Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja obrotów kosy Stihl FS-85 po wymianie elementów gaźnika

czasnagli 14 Cze 2012 06:59 20875 11
  • #1 14 Cze 2012 06:59
    czasnagli
    Poziom 16  

    Witam!

    Wymieniłem w kosie Stihl FS-85 następujące elementy gaźnika (schemat gaźnika ZAMA C1Q-S56A
    Regulacja obrotów kosy Stihl FS-85 po wymianie elementów gaźnika

    - uszczelki
    - membrany
    - dźwignie sterowania zaworem dopływu gazu (nr kat. 14)
    - sprężynę (nr kat. 13)
    - oś (nr kat. 15)
    - iglicę zaworu dopływowego (nr kat. 12)
    - sitko.

    Po wymianie tych elementów kosa działa, ale nie tak jak powinna.
    Problem polega na tym, że kosa wchodzi na obroty, ale tylko przy zamkniętej dźwigni (przepustnicy) ssania. Jeżeli przepustnice otworzę, to kosa po dodaniu gazu nie wchodzi na obroty (dusi się) tak jakby brakowało jej paliwa.

    Gaźnik posiada tylko jedną śrubę regulacyjną (od obrotów) więc składu mieszanki paliwowo-powietrznej wyregulować w nim nie można. Podejrzewam, że problem ten może być związany z położeniem dźwigni sterowania zaworem dopływu gazu. W moim przekonaniu jest ona umieszczona za nisko. W instrukcji przeczytałem (Link do instrukcji ), że po przyłożeniu linijki do krawędzi gaźnika prześwit pomiędzy dźwignią a linijką powinien zawierać się w przedziale od 0 do 0,3 mm.

    Nie chciałbym od razu nowej dźwigni podginać do góry, póki nie będę miał pewności, że mam rację.

    W związku z tym mam pytania.

    1. Czy zakładając nową dźwignię sterowania dopływem gazu, należy ją od razu odpowiednio ustawić (tz. dogiąć)?

    2. Czy zostawiamy ją w oryginalnym kształcie i szukamy innej przyczyny?

    Dziękuje za pomoc.

    3 11
  • #2 14 Cze 2012 22:11
    tom8080
    Poziom 9  

    Sprawdź filtr paliwa, szczelnoś przewodów paliwa i szczelnoś kosy,odkręć tłumik i sprawdź drożność układu wydechowego, sprawdź montaż elem. gaźnika dzwignię
    możesz ustaić na''0'' nic nie przeszkadza i nie szkodzi gaźnikowi, sprawdź poprawność założenia uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym i gaźnikiem chodzi o otworek kanału impulsowego jeśli wszystko jest ok. to czysty filtr powietrza, paliwo 95+olej najlepiej oryginał setka na 5 l wkrętem ustaw bieg jałowy podczas pracy i wszystko powinno być ok ---przydał by się powód wymiany zestawu naprawczego gaźnika być może powód niesprawności był inny ale jak to wszystko sprawdzisz powinno być ok[/code]

    2
  • #3 15 Cze 2012 07:25
    czasnagli
    Poziom 16  

    tom8080, dziękuje za zainteresowanie. Oczywiście, że wszystko to sprawdzę. Dodam tylko, że elementy gaźnika wymieniłem z powodu ich zużycia. Membrana sterująca była rozciągnięta (miała już 10 lat), a zawór iglicowy się zawieszał.

    Mam jeszcze pytania o zaślepki, które były w zestawie naprawczym.

    1. Chodzi mi o to, po co i w jaki sposób wymienia się te zaślepki?
    2. Co znajduje się pod tymi zaślepkami?
    3. W jaki sposób mocuje się te zaślepki (przykleja, czy wciska)?

    Regulacja obrotów kosy Stihl FS-85 po wymianie elementów gaźnika

    1
  • Pomocny post
    #4 15 Cze 2012 19:25
    tom8080
    Poziom 9  

    Te zaślepki są wciskane, po wciśnięciu należy je delikatnie czymś uderzyć żeby się odkształciły i nie wypadły. Nie używaj kleju, pod zaślepkami są otworki przelotowe paliwa w zasadzie nic tam się nie dzieje, jeśli chcesz je sprawdzić to wykręć śrubę regulacji dawki paliwa, ta jedyna regulacyjna i pryśnij wd40 przez rureczkę w ten otwór. Obserwuj otworki od strony przepustnicy gazu gdy ją uchylisz palcem na maxa, jeśli ze wszystkich ucieka wd to wszystko jest ok i nie zaczepiaj zaślepek.
    Są w zestawie ale nie trzeba wymieniać bez potrzeby gdyby otworki były zapchane, w co nie wierzę, wyciąg zaślepki szpikulcem robiąc w nich otworek są do wyrzucenia.
    Uczyń to delikatnie nie naruszając krawędzi gaźnika bo spowodujesz nieszczelność
    gaźnika i po ptakach. Sprawdzając wydech obejrzyj tłok czy nie jest zatarty (nie ma rys i czarnego nagaru. Sprawdź delikatnie czy pierścień nie jest zapieczony i czy się porusza w tłoku, jeśli wszystko jest ok powinna działać. Gaźnik wydmuchaj sprężonym powietrzem po tych zabiegach, wiek kosy zaleca wymianę łożysk uszczelniaczy.
    Sprawdzenie gładź cylindra czy warstwa utwardzana nie jest przetarta i wymianę pierścienia na oryginał bo na pewno jest zużyty. Jeśli chcesz trochę zainwestować i potrafisz sobie z tym poradzić zapamiętując ułożenie elem. Może się opłacić ale najpierw dowiedz się ile to kosztuje (łożyska,uszczelniacze,pierścienie ,uszczelki
    filtr paliwa , powietrza i szczelność kosy to podstawa)
    Życzę powodzenia, napisz coś.

