Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zacząć MPLAB IDE 8.85 + PICkit 3 + demo board

jabu74 - ekspert 15 Cze 2012 18:53 6006 22
  • #1 15 Cze 2012 18:53
    jabu74 - ekspert
    Poziom 19  

Witam

Jestem w posiadaniu programatora PICkit 3 oraz demo board'u z PIC18F45K20 (symbol płytki DM164130-4) i nie wiem jak ruszyć tzn. cokolwiek odpalić na tym mikrokontrolerze. Na dołączonej płytce są przykładowe programy ale są jakieś śmieszne ścieżki do plików i nie da się tego skompilować.

Na początek kilka podstawowych pytań:

1) Czy wspomniana płytka demo zasilana jest z programatora czy musi być podłączone oddzielne zasilanie ?

2) Czy po zainstalowaniu MPLAB IDE oraz podłączeniu PICkit 3 powinno pojawić się w menadżerze urządzeń nowe urządzenie, które w nazwie ma MICROCHIP bo u mnie nic takiego się nie pojawia ?

3) W momencie kiedy z menu "Programmer" wybieram "Select programmer->PICkit 3" pojawia mi się taki ostrzegawczy komunikat i nie wiem czy każdemu czy tylko mnie ? Nazwa kontrolera która jest w nawiasie może być dowolna. Ja daje mu OK

Potem w oknie Output mam taki wpis:

cdn

0 22
  • CControls
  • #2 15 Cze 2012 19:13
    mickpr
    Poziom 39  

Pobierz sobie i zainstaluj MPLABX http://www.microchip.com/pagehandler/en-us/family/mplabx/
    Ze ścieżkami zawsze tak źle było w MPLAB.
    W MPLABX bez problemu zaimportujesz starsze projekty.
    Poza tym środowisko jest przyjemniejsze.

Błąd mówi o braku podłączenia programatora do PIC'a.

Co zaś dotyczy komunikatu - sprawdź dokładnie napięcia zasilania programatora i płytki z PIC.
    Najbezpieczniej zasil PIC'a i podłącz PICKit bez "podawania" napięcia.

Osobiście mam PICKit 2 - więc nie wiem jak dokładnie jest to zrealizowane w PICKit-3.

0
  • CControls
  • #3 15 Cze 2012 19:53
    jabu74 - ekspert
    Poziom 19