzie mają gęstość 1,21-1,23. Akumulator ma cztery lata wiem , że jest nie najnowszy ale zimą przy -25 stopni odpalał .
    Syn pracuje w serwisie hondy tam mają jakiś tester elektroniczny ,robił test akumulatora i na wydruku wyszło „Dobry Doładuj”

    0
  • #5 13 Cze 2012 20:48
    kwantor
    Poziom 38  

    Możesz zrobić bilans obciążenia i wyjdzie całkiem sporo, zdajesz sobie sprawę, że taki ekstremalny pobór prądu w normalnym uzytkowaniu jest zawsze przejściowy i na wolnych obrotach energia będzie pobierana z baterii, która uzupełni braki, po zaspokojeniu wzmożonej komsumpcji.
    Spadek do 11 v na wyższych obrotach świadczy, że coś jest nie tak z ładowaniem.
    Dla odmiany, podłącz miernik przy zacisku B+ alternatora i zrób takie katujące testy.

    0
  • #6 13 Cze 2012 20:59
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Zdaję sobie sprawę z tego , że nigdy nie jeżdżę z takim obciążeniem to były tylko testy . Tylko czemu mam ciągle niedoładowany akumulator ? Pytam dlatego bo niektórzy twierdzą , że przy tak dużym obciążeniu są normalne takie spadki ładowania do 11v nawet podczas jazdy, bo niby alternator nie wyrabia . Jutro podepnę miernik bezpośrednio do alternatora , jak będą dalej takie spadki to regulator napięcia do wymiany ?

    0
  • #7 13 Cze 2012 21:07
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie, raczej nie, regulator dba o ograniczenie ładowania.
    Trudno powiedzieć, może szczotki się kończą, słabo stykaja, jakieś uszkodzenie izolacji, czy jednej z wielu diod.
    Jeżeli będzie 14, 4V cały czas na zacisku B, to zostaw to w spokoju.
    Stan naładowania zależy ile tych kilometrów sie jedzie dziennie, a potem może jeszcze 2 godziny słucha dudniących głośników na podwórku.

    0
  • #8 13 Cze 2012 21:26
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Prawda jest taka , że samochód jest głownie eksploatowany po mieście i na krótkich odcinkach 5-10km . Przy wyłączonym samochodzie nigdy muzyka nie jest puszczana zresztą wzmacniacz ma tam jakieś zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. Jutro sprawdzę napięcie ładowania na alternatorze ale wątpię w to ,że będzie 14,4v bo na klemach wacha się między 13,7v-13,9v a z tego co słyszałem to regulator napięcia w tych alternatorach daje 14v-14,1v.
    To czyli nie jest normalne przy tak dużym obciążeniu spadki do 11v i te dziwne skoki 13,8v-13,7v,13,6v -11v nagle 13,7v podczas jazdy

    0
  • #9 13 Cze 2012 21:33
    kwantor
    Poziom 38  

    A ja tam uważam nieco inaczej. Pamiętaj, że istnieje coś takiego, jak spadek napięcia na rezystancji przewodu w funkcji prądu.
    Co do 14,4 V czy 14,1V obydwa przypadki będą prawidłowe, a róznica to tylko taka uroda wykonań poszczególnych egzemplaży, warunków pomiaru itd.

    0
  • #10 13 Cze 2012 21:38
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Tak kolego masz racje jutro sprawdzę i dam znać . Na razie Dzięki za pomoc .

    1
  • #11 13 Cze 2012 21:47
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Jeżeli masz możliwość to podmień aku.i zrób pomiary jak nic nie da to szukaj w obwodach(grube przewody),a potem zostaje ci tylko altek.Czy aku.jest dopasowany czyli(Ah).

    0
  • #12 13 Cze 2012 21:56
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Akumulator dopasowany jest do auta 55ah i był podmieniany .

    0
  • #13 13 Cze 2012 22:39
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 14 Cze 2012 07:01
    kwantor
    Poziom 38  

    Miasto, światła,korki, wolne obr. i włączenie sprzęgła klimy, wtym samym czasie 2 wentylatorów chłodnicy + cała ta reszta- da taki efekt 11V.
    Jeszcze ta odległość 5-10 km.
    Na mój gust wszystko jest ok.
    Zwłaszcza jak aerometr nie tonie na czerwone pole.

    1
  • #15 14 Cze 2012 11:50
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Nie dokonałem pomiaru na alternatorze bo strasznie leje deszcz. Jak na mój gust to też jest ok. Standardowo mam włączone światła , lusterka podgrzewane (nie da się wyłączyć), klimatronik (auto), radio ładowanie wtedy jest na poziomie 13,7v-13,8v. Byłem u dwóch elektryków , kazali włączyć wszystkie odbiorniki i stwierdzili alternator do naprawy. Moim zdanie przy włączeniu wszystkich odbiorników elektrycznych (światła drogowe mijania, lusterka, instalacja gazowa, radio, sześć głośników, wzmacniacz , skrzynia basowa , podgrzewana szyba, klimatyzacja, halogeny, nawiew na max, światła stop ) jest tak duży pobór prądu , że alternator nie nadąża z dawaniem . Tylko ty kolego kwantor , ja i mój kolega twierdzimy , że tak ma być inni alternator do naprawy powinien bez problemu dać rade. Jak się polepszy pogoda to pomierzę i dam znać.