    -1
  • #5 15 Cze 2012 21:17
    czasnagli
    Poziom 16  

    Tom8080, na wstępie dziękuje za obszerny wykład. Twoje porady wykorzystam przy najbliższym remoncie kosy. W tej chwili kosa działa bezproblemowo. Wystarczyło tylko delikatnie podgiąć do góry (ustawienie na zero) dźwignie sterowania zaworem dopływu gazu.

    Chciałbym jeszcze zapytać (z ciekawości) o te otworki w gaźniku, które są widoczne po odchyleniu przepustnicy. Widziałem, że są tam trzy otworki o bardzo małej średnicy (jak czubek igły). Chodzi mi o to, czy jedna zaślepka zakrywa jeden kanał przelotowy do takiego otworku?

    Kolejne pytanie (też z ciekawości) związane jest z ustawieniem dźwigni sterowania zaworem dopływu gazu. Jak już napisałem wcześniej dźwignia była ustawiona troszeczkę za nisko i kosie brakowało paliwa, aby pracować przy otwartej przepustnicy. Teraz pytanie. Czy za niskie ustawienie dźwigni sterowania zaworem dopływu gazu może spowodować zatarcie kosy?

    Dziękuje za wyjaśnienie.

    0
  • #6 15 Cze 2012 23:15
    tom8080
    Poziom 9  

    W odpowiedzi na pierwsze pytanie pod zaślepkami są różne kanałki ale te 3 są pod jedną jeśli dobrze pamiętam gaźnik działa tak że przy otwieraniu się przepustnicy
    paliwo wydostaje się kolejno pierwszego z drugiego i z trzeciego otworka przy maksymalnym otwarciu przepustnicy również z głównej dyszy paliwa umieszczonej z tyłu otworków pod kątem jest ona widoczna od strony przepustnicy ssania,
    Drugie pytanie w takich urządzeniach nie reguluje się dopływu powietrza jedynie dawkę paliwa te gaźniki mają taką budowę że jeśli wszystkie rzeczy o których pisałem są sprawne to nic nie powinno się stać ,przy wysuniętej żyłce na maxa
    do nożyka dodaniu gazu do dechy przez ok 5-6sek.będzie słyszalny pojawiający się czterotakt podczas pracy silnika było by idealnie lecz gdy tego nie usłyszysz też będzie ok stihl tak ma ,jak wspomniałem po tylu latach pasowało by zrobić poważniejszy remont popracowała by o wiele dłużej ,ewentualne podgięcie dźwigienki troszkę wyżej nie powinno zaszkodzić pozdrawiam

    0
  • #7 16 Cze 2012 08:28
    czasnagli
    Poziom 16  

    Bardzo jestem ciekawy, jak wygląda tłok po tych 10 latach. Niestety nie mogę tego dzisiaj sprawdzić, bo wczoraj przy odkręcaniu śruby smarowania głowicy, złamałem ostatniego torxa. Dopiero po niedzieli kupię klucz i odkręcę tłumik. Jeżeli okaże się, że pierścień nie jest zapieczony i porusza się na tłoku, to zrobię poważniejszy remont po tym sezonie. Jeżeli będę robił remont kosy, to zrobię go we własnym zakresie.

    1. Przy okazji zapytam jeszcze o to, czy przy skręcaniu kosy używać silikonu pod uszczelki?

    2. Czy przy skręcaniu wszystkiego w całość śruby należy dokręcić z określonym momentem (czy na wyczucie)?

    3. Kto produkuje tłoki i cylindry dla Stihla i czy są one jakoś specjalnie oznaczone? Pytam, bo nie chciałbym kupić zamiennika w cenie oryginału.

    Dziękuję.

    0
  • #8 16 Cze 2012 08:58
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 16 Cze 2012 09:35
    czasnagli
    Poziom 16  

    Nie sądziłem, że taki zestaw przewyższy wartość mojej kosy. W takim razie będę zmuszony kupić zamiennik. Jakiej firmy polecacie zamienniki?

    0
  • #10 16 Cze 2012 09:42
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 16 Cze 2012 17:30
    tom8080
    Poziom 9  

    Kolega Rycho T ma rację, a co do pierścienia gdyby był zapieczony kosa by źle pracowała (brak sprężania )
    Pozdrawiam.

    0
  • #12 17 Cze 2012 10:16
    czasnagli
    Poziom 16  

    Dziękuje za wszystkie informacje, ale z ustawieniem tej dźwigienki to trzeba uważać. Mimo tego, że w gaźniku nie reguluje się dopływu powietrza, to za niskie ustawienie dźwigienki może spowodować zatarcie się kosy. Mówią o tym te wątki: Link-1 Link-2

    0