Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c-360 olej w kolektorze wydechowym

mariusz_golombek 15 Cze 2012 17:36 21488 18
  • #1 15 Cze 2012 17:36
    mariusz_golombek
    Poziom 1  

    w pierszym i w ostatnim kolektorze wydechowy żyga olejem jaka to jest przyczyna?

    3 18
  • #2 15 Cze 2012 18:09
    kriss3000
    Poziom 16  

    Albo pierścienie, albo uszczelniacze zaworów

    2
  • #3 15 Cze 2012 19:07
    EBI056
    Poziom 15  

    C-360 nie ma uszczelniaczy zaworowych.

    Pierścienie, lub lejące wtryskiwacze, ewentualnie podparte zawory.

    4
  • #4 15 Cze 2012 19:16
    kwantor
    Poziom 38  

    EBI056 napisał:
    C-360 nie ma uszczelniaczy zaworowych.

    Ale jakieś prowadnice chyba ma? które mogą być wypracowane.

    0
  • #5 15 Cze 2012 19:40
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Sprawdz czy to faktycznie olej bo paliwo jak wleci do wydechu też jest czarne. Jak olej to prowadnice lub pierścienie. Zdejmij pokrywki zaworów i poszarp za zawory. Jak mają duży luz to prawdopodobnie prowadnice.

    0
  • #6 17 Cze 2012 16:46
    EBI056
    Poziom 15  

    Zacznij od wtryskiwaczy i regulacji luzów zaworowych (najmniejsze koszty), jak to nie pomoże to głowica w górę. Sprawdź czy nie ma rys wzdłuż cylindra (jak są do albo przytarty tłok, albo popękane pierścienie tłokowe). Oczyść górę tulei z nagarów i sprawdź czy jest wyczuwalny próg (jak tak to cylindry do wymiany) Oczywiście głowica też należy zregenerować.
    Pewnych rzeczy nie da się pominąć.
    Życzę sukcesów.

    2
  • #7 21 Lip 2012 20:20
    majdus76
    Poziom 11  

    Witam
    Kolego, tak jak moi przedmówcy mówili, zacznij od sprawdzenia czy przy zaworach nie ma luzu. Jeśli nie ma bądź jest bardzo niewielki, to więcej niż pewne że to pierścienie. Możesz sprawdzić to również mierząc ciśnienie sprężania.

    0
  • #8 22 Lip 2012 08:30
    kowalczyk1000
    Poziom 2  

    witam, mam ursusa c-360, kolektorem wydechu wyciekało mi coś, mechanicy kazali wymienić pierścienie i głowice ale problem nie ustąpił, wtryski były sprawdzone czy może to być wina pompy paliwowej?

    4
  • #9 22 Lip 2012 09:55
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Określij co to jest to coś, paliwo czy olej bo to powie gdzie szukać usterki. . To co kazali ci zrobić mechanicy to nie było zbyt rozsądne posunięcie. Wymiana samych pierścieni teraz może byc powodem plucia przez tłumik olejem.

    2
  • #10 24 Lip 2012 19:31
    kowalczyk1000
    Poziom 2  

    tym czymś jest paliwo

    2
  • #11 19 Mar 2015 14:47
    lysy233
    Poziom 7  

    Witam czytalem troszke tu na forum duzo o tym wycieku oleju ale opisze swoj problem a wiec kupilem wlasnie c 360 gdy dojechalem do domu nia byl caly silnik mokry po ogladzie wyszlo ze wydmuchalo uszczelki pod glowicami a dokladnie pod 2 3 i 4 plul paliwem na lewo i prawo wiec zdiolem glowice wszystkie 4-ry , wiec pomyslalem sobie a co mi tam sprawdze szczelnosc pierscieni wiec zalalem je olejem przepalonym i sie okazalo ze trzyma tylko jeden tlok 4ty co sie okazalo pozniej ze na tym byly pekniete 2pierscienie wiec wymienilem cale komplety na 4ry tloki. Sprawdzilem glowice na plaszczyzne i sa ok wymienilem uszczelki na nowe , dodam tez ze docieralem gniazda zaworow pasta zalozylem wszystko niby ok do odpalenia a mianowicie wywala mi olej kolektor wydechowy na poczatku myslalem ze to paliwo wiec zawiozlem wtryski do sprawdzenia i ok zamienilem kolejnosc wtryskiwaczy bo myslalem ze to jednak koncowki ale to nic nie zmienilo dalej cieknie w kolektor wyd. z 2 i3 tylko troche mniej ale duzo ubywa tego oleju wiec moje pytanie moze to byc to ze pierscienie sie jeszcze ukladaja czy to moze cos innego dodam ze musze zrobic orke teraz a to jedyny ciagnik i nie wiem cz moge nim pracowac w tym przypadku jeszcze dodam ze w tlumiku slychac taki metaliczny dzwiek pozdrawiam i prosze o pomoc

    3
  • #12 19 Mar 2015 16:12
    krzysztofz14
    Poziom 13  

    Kąt wtrysku sobie sprawdz .Jak wszystko złożyłeś dobrze to może się dotrze.