    0
  • #16 14 Cze 2012 13:06
    viper555
    spec od auto-elektro

    mercedes500s napisał:
    Standardowo mam włączone światła , lusterka podgrzewane (nie da się wyłączyć), klimatronik (auto), radio ładowanie wtedy jest na poziomie 13,7v-13,8v. Byłem u dwóch elektryków , kazali włączyć wszystkie odbiorniki i stwierdzili alternator do naprawy. .


    I maja rację 13.7V przy takim obciążeniu jest za niskie, oczywiście pomijam że nie ma strat na instalacji.P

    0
  • #17 14 Cze 2012 13:09
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pewnie, że za nisko. Spadki napięć do pomiaru, jak jest ok to alternator rwij, zanim rozpirzy sterowniki.

    0
  • #18 14 Cze 2012 13:09
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Korzystałem osobiście z pomysłu opisanego na forum o podwyższeniu napięcia ładowania za pomocą diody shotki w altku boscha. W starych sztruclach ładujących 13,8v zabieg trwający 15 min podnosił wartość napięcia o około 0,5v .

    0
  • #19 14 Cze 2012 13:41
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Panowie wytłumaczcie mi jeszcze jedną rzecz. Włożyłem wczoraj do samochodu wyładowany akumulator , ledwo co kręcił podczas odpalania i przygasały kontrolki na zegarach, włączyłem wszystkie odbiorniki , przejechałem się z 10km . Wskazania na mierniku podczas jazdy były około 11v czyli teoretycznie akumulator się nie ładował . Zgasiłem samochód i za 10min ponownie odpaliłem , kręcił normalnie i kontrolki nie przygasały.
    Dzwoniłem przed chwilą do dwóch elektryków , jeden powiedział , że przy tak dużym obciążeniu ma prawo spadać " większy pobór prądu niż alternator da rade wyprodukować " a drugi –alternator do naprawy. I bądź tu człowieku mądry.

    0
  • #20 14 Cze 2012 13:45
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 14 Cze 2012 13:47
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Nie bo strasznie leje jak tylko przestanie to sprawdze.

    0
  • #22 14 Cze 2012 14:05
    mczapski
    Poziom 38  

    Było rzeczę normalną w DAWNYCH czasach, że napięcie na instalacji "nie przekraczało" 13,8 V. I ten pewno do takich zalicza się. Druga sprawa alternatory o obciążeniu 80 A też były hitem. Tutaj jescze nie wiemy co siedzi w samochodzie. Jeśli dodamy pogorszone/zaśniedziałe połączenia to efekt właśnie taki. Koniecznie trzeba zmierzyć przepływ prądu na linii alternator - akumulator.

    0
  • #23 14 Cze 2012 15:23
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Panowie sprawdziłem . Alternator Valeo 80A. Napięcie było mierzone bezpośrednio na alternatorze. Bez obciążenia 13,95v włączam światła , radio , wzmacniacz , klima, nawiew waha się między 13,8v-13,95v , włączam wszystko spada do 12,3v ale po dodaniu gazu około 2000 obrotów rośnie po chwili do 13,8v i w momencie gdy włączy się kompresor klimy spada do 12,3v ale po chwili rośnie do 13,8v , na wolnych obrotach ciągle utrzymuje się 12,3v. Byłem u kolejnego elektryka powiedział , że wszystko jest ok. Pokazał mi na innym samochodzie po włączeniu wszystkich odbiorników napięcie spadło do 12,1v.

    0
  • #24 14 Cze 2012 18:44
    mpietras
    Poziom 17  

    Alterantor wydaje się ok, swoje znamionowe parametry (80A a jak znam Valeo to pewnie da z 95A) będzie dawał przy 6000 obr/min swojego wirnika czyli ok. 3000 obr/min silnika, wtedy możesz dokonać pomiarów. Spadki napięcia przy gwałtownej zmianie obciążenia wynikają z funkcji Load Response Control zaimplementowanej w regulator, jej działanie jest widoczne poniżej prędkości odcięcia LRC Cut-off speed.

    0
  • Pomocny post
    #25 14 Cze 2012 18:48
    kwantor
    Poziom 38  

    mercedes500s napisał:
    włączam wszystko spada do 12,3v ale po dodaniu gazu około 2000 obrotów rośnie po chwili do 13,8v

    Wszystko jest ok.
    Pasuje czasem przejechać się 20 km, lub doładować, o ile ci się chce prostownikiem (ja nigdy tego nie robię-jeżdzę 13 km dziennie)
    Pozdrawiam.

    0
  • #26 14 Cze 2012 19:12
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów