Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Blokada sensorowa Opel Vectra A

Młody199 13 Jun 2012 22:38 2769 6
Optex
  • #1
    Młody199
    Level 9  
    Witam! Chciałbym założyć ową blokadę, lecz przy moim silniku (1.7D) zapłonu raczej nie odetnę. Więc czy założenie odcięcia na pompę paliwa da pożądany efekt? I czy przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem, układ się nie zapowietrzy ?
    Pozdrawiam !
  • Optex
  • Optex
  • #3
    Młody199
    Level 9  
    Więc tak.
    Kupiłem wczoraj alarm razem z blokadą. Dokładnie taki :
    Blokada sensorowa Opel Vectra A

    Podłączyłem, żeby rozcinał mi rozrusznik. Uaktywniłem przycisk (przełącznikiem na centrali alarmu). Rozrusznik jest rozłączany przez przekaźnik pokazany na zdjęciu. Jednak po włączeniu zapłonu słychać, że przekaźnik cyka. Jednak nawet bez wciśnięcia przycisku rozrusznik normalnie kręci i auto odpala. Po odpięciu jednego przewodu od przekaźnika, słychać, że przekaźnik cyka, jednak nie kręci auto, więc na pewno rozrusznik jest odcięty.
    Co może być źle zrobione ? :)

    Proszę poprawić sposób zamieszczenia obrazka.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    Mod.[CameR]
  • #4
    Karaczan
    Level 41  
    Pomylone przewody? Uszkodzony przekaźnik?
    Za mało informacji. Który przewód odłączasz od przekaźnika? Podaj nr styku, nie kolor ;)

    Czasem nie warto brać pod uwagę kolorów, a dokładne miejsca w które przewody idą. Bywa że są źle powtykane przewody w kostce;)
  • #5
    Młody199
    Level 9  
    Kierowałem się właśnie miejscami :)
    2 grube, zielone przewody to nóżki 87a i 30. Żółty to 85, a biały 86. Na 87a wchodzi kabel od rozrusznika, na 30 wychodzi kabel do rozrusznika. 85 +12v po zapłonie, a 86 wchodzi z centralki alarmu.
    Przekaźnik raz cyknie po włączeniu zapłonu.

    Właśnie nie jestem pewny co do 85 i 86. Czy ich nie zamieniłem. Mogło by się wtedy ta dziać?
  • #6
    Karaczan
    Level 41  
    85,86 jest obojętne czy pomylisz, to sterowanie cewki. 30 to dojście sygnału który ma być odcięty (stacyjka) 87a to wyjście tego sygnału (rozrusznik). Styk 87a jest normalnie zamknięty gdy przekaźnik nie pracuje. Ich pomylenie też nie powinno niczego powodować.
    Nie widzę schematu alarmu, ani nie wiem dokładnie jak ten twój działa.
    Jak masz na przekaźniku styk 87 (bez a) to spróbuj się przepiąć na niego zamiast 87a.