    2
  • #13 19 Mar 2015 19:58
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Tak ale kąt wtrysku nie ma wpływu na chlapanie olejem.
    to nic nowego .że pluje z silnika po wymianie kompletów.
    daj mu się dotrzeć a orkę zrób sobie spokojnie na dwójeczce i umiarkowanym gazie. Ułożą się pierścienie to mu przejdzie.

    0
  • #14 20 Mar 2015 00:33
    lysy233
    Poziom 7  

    No tak to teraz tylko brac banke z olejem i w pole ok dzieki za odp. Jak sie nic nie zmieni to dam znac co i jak dzieki

    2
  • #15 07 Lut 2017 22:08
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Witam serdecznie, odgrzeję temat bo mam troszkę podobny problem , a nie będę zaśmiecał forum nowym tematem . Otóż od zauważyłem wyciek oleju z pod kolektora na czwartej głowicy ,od zbiornika paliwa. Zastanawiam sie czy faktycznie poszły pierścienie skoro ciągnik wogulę nie dymi a olej tryska aż tym otworkiem w kolektorze wydechowym jak pochodzi dłużej na wysokich obrotach . czy jest możliwość że poszła głowica ? ( gniazda zaworów )Lub jaka może być inna przyczyna. Ciągnik nie stracił na mocy , odpala normalnie i pracuje prawidłowo bez dymienia na wolnych i wyższych obrotach . pozdrawiam i dzięki za szybkie podpowiedzi.
    Dodano po 18 [minuty]:
    Przepraszam , założyłem nowy temat bo tu mi wyskoczyło ERROR , a teraz widzę że post jednak się zapisał, odpowiedzi prosze tutaj lub na nowy temat , lub niech administrator zdecyduje co z tym zrobic . Coś dzisiaj nie halo na tym forum , bardzo się muli, przeciążenie czy błędy jakieś . Przepraszam za zamieszanie ale to nie z mojej winy.

    6
  • #16 25 Paź 2017 19:28
    IL_DUCE1986
    Poziom 9  

    Witam Panowie, chciałbym się podłączyć pod temat. Otóż wczoraj szwagier wrócił z pola z dosyć głośnym stukaniem z silnika. Dzisiaj rano zabrałem się za sprawdzenie traktora, po odpaleniu nie słychać żadnego niepokojącego hałasu, za to zaczął mocno dymić na niebiesko i walić z wydechu olejem. Problem okazał się na 2 cylindrze, zdjąłem głowicę i okazuję się że w tulei jest próg oraz tłok luźno chodzi na boki co pewnie wskazuje na uszkodzony pierścień. Głowice w tamtym roku były regenerowane i sprawdzane na szczelność, uszczelki były nowe więc wykluczam ich winę, w oleju nie było wody czy wody w wydechu. Zamierzam wymienić komplet tuleja+pierścienie+tłok (podczas zrzucania poprzednio głowic owa tuleja była właśnie już słaba, reszta była w dobrym stanie) i mam pytanie- czy da radę zrobić to samemu, np za pomocą jakiegoś ściągacza? Druga sprawa to ten stukot poprzedniego dnia- czy mógł być spowodowany przez pierścień czy powinienem szukać jeszcze jakiejś innej usterki?

    0
  • #17 25 Paź 2017 21:07
    krzysztofz14
    Poziom 13  

    Tuleja jest gruba bez problemu ją wybijesz od dołu przez drewno a jak nie to prętem .Stukać może panewka jak oleju było mało.Po zdjęciu miski będziesz miał okazję sprawdzić ich stan.Jedyna trudność to sworzeń tłoka by zamontować nowy musisz podgrzać tłok.

    0
  • #18 26 Paź 2017 05:52
    IL_DUCE1986
    Poziom 9  

    A w jaki sposób najlepiej wcisnąć nową tuleję?

    0
  • #19 26 Paź 2017 09:13
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Jak wybijesz stare tuleje , wyczyścisz z brudu, nagarów i innych syfów gniazda tulei , to wchodzi bezproblemowo , tylko nie zapomnij o gumowych oringach na tulejach . Wystarczy trochę zwilżyć gumki olejem i gniazda tulei a potem przez kawałek twardej deseczki wbić. Wchodzi bez większych problemów.

    2